Oorspronkelijk geplaatst door Haddock
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenMisschien al gepost in een ander topic:
vr 08/01/2010 - 07:25 In Erondegem, een deelgemeente van Erpe-Mere, is een autobestuurder om het leven gekomen bij een slippartij. Zijn auto vatte vuur, waarop de lpg-tank in zijn wagen ontplofte.
Vanmorgen vroeg verloor de bestuurder van de pick-up de controle over het stuur. Hij ging aan het slippen en botste tegen de betonnen afsluiting van de spoorlijn Brussel-Gent. De terreinwagen kwam daarop in de berm terecht en vatte vuur.
De lpg-tank van de auto ontplofte. De brandweerkorpsen van Lede en Aalst waren snel ter plaatse, maar konden de man niet meer uit de auto halen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wimke1971 Bekijk BerichtenVoor mij nooit lpg meer!
honda cr-v 2.0 van '2004. stotteren, schokken, stilvallen, turbo-gat, ... was altijd iets. tien keer binnengeweest, elf keer miserie.
en zeker niet meer bij Vinck in Erpe-Mere. Hij heeft m altijd hersteld, maar ging nooit langer dan twee dagen goed.
Gestoken door "Mecanieker" hier op het forum
En ook de combi Honda VTEC / LPG lijkt te werken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk BerichtenKan een auto nog terug op benzine rijden als je de lpg-installatie eruit hebt gehaald? Want die injectoren zitten zo precies in het motorblok geboord?
dit zit niet in het motorblok maar in de inlaatcollector.Z4 M40i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schut Bekijk BerichtenHeeft iemand ervaring hier met een E55 AMG op LPG?
Zou geen probleem mogen zijn. Ervaring niet maar ik heb zelf even met dat idee gespeeld...is enkel afgesprongen omdat ik met m'n huidige wagen blijf rijden, niet omdat ik "angst" had voor problemen.
Comment
-
zou graag een subaru turbo op lpg willen zetten... Ik rij nu met een Lancer met een Landi LSI systeem, 25.000km en geen problemen...
Verschillende bedrijven raden verschillende toestellen aan;
- Prins VSI
- Landi LSI
- BRC (vind ik helaas niet veel over)
Wel worden de eerste 2 met een elektronisch klepsmeersysteem geinstalleerd!
Iemand tips of advies wat ik in een subaru zou moeten steken?
2.5 blok met een turbo (170kw)
Iemand ervaring met Camcar? Eco-Drive of LPG DeRoover?
Comment
-
ik zou rond deze tijd een nieuwe filter moeten laten steken voor m'n gasinstallatie (BRC). ik had ergens gelezen dat dit dezelfde filter was als een gewone oliefilter... iemand die dit kan bevestigen en kan ik dit zelf vervangen?2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Is hier als eens langsgekomen:
Mechanieker kan u er waarschijnlijk alles over vertellen!2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Donderdag moet ik even naar de garage. Auto doet het niet meer 100% op gas. Bij koud overschakelen van benzine naar gas drijgt ie soms stil te vallen. Als ik een doortrek, gas loslaat en dan weer gas geef duurt het even voor hij weer 'pakt'. Net alsof hij dan even gee ngas krijgt. Soms houdt hij ook in bij zware belasting.
Volgens mij krijgt hij te weinig gas af en toe. Even het één ander laten uitlezen en zuivermaken. Komt goed!2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Geen flauw idee, ergens onder de motorkap? Gasleidingen volgen?
Bij mij is dat precies een klein benzinefilterje dat ergens op de leiding zit.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schut Bekijk BerichtenHeeft iemand ervaring hier met een E55 AMG op LPG?
dit kan absoluut op lpg, wij hebben er reeds Twee van deze type wagens ingebouwd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ps2list Bekijk Berichtenzou graag een subaru turbo op lpg willen zetten... Ik rij nu met een Lancer met een Landi LSI systeem, 25.000km en geen problemen...
Verschillende bedrijven raden verschillende toestellen aan;
- Prins VSI
- Landi LSI
- BRC (vind ik helaas niet veel over)
Wel worden de eerste 2 met een elektronisch klepsmeersysteem geinstalleerd!
Iemand tips of advies wat ik in een subaru zou moeten steken?
2.5 blok met een turbo (170kw)
Iemand ervaring met Camcar? Eco-Drive of LPG DeRoover?
De subaru turbo hebben we ook verschillende malen ingebouwd en stellen geen zorgen.
de drie installateurs zijn één voor één heel goede referenties en klant bij ons ! ik zou misschien opteren voor die het dichts bij de deur !
succes !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichtenik zou rond deze tijd een nieuwe filter moeten laten steken voor m'n gasinstallatie (BRC). ik had ergens gelezen dat dit dezelfde filter was als een gewone oliefilter... iemand die dit kan bevestigen en kan ik dit zelf vervangen?
die zien er inderdaad hetzelfde uit als een oliefilter maar kunnen volgens mij niet hetzelfde micron getal hebben gezien olie toch merkelijk dikker is dan LPG in dampvorm....
Zou ik niet vervangen door een oliefilter, om de levensduur van je injectoren toch ietwat te waarborgen
succes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djhoegie Bekijk BerichtenEr branden ook wel eens wagens met een benzinetank uit hoor! Geef mij maar de stevigheid van een LPG tank tegenover een "plastieken" naftbak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenDonderdag moet ik even naar de garage. Auto doet het niet meer 100% op gas. Bij koud overschakelen van benzine naar gas drijgt ie soms stil te vallen. Als ik een doortrek, gas loslaat en dan weer gas geef duurt het even voor hij weer 'pakt'. Net alsof hij dan even gee ngas krijgt. Soms houdt hij ook in bij zware belasting.
Volgens mij krijgt hij te weinig gas af en toe. Even het één ander laten uitlezen en zuivermaken. Komt goed!2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
Comment