Oorspronkelijk geplaatst door Black_GP
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk BerichtenOver een afstand van 3600km heb ik een benzineverbruik gemeten van 1,33 l/100km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichtenen hoeveel gas is dat dan? die 10,9 ?BMW E61 525d LCI '09
Suzuki Bandit 1250NA /07
Fiesta Red Edition '16
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichtennoob vraagje:
Is elke van de huidige nieuwgeplaatste LPG installaties een mixsysteem benzine/lpg?
Met een LPG-installatie rij je op benzine tot op een bepaalde motortemperatuur en vanaf dan rij je op LPG. Je kan ook elk moment switchen tussen benzine en LPG door gewoon op een knopje te duwen.
Bij mijn LPG installateur zei iemand mij dat bij nieuwe auto's met directe injectie je 1 tank benzine mag rekenen op 3 tanken LPG..BMW E61 525d LCI '09
Suzuki Bandit 1250NA /07
Fiesta Red Edition '16
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk BerichtenHoe bedoel je?
Met een LPG-installatie rij je op benzine tot op een bepaalde motortemperatuur en vanaf dan rij je op LPG. Je kan ook elk moment switchen tussen benzine en LPG door gewoon op een knopje te duwen.
Bij mijn LPG installateur zei iemand mij dat bij nieuwe auto's met directe injectie je 1 tank benzine mag rekenen op 3 tanken LPG..
Nu ja, je verbruikt ook sowieso minder met directe injectie ivm indirect, dus ik vermoed dat gewoon de daling van verbruik zich voordoet in het deel gas
Als je dat koppelt aan een fysiek kleinere tank benzine, kan de zaak zeker kloppen.
Hoeveel tanks gas doe jij per naftetank? toch niet 8.2 per 1 ? Zijn je tanks even groot?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichtennoob vraagje:
Is elke van de huidige nieuwgeplaatste LPG installaties een mixsysteem benzine/lpg?
Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk BerichtenBij mijn LPG installateur zei iemand mij dat bij nieuwe auto's met directe injectie je 1 tank benzine mag rekenen op 3 tanken LPG..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk BerichtenVoor zover ik weet wel...
Amai, dat is vrij veel vind ik. Eigenlijk valt dit niet zo simpel te stellen hè. Stel dat je altijd heel lange afstanden doet (+100 km per traject) dan zal je benzineverbruik veel lager zijn dan wanneer je maar trajecten doet van 10 km.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk BerichtenIk zat net hetzelfde te denken. LPG op Suzuki swiftje om brood te gaan halen zo. LPG verbruik = 0...Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk BerichtenIk zat net hetzelfde te denken. LPG op Suzuki swiftje om brood te gaan halen zo. LPG verbruik = 0...2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDat hangt er van af hoe ver die bakker van u huis is he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenEens op benzine rijden doet de motor, vooral de kleppen dan, eens goed
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk BerichtenWel ja, dat doe je dus sowieso dagelijks als je start.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk BerichtenWel ja, dat doe je dus sowieso dagelijks als je start.
mijn benzinepomp heeft het tegen het einde van de wagen begeven (bij 230.000km, waarvan 80.000op gas) ik weet niet wat de normale levensduur van zo'n ding is. Auto was een Fiat Marea 1.6
Comment
-
Bij de meeste systemen blijft de benzinepomp gewoon draaien als je lpg rijdt. Je hebt dus 100% retour terug naar de tank.
Als je te weinig benzine in je tank hebt en je doet een lange afstand kan het zijn dan de benzine in je tank warm wordt door het constant rondpompen en daardoor kan de pomp stukgaan.
Ik bedoelde dus idd eens een rit van 10-20km op benzine rijden. Dat kost nu ook geen stukken van mensen hè2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Wat is nu het definitief grote nadeel van lpg, eens de installatie terugverdiend kan worden en eens je weet de "naft" eens grondig te laten stromen af en toe?
Of is het automatisch übertechnologie vanaf dan?
kleppen? het groter deel systeem en elektronica (onderhoud)?
Ik heb eens wat gerekend en in de meeste gevallen kost een LPG wagen je op het einde evenveel als een vergelijkbare diesel.
Iets zegt mij dat ook een diesel rij-issues heeft (zie maar problemen bij gebrekkig warmrijden).
Dit klopt dan weer minder tweedehands (zelfs een tweedehands benzine kopen en LPG zelf installeren lijkt mij soms goedkoper dan tweedehands diesel)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichtenhet "grote" nadeel vind ik enkel de tankstations waar je niet 24/24 LPG kan tanken
Nu ja, zo erg is dat toch ook niet, tenzij ge vooral buiten de openinguren van die stations op de baan zijt natuurlijk.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Comment
Comment