Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ik mag niet te veel in dezen draad zien of ik krijg zin

    Comment





    • Manee, bobo. LPG is miserie
      2002 MX-5 NB 1.6

      2011 Honda PCX

      Comment


      • Ik heb m'n lpi installatie bij vinck in erpe-mere laten installeren.

        na 3 dagen begon m'n lichtje te branden van m'n emissiewaarden.
        schokken, stilvallen, toerental schommelingen bij ralenti draaien, ik heb het al gehad...

        NOOIT wil ik nog een lpi installatie (was van emmesgas), ben bij vanmeenen geweest uit pure miserie na tien bezoeken bij vinck...

        3 keer geweest naar eeklo, toerkes gedaan met overigens vriendelijke mensen, maar niets mocht baten. alles ok voor een paar dagen en dan begon de miserie opnieuw...


        (ter info : was honda crv-2004, 2,5 j geleden laten inbouwen)... 6 maand heeft m goed gereden de andere twee jaar waren nachtmerries...

        nu is m eindelijk verkocht en nu op zoek naar een DIESEL!

        ik snap nu eigenlijk waarom lpg-i niet doorbreekt.

        als ik bij vanmeenen was, de specialist, in die 4 uur dat ik daar uiteindelijk binnengeweest ben, als die geen 100 telefoons gehad heeft, heeft m er genen enen gehad...

        waarschijnlijk allemaal tevreden klanten die nog een installatie willen steken... yeah right!

        Comment


        • Mensen met verstand van klepsmering bij een LPI systeem? Is het nodig? Of is't eerder 't gedacht dat telt...?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door wimke1971 Bekijk Berichten
            Ik heb m'n lpi installatie bij vinck in erpe-mere laten installeren.

            na 3 dagen begon m'n lichtje te branden van m'n emissiewaarden.
            schokken, stilvallen, toerental schommelingen bij ralenti draaien, ik heb het al gehad...

            NOOIT wil ik nog een lpi installatie (was van emmesgas), ben bij vanmeenen geweest uit pure miserie na tien bezoeken bij vinck...

            3 keer geweest naar eeklo, toerkes gedaan met overigens vriendelijke mensen, maar niets mocht baten. alles ok voor een paar dagen en dan begon de miserie opnieuw...


            (ter info : was honda crv-2004, 2,5 j geleden laten inbouwen)... 6 maand heeft m goed gereden de andere twee jaar waren nachtmerries...

            nu is m eindelijk verkocht en nu op zoek naar een DIESEL!

            ik snap nu eigenlijk waarom lpg-i niet doorbreekt.

            als ik bij vanmeenen was, de specialist, in die 4 uur dat ik daar uiteindelijk binnengeweest ben, als die geen 100 telefoons gehad heeft, heeft m er genen enen gehad...

            waarschijnlijk allemaal tevreden klanten die nog een installatie willen steken... yeah right!
            Emmegas is dan ook geen LPi systeem maar een LPG systeem. Steekl een deftig systeem van Bigas of PRins en dat werkt wel. En ohja, laat het plaatsen door iemand die er verstand van heeft

            Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
            Mensen met verstand van klepsmering bij een LPI systeem? Is het nodig? Of is't eerder 't gedacht dat telt...?
            LPi of LPG? Enkel Vialle is LPi, als de rest in LPG
            Geen idee hoe het zit met bimmers en hun koppen op gas. Mijn gasboer zei dat het voor mijn ketel niet nodig was omdat die kop robuust genoeg is.
            2002 MX-5 NB 1.6

            2011 Honda PCX

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten



              LPi of LPG? Enkel Vialle is LPi, als de rest in LPG
              Geen idee hoe het zit met bimmers en hun koppen op gas. Mijn gasboer zei dat het voor mijn ketel niet nodig was omdat die kop robuust genoeg is.
              Ik zou voor een Prins VSI installatie kiezen...dat is toch gasinjectie?

              Comment


              • Ja, GASinjectie. LPi is vloeibare injectie. Het gas wordt vloeibaar ingespoten. Bij een LPG systeem is het idd ook injectie maar ze werken nog steeds met een verdamper dus het gas wordt gasvormig ingespoten.
                Voordeel van het vloeibaar inspuiten is dat het de kop koelt.
                2002 MX-5 NB 1.6

                2011 Honda PCX

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                  Ja, GASinjectie. LPi is vloeibare injectie. Het gas wordt vloeibaar ingespoten. Bij een LPG systeem is het idd ook injectie maar ze werken nog steeds met een verdamper dus het gas wordt gasvormig ingespoten.
                  Voordeel van het vloeibaar inspuiten is dat het de kop koelt.
                  Ah serieus? Heb naar enkele installateurs mailtjes verzonden en vaak kwam de naam Prins VSI naar voor...dus dat lijkt me het meeste aangewezen.

                  Vialle heeft nog enkele installateur tot hiertoe aanbevolen .... eens opzoeken

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                    Ah serieus? Heb naar enkele installateurs mailtjes verzonden en vaak kwam de naam Prins VSI naar voor...dus dat lijkt me het meeste aangewezen.

                    Vialle heeft nog enkele installateur tot hiertoe aanbevolen .... eens opzoeken
                    Er zijn ook maar enkele Vialle installateurs in België. Eentje per provincie dacht ik. Prins en Bigas zou ik kiezen alleszins.
                    2002 MX-5 NB 1.6

                    2011 Honda PCX

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                      Er zijn ook maar enkele Vialle installateurs in België. Eentje per provincie dacht ik. Prins en Bigas zou ik kiezen alleszins.
                      Denk dat ik ook voor een Prins installatie ga kiezen. Heb een installateur gevonden op enkele km's van me thuis. Hij vraagt 2900€ en dan krijg ik nog 4 jaar garantie...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door wimke1971 Bekijk Berichten
                        Ik heb m'n lpi installatie bij vinck in erpe-mere laten installeren.

