Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
    Inderdaad, de groene sticker is niet meer verplicht als je nu een installatie laat monteren.
    En wat bij een 'oude' installatie ? Mag je de groene sticker achterwegen laten en die vervangen door een exemplaar op de voorruit, of is't weldegelijk énkel voor een recente installatie ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
      En wat bij een 'oude' installatie ? Mag je de groene sticker achterwegen laten en die vervangen door een exemplaar op de voorruit, of is't weldegelijk énkel voor een recente installatie ?
      Wat bedoel je met oud? 1 jaar of 15 jaar...
      A Twist of the Wrist

Comment

Wat bedoel je met oud? 1 jaar of 15 jaar...
        Jaartje of 2-3.

Comment

Jaartje of 2-3.
          zonder sticker.

enige bijkomende uitleg vereist?

Edith: Ter verduidelijking: zonder groene sticker vanachter, maar wel met de sticker op de voorruit.
          Last edited by 911turbo; 18/11/2005, 22:58.
          A Twist of the Wrist

Comment

Jaartje of 2-3.
            sticker op de voorruit
            niet, 911 ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
              sticker op de voorruit
              niet, 911 ?
              Je hebt gelijk.

Nu zie ik dat mijn post nogal onduidelijk is.
              A Twist of the Wrist

Comment

• A Twist of the Wrist

Comment

• Voor de mensen die LPG tanken :

Maximumprijs LPG stijgt vanaf donderdag
                  (Belga) Donderdag wordt LPG duurder. LPG motorbrandstof kost dan maximum 0,4970 euro/l (+0,0160).

De prijsstijging is volgens de Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie het gevolg van de stijgende noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (dwm)
                  BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• ik betaalde bij violetta net nog .41

Comment

• Maximumprijs LPG stijgt vanaf zaterdag
                      (Belga) Zaterdag wordt de LPG duurder. De prijsstijging is volgens de Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie het gevolg van de stijgende noteringen van de olieproducten op de internationale markten.

Door toepassing van de programmaovereenkomst over de verkoopprijzen van de aardolieproducten, geldt vanaf zaterdag 10 december 2005 de maximumprijs (BTW inbegrepen) voor LPG motorbrandstof: 0,5140 (+0,0170) euro/l. (lim)

BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
                        Maximumprijs LPG stijgt vanaf zaterdag
                        (Belga) Zaterdag wordt de LPG duurder. De prijsstijging is volgens de Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie het gevolg van de stijgende noteringen van de olieproducten op de internationale markten.

Door toepassing van de programmaovereenkomst over de verkoopprijzen van de aardolieproducten, geldt vanaf zaterdag 10 december 2005 de maximumprijs (BTW inbegrepen) voor LPG motorbrandstof: 0,5140 (+0,0170) euro/l. (lim)

Dat ze de brave belastingbetaler eens wakkerschudden over hoe er met zijn/haar kl0ten wordt gerammeld. is de olieprijs de laatste weken dan zo hard gestegen??? (nee)
                        A Twist of the Wrist

Comment

Dat ze de brave belastingbetaler eens wakkerschudden over hoe er met zijn/haar kl0ten wordt gerammeld. is de olieprijs de laatste weken dan zo hard gestegen??? (nee)
                          Nee, nu is de oliprijs niet meer gestegen.
                          Maar de prijs van het gas volgt de prijsstijging van de olie, maar dan wel met een vertraging van ongeveer 6 maanden!
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
                            Nee, nu is de oliprijs niet meer gestegen.
                            Maar de prijs van het gas volgt de prijsstijging van de olie, maar dan wel met een vertraging van ongeveer 6 maanden!
                            Dat is toch enkel voor de prijs van het aardgas. LPG komt van aardolie.
                            A Twist of the Wrist

Comment

Een kleine anecdote:

Enkele (verschillende) jaren terug tijdens de eerste oliecrisis sloeg de prijs van de superbenzine eens op met 5 Bf per liter (van rond de 20 BF naar rond de 25 Bf), op het tvnieuws werd de Belg kond gedaan dat hij zich nog gelukkig mocht prijzen dat het maar 5 Bf was want zei men, de prijs in de VS is zelfs "verdubbeld". Vermits ik toendertijd dagelijks in contact was met mannen uit NewYork vroeg ik hen hoe het exact ineenstak met die verdubbeling en uiteindelijk was het correct, hun prijs per liter was van (in BF tegenwaarde) 2 Bf naar 4 Bf gestegen. Ze hadden dus niet gelogen op tv maar ze hadden geen details (de waarheid) verteld. Dus.....

Comment

• een collega van me z'n benzinepomp is stuk, hij rijdt op lpg !

nu verondertsteldt men dat het te wijten is aan rijden met te weinig benzine in de tank (mider gewicht), waardoor de benzine zou opwarmen wat leidt tot vroegtijdige slijtage van de pomp

mij lijkt het een redelijke uitleg, wat denken jullie ?

Comment

een collega van me z'n benzinepomp is stuk, hij rijdt op lpg !

nu verondertstelt men dat het te wijten is aan rijden met te weinig benzine in de tank (mider gewicht), waardoor de benzine zou opwarmen wat leidt tot vroegtijdige slijtage van de pomp

Zal wel kloppen. Ik heb ook gehoord da zo'n pomp gesmeerd wordt door de benzine die erdoor stroomt en dat het daarom nodig is om af en toe op benzine te blijven rijden.

Comment

een collega van me z'n benzinepomp is stuk, hij rijdt op lpg !

nu verondertsteldt men dat het te wijten is aan rijden met te weinig benzine in de tank (mider gewicht), waardoor de benzine zou opwarmen wat leidt tot vroegtijdige slijtage van de pomp

en benzine pomp die blijft draaien als ze niets hoeft te geven draaid warm, om dat probleem te omzeilen is het best om altijd 1/4 tot zelf met 1/2 tank vol benziene rond te rijden en af en toe eens en stuk op benzine te rijden dat de druk die op de benzine leiding komt eens wat te verminderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dyka
                                      en benzine pomp die blijft draaien als ze niets hoeft te geven draaid warm, om dat probleem te omzeilen is het best om altijd 1/4 tot zelf met 1/2 tank vol benziene rond te rijden en af en toe eens en stuk op benzine te rijden dat de druk die op de benzine leiding komt eens wat te verminderen.
                                      ik ga mijn tankje alvast vullen tot de helft, grrr dure benzine !
                                      maar of de druk op de leiding verschilt bij afname, dat waag ik te betwijfelen, er zal minder teruvloeien, maar de druk blijft kwasi hetzelfde

een doordeweekse pomp zit aan 100 liter per uur, ruim overdesigned

Comment

• Mja ik gooi mijn benzinetank ook altijd halfvol. Mijn installateur gaf me het advies het peil toch op minstens een kwart te houden.

Maar ik rijd hem toch leeg tot wanneer het lampje aanspringt hoor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                                          Maar ik rijd hem toch leeg tot wanneer het lampje aanspringt hoor...
                                          ja idd, maar je rijdt slechts in nog geen 10% van de tijd met zo'n kleine hoeveelheid, op lpg met een lege tank rij ik 100% van de tijd met dat level in m'n tank (10 liter of zo)

@mirax, je pomp blijft gesmeerd want die draait contenu

Comment

Working...
                                          X