ik mag niet te veel in dezen draad zien of ik krijg zin
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
-
Ik heb m'n lpi installatie bij vinck in erpe-mere laten installeren.
na 3 dagen begon m'n lichtje te branden van m'n emissiewaarden.
schokken, stilvallen, toerental schommelingen bij ralenti draaien, ik heb het al gehad...
NOOIT wil ik nog een lpi installatie (was van emmesgas), ben bij vanmeenen geweest uit pure miserie na tien bezoeken bij vinck...
3 keer geweest naar eeklo, toerkes gedaan met overigens vriendelijke mensen, maar niets mocht baten. alles ok voor een paar dagen en dan begon de miserie opnieuw...
(ter info : was honda crv-2004, 2,5 j geleden laten inbouwen)... 6 maand heeft m goed gereden de andere twee jaar waren nachtmerries...
nu is m eindelijk verkocht en nu op zoek naar een DIESEL!
ik snap nu eigenlijk waarom lpg-i niet doorbreekt.
als ik bij vanmeenen was, de specialist, in die 4 uur dat ik daar uiteindelijk binnengeweest ben, als die geen 100 telefoons gehad heeft, heeft m er genen enen gehad...
waarschijnlijk allemaal tevreden klanten die nog een installatie willen steken... yeah right!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wimke1971 Bekijk BerichtenIk heb m'n lpi installatie bij vinck in erpe-mere laten installeren.
na 3 dagen begon m'n lichtje te branden van m'n emissiewaarden.
schokken, stilvallen, toerental schommelingen bij ralenti draaien, ik heb het al gehad...
NOOIT wil ik nog een lpi installatie (was van emmesgas), ben bij vanmeenen geweest uit pure miserie na tien bezoeken bij vinck...
3 keer geweest naar eeklo, toerkes gedaan met overigens vriendelijke mensen, maar niets mocht baten. alles ok voor een paar dagen en dan begon de miserie opnieuw...
(ter info : was honda crv-2004, 2,5 j geleden laten inbouwen)... 6 maand heeft m goed gereden de andere twee jaar waren nachtmerries...
nu is m eindelijk verkocht en nu op zoek naar een DIESEL!
ik snap nu eigenlijk waarom lpg-i niet doorbreekt.
als ik bij vanmeenen was, de specialist, in die 4 uur dat ik daar uiteindelijk binnengeweest ben, als die geen 100 telefoons gehad heeft, heeft m er genen enen gehad...
waarschijnlijk allemaal tevreden klanten die nog een installatie willen steken... yeah right!
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenMensen met verstand van klepsmering bij een LPI systeem? Is het nodig? Of is't eerder 't gedacht dat telt...?
Geen idee hoe het zit met bimmers en hun koppen op gas. Mijn gasboer zei dat het voor mijn ketel niet nodig was omdat die kop robuust genoeg is.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
LPi of LPG? Enkel Vialle is LPi, als de rest in LPG
Geen idee hoe het zit met bimmers en hun koppen op gas. Mijn gasboer zei dat het voor mijn ketel niet nodig was omdat die kop robuust genoeg is.
Comment
-
Ja, GASinjectie. LPi is vloeibare injectie. Het gas wordt vloeibaar ingespoten. Bij een LPG systeem is het idd ook injectie maar ze werken nog steeds met een verdamper dus het gas wordt gasvormig ingespoten.
Voordeel van het vloeibaar inspuiten is dat het de kop koelt.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenJa, GASinjectie. LPi is vloeibare injectie. Het gas wordt vloeibaar ingespoten. Bij een LPG systeem is het idd ook injectie maar ze werken nog steeds met een verdamper dus het gas wordt gasvormig ingespoten.
Voordeel van het vloeibaar inspuiten is dat het de kop koelt.
Vialle heeft nog enkele installateur tot hiertoe aanbevolen .... eens opzoeken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenAh serieus? Heb naar enkele installateurs mailtjes verzonden en vaak kwam de naam Prins VSI naar voor...dus dat lijkt me het meeste aangewezen.
Vialle heeft nog enkele installateur tot hiertoe aanbevolen .... eens opzoeken2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenEr zijn ook maar enkele Vialle installateurs in België. Eentje per provincie dacht ik. Prins en Bigas zou ik kiezen alleszins.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wimke1971 Bekijk BerichtenIk heb m'n lpi installatie bij vinck in erpe-mere laten installeren.
na 3 dagen begon m'n lichtje te branden van m'n emissiewaarden.
schokken, stilvallen, toerental schommelingen bij ralenti draaien, ik heb het al gehad...