                        na 3 dagen begon m'n lichtje te branden van m'n emissiewaarden.
                        schokken, stilvallen, toerental schommelingen bij ralenti draaien, ik heb het al gehad...

                        NOOIT wil ik nog een lpi installatie (was van emmesgas), ben bij vanmeenen geweest uit pure miserie na tien bezoeken bij vinck...

                        3 keer geweest naar eeklo, toerkes gedaan met overigens vriendelijke mensen, maar niets mocht baten. alles ok voor een paar dagen en dan begon de miserie opnieuw...


                        (ter info : was honda crv-2004, 2,5 j geleden laten inbouwen)... 6 maand heeft m goed gereden de andere twee jaar waren nachtmerries...

                        nu is m eindelijk verkocht en nu op zoek naar een DIESEL!

                        ik snap nu eigenlijk waarom lpg-i niet doorbreekt.

                        als ik bij vanmeenen was, de specialist, in die 4 uur dat ik daar uiteindelijk binnengeweest ben, als die geen 100 telefoons gehad heeft, heeft m er genen enen gehad...

                        waarschijnlijk allemaal tevreden klanten die nog een installatie willen steken... yeah right!
                        Ken het systeem van emmesgas niet en weet dus niet wat je ervoor betaalde. Maar vaak is goedkoop zeker duurkoop.

                        hier 270000 km zorgeloze Vialle-Km. Op 225000 de pomp vervangen, verder niets. (kosprijs € 3000 bij saab)

                        Als je wil gassen, bezuinig niet op de installatie
                        saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                        saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                        saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                        saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                        saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                        renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                        Porsche 993 (1994)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                          LPi of LPG? Enkel Vialle is LPi, als de rest in LPG
                          Geen idee hoe het zit met bimmers en hun koppen op gas. Mijn gasboer zei dat het voor mijn ketel niet nodig was omdat die kop robuust genoeg is.
                          Ik heb een Prins VSI installatie zonder klepsmering in de mijne liggen. 75k gaskm's achter de rug nu.

                          Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
                          Als je wil gassen, bezuinig niet op de installatie
                          ²²²²²²

                          Emmesgas, ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord...
                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door wimke1971 Bekijk Berichten

                            (ter info : was honda crv-2004, 2,5 j geleden laten inbouwen)... 6 maand heeft m goed gereden de andere twee jaar waren nachtmerries...
                            v-tec en lpg (lpi) = miserie
                            idem voor toyota/lexus (vvt-i)
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                              Denk dat ik ook voor een Prins installatie ga kiezen. Heb een installateur gevonden op enkele km's van me thuis. Hij vraagt 2900€ en dan krijg ik nog 4 jaar garantie...
                              4 jaar garantie is wel
                              En ja, een V8 op gas leggen kost nu eenmaal wat geld.
                              2002 MX-5 NB 1.6

                              2011 Honda PCX

                              Comment


                              • ik zou ook eens over de grens piepen, meer ervaring en ik denk lagere prijzen

                                Comment


                                • Onlangs ook miserie gehad met de gas-installatie. Simpel probleem... De filter moest al 10 000 km's geleden vervangen zijn. Is de schuld van de garage. alleen filter moet ik betalen de rest is garantie.

                                  Comment


                                  • Dus als ik het goed begrijp:

                                    Vialle = LPI, vloeibare injectie. Het gas wordt vloeibaar ingespoten en voordeel van het vloeibaar inspuiten is dat het de kop koelt.
                                    Prins VSI = GASinjectie. Werken nog steeds met een verdamper dus het gas wordt gasvormig ingespoten.

                                    Comment


                                    • Dat klopt!
                                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                                        Onlangs ook miserie gehad met de gas-installatie. Simpel probleem... De filter moest al 10 000 km's geleden vervangen zijn. Is de schuld van de garage. alleen filter moet ik betalen de rest is garantie.

                                        zelf zou ik geen filter installeren, die houdt het grafiet tegen wat je kleppen smeert
                                        een filter is nuttig bij mobilhomes, als je kookt op lpg

                                        Comment


                                        • niet dat ik aandelen heb bij hem, maar

                                          LPG-installateur in Diepenbeek vlak aan de E-313 afrit nr 30. Er is reeds een lpg gasinjectie-systeem voor 1.695 Euro BTW in met 2 jaar garantie. Een volle tank voor 35 Euro! Nazicht, vullen, onderhoud van airco-systemen in personenwagens, vrachtwagens en mobilhomes.


                                          ben best tevreden van die kerel. Heb er zelf nog geen installatie laten zetten, desondanks toch al erg goeie service mogen ervaren.



                                          En zelf ook een vraagje: de leiding tussen onze gastankjes en de verdamper (IMPCO) durft wel eens te bevriezen, inclusief magneetklep/filter. We hebben het nu al een aantal keren aan de hand gehad, een 2-tal uurtjes probleemloos varen en dan valt z'n vermogen weg. Motor valt niet uit, je kan rustig doorvaren, maar van zodra je de gashendel naar voren duwt trekt hij even op, voor een 10-tal seconden, en dan is het weer gedaan en mag je aan 1000rpm verdertuffen.

                                          Iemand een idee aan wat dat kan liggen? Teveel gas gevraagd voor de diameter van de leidingen (gebeurt gewoonlijk nochtans rond de 2500rpm, dus niet persé bij full pull)? Een lek? Iets anders?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X