Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Graag gedaan! Ik ben er indertijd zelf aan begonnen omdat er niets voorhanden was op dat gebied, wist ik veel dat je nog 30% kon besparen op je LPG budget?
Intussen kan je ook op een aantal brandstof sites terecht, maar nergens kan je de info ook nog eens op je GPS zetten... voor onderweg.
'k heb 2 van de 3 tankstations in Sint-Niklaas aangepast
Hallow mannen,
...
Volgens de verkoper (deed hem weg wegens plaatsgebrek voor zijn gezin. Wat goed is voor mij ). en de lpg mannen is het perfect mogelijk om deze in zijn toeren te trekken op LPI. Wat denken jullie? Aangezien het geen prulinstallatie is en waarschijnlijk de nodige smeringen in zen systemen heeft.
...
Als LPI staat voor een vloeibare Vialle injectie kan je daar evenveel toeren mee maken als op benzine... smering is altijd apart, ook bij Vialle.
ahum, CRV's op LPG hebben niet zo'n beste reputatie... vooral de eerste generatie heeft veel problemen gehad met de kleppen.
Het is nogal kort door de bocht om de verschillende CRV's over dezelfde kam te scheren.
Je hebt namelijk 3 verschillende motortypes die totaal niet met elkaar te vergelijken zijn:
1ste generatie CRV: 2.0i 16v motor (non-VTEC) B20B of B20Z motor
2de generatie CRV: 2.0 i-VTEC motor: K20A motor
3de generatie CRV: 2.0 i-VTEC motor: R20A motor
Dus die motoren zijn zelfs niet van dezelfde familie.
Als LPI staat voor een vloeibare Vialle injectie kan je daar evenveel toeren mee maken als op benzine... smering is altijd apart, ook bij Vialle.
dus als ik het goed begrijp geen eventuele schade of dergelijke als deze op LPI wordt gevlamd in hoge toeren ? Bewust doe ik dat nu ook niet . Maar misschien dat er een paar mensen meer ervaring ermee hebben.
ik ga met mijn Saab met verdamper toch hoog in de toeren (5 à 6k, rode zone van 6 tot 7k) en meestal toch geen problemen. wel slaagt hij soms terug op benzine, maar dat is omdat hij niet goed afgesteld staat denk ik...
ik ga met mijn Saab met verdamper toch hoog in de toeren (5 à 6k, rode zone van 6 tot 7k) en meestal toch geen problemen. wel slaagt hij soms terug op benzine, maar dat is omdat hij niet goed afgesteld staat denk ik...
Doet mij denken aan manueel DSG rijden en 10 seconden plankgas geven zonder te schakelen ...
Ik heb een auto gekocht met LPG, maar mijn vraag is nu of ik deze ook om het jaar moet laten keuren EN of dit moet gebeuren voordat ik naar de keuring moet????
Ik dacht dat ik gewoon ergen had gelezen dat ik mijn LPG installatie gewoon ook elk jaar moest laten onderhouden, net zoals je eigenlijk je groot onderhoud doet van een auto!
Had gelezen dat er filters vervangen moesten worden enzo...
De installatie wordt ieder jaar op de technische keuring nagekeken. Het enige wat ze daar eigenlijk doen is een optische controle en met een snuffelaar controleren op lekken.
De ton moet gekeurd worden om de zoveel tijd. Om de hoeveel tijd weet ik niet meer juist. Ik heb mijn installatie in 2007 laten plaatsten en dacht dat de ton gekeurd was tot 2021.
Qua onderhoud: om de xxxxx aantal km het filtertje eens laten vervangen. Voor de rest zou ik eigenlijk niet weten wat je daar nog aa nkan doen.
En hoe belangrijk is het afstellen na de 2000/3000km na het installeren van je LPG installatie?
Heb dit nooit laten doen, en weet dus niet of dit ten koste gaat van iets??
Als je installatie er pas in zit en alles loopt perfect dan is er ook geen reden om er nog gaan aan te prutsen.
Reken wel op een klein jaarlijks LPG-onderhoud, daarvoor ga je doorgaans naar je installateur. Hij zorgt eventueel voor een nieuw LPG filter en kontroleert de afstellingen.
LPG-tanks die aan de 67R01 norm beantwoorden moeten niet meer herkeurd worden tijdens zijn normale levensduur. De wetgever beschouwt dat deze 14 jaar bedraagt. Je bent dus de eerste 14 jaar gerust op dat gebied...
Comment