Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • sorry maar daar heb ik dan ook weer een probleem mee
    alsof de staat van uw werkplaats bepalend is voor de geleverde kwaliteit

    en heeft die nou nog steeds geen analyser voor de uitlaatgassen ??

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      alsof de staat van uw werkplaats bepalend is voor de geleverde kwaliteit
      Het geeft uiteraard geen garanties en de grootte speelt al helemaal geen rol, maar de staat waarin een werkplaats zich bevindt, geeft wel degelijk dikwijls een indicatie van de prestaties die er geleverd worden

      Comment


      • Orde en kwaliteit zijn dikwijls met mekaar verbonden.
        Het hoeft geen luxe te zijn zoals dikwijls geeist wordt van merkverdelers in de persomenwagensector.
        Een basisuitrusting, welke in goede staat is en ordelijk behandeld wordt is wel een must. (Uitlaatgasanalyse behoort tot de basisuitrusting)
        We mogen ook niet vergeten dat de nodige vakkennis van de persoon dan ook nog moet aanwezig zijn.
        Om een gasinstallatie goed te kunnen afstellen, moet je ook inzicht hebben in de techniek van de motor.
        Zo zijn er tegenwoordig heel wat intelligente motorsturingen, welke zich aanpassen aan rijstijl, brandstofkwaliteit e.d.
        Als je dan niet vertrekt van een motorsturing welke aangeleerd is op de gebruikelijke benzine, dan kan je onmogelijk de gasinstallatie goed afregelen zodat de motor op beide brandstoffen goed draait.
        Dikwijls merk je zo'n foutieve afregeling, doordat de motor schokt bij koudstart op benzine en eens op gas lijkt alles OK

        Comment


        • Mechanieker, maak mij is een prijs voor mijn 540i touring

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door MIDI Bekijk Berichten
            Na aanleiding van de post van lpg 007, een vraag aan "mecanieker"
            Is het mss eens mogelijk om in het kort neer te schrijven hoe jullie tewerk gaan bij het leggen van een lpg installatie. Hoe het juist zou moeten gebeuren?
            Want zoals in de post van lpg 007 geschreven staat dat ze de verschillende draden doorknippen bij de installatie, dat is toch niet de hedendaagse manier. Hoe lossen jullie dit op mecanieker? Solderen jullie alles?

            Ikzelf ben sterk aan het overwegen om ook voor lpg te kiezen, maar als je dan zo een horror verhalen leest dan komt de twijfel toch weer boven.

            En vooraleer er mensen beginnen te schrijven dat ik maar voor een diesel had moeten kiezen als ik twijfel, dan moeten deze mensen ook eens bedenken dat nu eenmaal niet elk automodel een dieselmotor heeft en als ze er al één hebben dan is de cylinderinhoud zeer hoog.


            beste forummers,

            zoals ik kan zien zijn er zware discussies. Vergeet aub niet dat we allemaal spreken over techniek en fouten dikwijls sneller kunnen gemaakt worden dan we zelf beseffen.
            Ik ben er zelf wel van overtuigd dat een installatie een investering is van langere duur en dit met alle zorg en kennis moet worden ingebouwd, daar sta ik voor !!!

            De manier van inbouwen hangt veelal af van de strategie, van het bedrijf, zoals ik al zeg hou ik van kwalitatief werk, en kan een inbouw al wat langer duren, hoewel dat niet altijd noodzakelijk is. goed werk hoeft niet altijd lang te duren.

            het aansluiten van draden is een eeuwige discussie, ik persoonlijk hou heel erg van solderen omdat dit me het minst mogelijk aan problemen kan zorgen een 4 cilinder zijn acht solderingen. stel dat we dit doen met de genaamde stekkers, 2 stekkers per cilinder met twee draden vier cilinders dat maakt 16 verbindingen waar een slecht contact kan inzitten.
            ik hoop dat je verstaat wat ik bedoel.... knippen is niet altijd slecht, als het maar professioneel is afgewerkt en geisoleerd vooral.

            Ik zal me nooit uitspreken over het werk van iemand anders, omdat ik ervan uitga dat iedereen zijn best doet.

            De lpg dokter is idd geen officiele dealer gezien hij de importeur van italie is, maar is belgie is gevestigd. op deze manier is de belgische markt vergrijst, wat ik enerzijds wel betreur.

