Oorspronkelijk geplaatst door avander_be
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
Voila, de kogel is door de kerk, onze tweede wagen wordt volgende week uitgerust met LPG.
AGS in Olen zal er een Tartarini gasinjectie systeem in plaatsen met een Valvecare kit.
Wagen in kwestie is een Honda CRV automatic uit 2006. En ik probeer een uitgebreid fotoverslag te posten van de installatie na plaatsing.
Waarom geen Prins, tja, da's een kwestie van de kostprijs af te wegen tegen de weinige km die de auto zal bollen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten'k heb 2 van de 3 tankstations in Sint-Niklaas aangepast
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 914 Bekijk BerichtenVoila, de kogel is door de kerk, onze tweede wagen wordt volgende week uitgerust met LPG.
AGS in Olen zal er een Tartarini gasinjectie systeem in plaatsen met een Valvecare kit.
Wagen in kwestie is een Honda CRV automatic uit 2006. En ik probeer een uitgebreid fotoverslag te posten van de installatie na plaatsing.
Waarom geen Prins, tja, da's een kwestie van de kostprijs af te wegen tegen de weinige km die de auto zal bollen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door psychotronik Bekijk BerichtenHallow mannen,
...
Volgens de verkoper (deed hem weg wegens plaatsgebrek voor zijn gezin. Wat goed is voor mij ). en de lpg mannen is het perfect mogelijk om deze in zijn toeren te trekken op LPI. Wat denken jullie? Aangezien het geen prulinstallatie is en waarschijnlijk de nodige smeringen in zen systemen heeft.
...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk Berichtenahum, CRV's op LPG hebben niet zo'n beste reputatie... vooral de eerste generatie heeft veel problemen gehad met de kleppen.
Je hebt namelijk 3 verschillende motortypes die totaal niet met elkaar te vergelijken zijn:
1ste generatie CRV: 2.0i 16v motor (non-VTEC) B20B of B20Z motor
2de generatie CRV: 2.0 i-VTEC motor: K20A motor
3de generatie CRV: 2.0 i-VTEC motor: R20A motor
Dus die motoren zijn zelfs niet van dezelfde familie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk BerichtenAls LPI staat voor een vloeibare Vialle injectie kan je daar evenveel toeren mee maken als op benzine... smering is altijd apart, ook bij Vialle.
dus als ik het goed begrijp geen eventuele schade of dergelijke als deze op LPI wordt gevlamd in hoge toeren ? Bewust doe ik dat nu ook niet . Maar misschien dat er een paar mensen meer ervaring ermee hebben.
greetz
Comment
-
ik ga met mijn Saab met verdamper toch hoog in de toeren (5 à 6k, rode zone van 6 tot 7k) en meestal toch geen problemen. wel slaagt hij soms terug op benzine, maar dat is omdat hij niet goed afgesteld staat denk ik...2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichtenik ga met mijn Saab met verdamper toch hoog in de toeren (5 à 6k, rode zone van 6 tot 7k) en meestal toch geen problemen. wel slaagt hij soms terug op benzine, maar dat is omdat hij niet goed afgesteld staat denk ik...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten@cimonium:
Foto's:
Moest ik zo een tank steken,hoe kan ik dan in godsnaam aan mijn reserve wiel ?
Comment
-
-
Comment
-
Er zegt toch niemand dat dat een domme vraag is?
De installatie wordt ieder jaar op de technische keuring nagekeken. Het enige wat ze daar eigenlijk doen is een optische controle en met een snuffelaar controleren op lekken.
De ton moet gekeurd worden om de zoveel tijd. Om de hoeveel tijd weet ik niet meer juist. Ik heb mijn installatie in 2007 laten plaatsten en dacht dat de ton gekeurd was tot 2021.
Qua onderhoud: om de xxxxx aantal km het filtertje eens laten vervangen. Voor de rest zou ik eigenlijk niet weten wat je daar nog aa nkan doen.
Hope this helps2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Als je installatie er pas in zit en alles loopt perfect dan is er ook geen reden om er nog gaan aan te prutsen.
Reken wel op een klein jaarlijks LPG-onderhoud, daarvoor ga je doorgaans naar je installateur. Hij zorgt eventueel voor een nieuw LPG filter en kontroleert de afstellingen.
LPG-tanks die aan de 67R01 norm beantwoorden moeten niet meer herkeurd worden tijdens zijn normale levensduur. De wetgever beschouwt dat deze 14 jaar bedraagt. Je bent dus de eerste 14 jaar gerust op dat gebied...
Comment
Comment