NOOIT wil ik nog een lpi installatie (was van emmesgas), ben bij vanmeenen geweest uit pure miserie na tien bezoeken bij vinck...
3 keer geweest naar eeklo, toerkes gedaan met overigens vriendelijke mensen, maar niets mocht baten. alles ok voor een paar dagen en dan begon de miserie opnieuw...
(ter info : was honda crv-2004, 2,5 j geleden laten inbouwen)... 6 maand heeft m goed gereden de andere twee jaar waren nachtmerries...
nu is m eindelijk verkocht en nu op zoek naar een DIESEL!
ik snap nu eigenlijk waarom lpg-i niet doorbreekt.
als ik bij vanmeenen was, de specialist, in die 4 uur dat ik daar uiteindelijk binnengeweest ben, als die geen 100 telefoons gehad heeft, heeft m er genen enen gehad...
waarschijnlijk allemaal tevreden klanten die nog een installatie willen steken... yeah right!
hier 270000 km zorgeloze Vialle-Km. Op 225000 de pomp vervangen, verder niets. (kosprijs € 3000 bij saab)
Als je wil gassen, bezuinig niet op de installatiesaab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
Porsche 993 (1994)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenLPi of LPG? Enkel Vialle is LPi, als de rest in LPG
Geen idee hoe het zit met bimmers en hun koppen op gas. Mijn gasboer zei dat het voor mijn ketel niet nodig was omdat die kop robuust genoeg is.
Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk BerichtenAls je wil gassen, bezuinig niet op de installatie
Emmesgas, ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wimke1971 Bekijk Berichten
(ter info : was honda crv-2004, 2,5 j geleden laten inbouwen)... 6 maand heeft m goed gereden de andere twee jaar waren nachtmerries...
idem voor toyota/lexus (vvt-i)MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenDenk dat ik ook voor een Prins installatie ga kiezen. Heb een installateur gevonden op enkele km's van me thuis. Hij vraagt 2900€ en dan krijg ik nog 4 jaar garantie...
En ja, een V8 op gas leggen kost nu eenmaal wat geld.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Dus als ik het goed begrijp:
Vialle = LPI, vloeibare injectie. Het gas wordt vloeibaar ingespoten en voordeel van het vloeibaar inspuiten is dat het de kop koelt.
Prins VSI = GASinjectie. Werken nog steeds met een verdamper dus het gas wordt gasvormig ingespoten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk BerichtenOnlangs ook miserie gehad met de gas-installatie. Simpel probleem... De filter moest al 10 000 km's geleden vervangen zijn. Is de schuld van de garage. alleen filter moet ik betalen de rest is garantie.
zelf zou ik geen filter installeren, die houdt het grafiet tegen wat je kleppen smeert
een filter is nuttig bij mobilhomes, als je kookt op lpg
Comment
-
niet dat ik aandelen heb bij hem, maar
LPG-installateur in Diepenbeek vlak aan de E-313 afrit nr 30. Er is reeds een lpg gasinjectie-systeem voor 1.695 Euro BTW in met 2 jaar garantie. Een volle tank voor 35 Euro! Nazicht, vullen, onderhoud van airco-systemen in personenwagens, vrachtwagens en mobilhomes.
ben best tevreden van die kerel. Heb er zelf nog geen installatie laten zetten, desondanks toch al erg goeie service mogen ervaren.
En zelf ook een vraagje: de leiding tussen onze gastankjes en de verdamper (IMPCO) durft wel eens te bevriezen, inclusief magneetklep/filter. We hebben het nu al een aantal keren aan de hand gehad, een 2-tal uurtjes probleemloos varen en dan valt z'n vermogen weg. Motor valt niet uit, je kan rustig doorvaren, maar van zodra je de gashendel naar voren duwt trekt hij even op, voor een 10-tal seconden, en dan is het weer gedaan en mag je aan 1000rpm verdertuffen.
Iemand een idee aan wat dat kan liggen? Teveel gas gevraagd voor de diameter van de leidingen (gebeurt gewoonlijk nochtans rond de 2500rpm, dus niet persé bij full pull)? Een lek? Iets anders?
Comment
Comment