            Greetz

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Mecanieker Bekijk Berichten
              beste forummers,

              het aansluiten van draden is een eeuwige discussie, ik persoonlijk hou heel erg van solderen omdat dit me het minst mogelijk aan problemen kan zorgen een 4 cilinder zijn acht solderingen. stel dat we dit doen met de genaamde stekkers, 2 stekkers per cilinder met twee draden vier cilinders dat maakt 16 verbindingen waar een slecht contact kan inzitten.
              ik hoop dat je verstaat wat ik bedoel.... knippen is niet altijd slecht, als het maar professioneel is afgewerkt en geisoleerd vooral.
              Iedere manier van werken heeft voor en nadelen:
              - bij een goede soldering, ben je zeker van een kleine overgangaweerstand en heb je geen last van oxidatie.
              Er schuilt wel een ander gevaar: de soldering veroorzaakt een stijf gedeelte in de soepele kabels. Aan de overgang van de soldering naar soepele kabel, kan een (mechanische) spanningsconcentratie ontstaan, welke bij onvoldoende ondersteuning tot kabelbreuk kan leiden.
              - bij het werken met een tussenkabel en stekkers, is er minder kans tot discussie, in geval van electrische storingen: de originele kabelboom is nog in takt en in een oogopslag heeft men de originele bekabeling terug aangesloten.
              De gebruikte stekkers, moeten dan ook wel van het PIDG type zijn: zowel de geleider als de kabelisolatie worden geklemd op het contact. Dit is een must voor applicaties onderhevig aan trillingen.
              De stekkers zijn ook voorzien van afdichtingen, zodat isoleren automatisch gebeurt ... ook naar vocht en stof.

              Ik ben overtuigd van het gebruik van een tussenkabel met stekkers, maar dit is geen exacte wetenschap en open voor interpretatie.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door lpg007 Bekijk Berichten
                Iedere manier van werken heeft voor en nadelen:
                - bij een goede soldering, ben je zeker van een kleine overgangaweerstand en heb je geen last van oxidatie.
                Er schuilt wel een ander gevaar: de soldering veroorzaakt een stijf gedeelte in de soepele kabels. Aan de overgang van de soldering naar soepele kabel, kan een (mechanische) spanningsconcentratie ontstaan, welke bij onvoldoende ondersteuning tot kabelbreuk kan leiden.
                - bij het werken met een tussenkabel en stekkers, is er minder kans tot discussie, in geval van electrische storingen: de originele kabelboom is nog in takt en in een oogopslag heeft men de originele bekabeling terug aangesloten.
                De gebruikte stekkers, moeten dan ook wel van het PIDG type zijn: zowel de geleider als de kabelisolatie worden geklemd op het contact. Dit is een must voor applicaties onderhevig aan trillingen.
                De stekkers zijn ook voorzien van afdichtingen, zodat isoleren automatisch gebeurt ... ook naar vocht en stof.

                Ik ben overtuigd van het gebruik van een tussenkabel met stekkers, maar dit is geen exacte wetenschap en open voor interpretatie.


                Comment


                • @ Mechanieker


                  Even een vraagje ivm olieverbruik v/d S8


                  Verbruikt zo'n 1,5 l olie per 7500km. Geen zeer hoog olieverbruik, maar ook weer niet normaal lijkt me. Kan dat met de lpg samenhangen? Een licht meerverbruik zou mogelijk zijn, garagist sprak van een additief?
                  Of zou na-installatie van kleppensmering kunnen helpen?

                  Comment


                  • Ik heb sinds kort een E46 320i gekocht en deze is op dit moment binnen bij de installateur om de installatie van mijn E36 over te plaatsen naar de E46.

                    Maar nu weet ik niet goed hoe ik dat moet doen met de inschrijving Als je een auto inschrijft die op LPG ligt, dan moet je minder BIV betalen. Maar dan moet de installatie eerst gekeurd worden.
                    Maar hoe moet ik de installatie laten keuren als de auto nog niet ingeschreven is en ik dus nog geen nummerplaten heb? Ik kan toch niet naar de keuring rijden met platen van een andere auto?
                    BMW E61 525d LCI '09
                    Suzuki Bandit 1250NA /07
                    Fiesta Red Edition '16

                    Comment


                    • Installateur moet een eerste keer naar de keuring om de installatie te laten keuren. Dan krijgt hij normaalgezien de juiste papieren, die jij als bewijs kan voeren bij keuring voor verkoop dat ie op gas ligt

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                        Ik heb sinds kort een E46 320i gekocht en deze is op dit moment binnen bij de installateur om de installatie van mijn E36 over te plaatsen naar de E46.

