Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mja ik gooi mijn benzinetank ook altijd halfvol. Mijn installateur gaf me het advies het peil toch op minstens een kwart te houden.
Maar ik rijd hem toch leeg tot wanneer het lampje aanspringt hoor...
oppassen daar mee hoor peeka , dat ge uw pomp toch onder houd met benzine of is het een pomp die niet altijd draad, onders moet he toch oppassen dat ze niet warm draad en kapot gaat. Mijn vorige is ook zo stuk gegaan was lancia dedra op lpg, mijn pomp ook stuk gedraaid door te laag benzine peil in tank . Komt niet van een keer he maar 1/4 benzine in ta&nk is toch aanbevolen.
oppassen daar mee hoor peeka , dat ge uw pomp toch onder houd met benzine of is het een pomp die niet altijd draad, onders moet he toch oppassen dat ze niet warm draad en kapot gaat. Mijn vorige is ook zo stuk gegaan was lancia dedra op lpg, mijn pomp ook stuk gedraaid door te laag benzine peil in tank . Komt niet van een keer he maar 1/4 benzine in ta&nk is toch aanbevolen.
idd, mijn zus heeft dat ook aan de hand gehad en de garagist vertelde juist hetzelfde...
Op die manier wordt rijden met een wagen op LPG stilaan duurder dan rijden met een dieselwagen :
LPG duurder vanaf dinsdag (Belga) LPG motorbrandstof wordt vanaf dinsdag duurder en kost dan maximum 0,5210 euro/l (+0,0070).
De prijswijziging is volgens de Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie het gevolg van de gewijzigde noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (dwm)
- Logischerwijze mag je dan niet de C200 LPG als vergelijking nemen ofwel moet je het gemiddeld verbruik van de C200 LPG naar boven herzien, minstens 10 liter, maar veel waarschijnlijker 11 liter als je in alle omstandigheden het tempo van de C200CDI wil volgen.
- LPG-installatie moet ingebouwd worden.
- Onderhoudskosten van benzine/LPG liggen hoger.
Enkel de LPG- of dieselkost in rekening brengen geeft een te positief beeld van het kostenplaatje van de LPG-wagen.
Niet alleen de 4 bougies, maar bijvoorbeeld ook de onderhoudsintervallen. Die liggen bij benzinewagens nog niet op het niveau van de dieselswagens.
Voor mij is op dit moment alleen nog het milieu-aspect een doorslaggevend argument.
Motorolie vervangen kan je uitstellen bij een LPG-wagen. Al eens de olie van een LPG-wagen vervangen? die ziet er meestal een pak properder uit als die van een gewone benzinewagen.
Op die manier wordt rijden met een wagen op LPG stilaan duurder dan rijden met een dieselwagen :
LPG duurder vanaf dinsdag (Belga) LPG motorbrandstof wordt vanaf dinsdag duurder en kost dan maximum 0,5210 euro/l (+0,0070).
De prijswijziging is volgens de Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie het gevolg van de gewijzigde noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (dwm)
Dat is nu de 2de of 3de stijging op rij, en ik zie de prijzen niet echt mee de hoogte gaan in Limburg. Ik kan nog altijd LPG tanken aan 40 Ã 39 cent.
Comment