                        Maar nu weet ik niet goed hoe ik dat moet doen met de inschrijving Als je een auto inschrijft die op LPG ligt, dan moet je minder BIV betalen. Maar dan moet de installatie eerst gekeurd worden.
                        Maar hoe moet ik de installatie laten keuren als de auto nog niet ingeschreven is en ik dus nog geen nummerplaten heb? Ik kan toch niet naar de keuring rijden met platen van een andere auto?
                        Ik had hetzelfde probleem met mijn vorige wagen! Heb het via een garage laten keuren. Toch nog 120 euro kunnen besparen ;-)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Installateur moet een eerste keer naar de keuring om de installatie te laten keuren. Dan krijgt hij normaalgezien de juiste papieren, die jij als bewijs kan voeren bij keuring voor verkoop dat ie op gas ligt
                          Bij lpg ... moet je zelf voor de keuring zorgen ... en hij beschikt niet over groene Z-platen om bvb een nog niet ingescheven voertuig te laten keuren.
                          Last edited by ; 10/03/2010, 11:19.

                          Comment


                          • m'n maat heeft een mazda 6 2.3 gekocht... welke installatie raden de experts aan voor deze kar?
                            2015 BMW F11 520dA
                            1976 Triumph Spitfire 1500

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door ps2list Bekijk Berichten
                              Ik had hetzelfde probleem met mijn vorige wagen! Heb het via een garage laten keuren. Toch nog 120 euro kunnen besparen ;-)
                              Ik heb vandaag naar de installateur gebeld en ze hebben zijn garageplaten afgenomen..

                              Hij kon het door een andere garagist laten doen, maar dat kost mij dan weer extra geld en dan ben ik het geld dat ik bespaar op de BIV toch kwijt, dus ik ga hem gewoon inschrijven op benzine en daarna de installatie laten keuren.
                              BMW E61 525d LCI '09
                              Suzuki Bandit 1250NA /07
                              Fiesta Red Edition '16

                              Comment


                              • Ik heb enkele vragen over LPG:

                                1. Waarom is LPG goedkoper dan benzine? Is het fabricageproces goedkoper?
                                2. Waarom maken de constructeurs zelf wagens met diesel en benzine, maar niet met LPG?
                                3. Waarom zou je een diesel kopen als er ook LPG bestaat?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                                  Ik heb sinds kort een E46 320i gekocht en deze is op dit moment binnen bij de installateur om de installatie van mijn E36 over te plaatsen naar de E46.

                                  Maar nu weet ik niet goed hoe ik dat moet doen met de inschrijving Als je een auto inschrijft die op LPG ligt, dan moet je minder BIV betalen. Maar dan moet de installatie eerst gekeurd worden.
                                  Maar hoe moet ik de installatie laten keuren als de auto nog niet ingeschreven is en ik dus nog geen nummerplaten heb? Ik kan toch niet naar de keuring rijden met platen van een andere auto?
                                  En wat kost jou dat om deze te laten overplaatsen?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                                    Ik heb enkele vragen over LPG:

                                    1. Waarom is LPG goedkoper dan benzine? Is het fabricageproces goedkoper?
                                    2. Waarom maken de constructeurs zelf wagens met diesel en benzine, maar niet met LPG?
                                    3. Waarom zou je een diesel kopen als er ook LPG bestaat?
                                    1 tis in feite afval, je kan ook niet het hele wagenpark van lpg voorzien, en de co² uitstoot gaat nog hoger worden, en dat willen we niet ?? maar die afval wodrt al lang niet meer afgefakkeld, daar wordt wel een of ander mee gevoedt

                                    2 het enige antwoord is mijn ervaring, lpg blijft een precisiewerk, en daarrenboven zit je met wisselende drukken in je tank (tenzij bij lpi van vialle) wat maakt dat de perfecte afstelling enorm moeilijk en een duur syteem wordt

                                    3 ik heb gas vaak geprobeerd, en steeds zever
                                    ik blijf van gas houden, en probeer het mss nog wel eens
                                    leftlane bvb heeft tot op heden zip-problemen, das het kan

                                    Comment


                                    • lpg is wel een hoogwaardige brandstof, om op te koken
                                      directe warmte en clean

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                        En wat kost jou dat om deze te laten overplaatsen?
                                        Een jaar geleden zeiden ze dat het ongeveer 650€ kost, maar ik ben eens benieuwd hoeveel ze mij zaterdag gaan aanrekenen..
                                        BMW E61 525d LCI '09
                                        Suzuki Bandit 1250NA /07
                                        Fiesta Red Edition '16

                                        Comment


                                        • LPG is vooral goedkoop omdat de staat er geen accijnzen op eist.

                                          trouwens: Ik vind diesel ook afval binnen de benzine en LPG productie. (en in sommige landen kan diesel duurder zijn dan benzine)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X