Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
    dan is die garagist een grote leugenaar
    de injectoren van bigas zijn niets waard, als die 30000km meegaan is dit al veel.
    ik heb reeds 5 jaar een Prins VSI systeem nog nooit problemen gehad
    Ja hij zal er toch niet om liegen gok ik? Als dat zo een gekend probleem was dan had hij dat wel als eerste bekeken gok ik ipv er gratis voor mij zijn tijd aan te verdoen.

Over Prins hoor ik ook veel goede dingen ja, mss gewoon daarvoor gaan.

LPG = 90-95% perfect
    Vialle LPi = 100 %

Als je het zo cru wil stellen.

Die 5-10% bij LPg is vaak een probleem bij rolantie. Onrustig lopen, willen stilvallen, schudden van de motor op rolantie (mijn ervaring hè).
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
      dan is die garagist een grote leugenaar
      de injectoren van bigas zijn niets waard, als die 30000km meegaan is dit al veel.
      ik heb reeds 5 jaar een Prins VSI systeem nog nooit problemen gehad
      Ik heb op 2.5 jaar 150.000km gereden met een Bi-gas Installatie. Na 95.000km heeft de garagist de injectoren preventief en onder garantie vervangen. Mij hoor je niet klagen over Bi-gas!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
        Ja hij zal er toch niet om liegen gok ik? Als dat zo een gekend probleem was dan had hij dat wel als eerste bekeken gok ik ipv er gratis voor mij zijn tijd aan te verdoen.

Over Prins hoor ik ook veel goede dingen ja, mss gewoon daarvoor gaan.

LPG = 90-95% perfect
        Vialle LPi = 100 %

Als je het zo cru wil stellen.

Die 5-10% bij LPg is vaak een probleem bij rolantie. Onrustig lopen, willen stilvallen, schudden van de motor op rolantie (mijn ervaring hè).
        Bij Vialle gaat die dure pomp vaak kapot naar wat ik hoor..
        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Niemand ervaring met LIMA?
          http://www.autoforum.be/showthread.php?t=44663

Comment

• En Zavoli?

Ligt in een wagen die me mogelijk interesseert. Ik weet dat het een Italiaans merk is maar daar stopt het...als er geen enkele installateur in Belgïe daar onderdelen voor kan krijgen of dat kan uitlezen is dat niet ideaal.

Comment

• En iemand ervaring met de installateur P**rs uit Gistel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeneticX Bekijk Berichten
                Niemand ervaring met LIMA?
                Heb ik reeds gezien, en is eigenlijk een veredelde Prins. behalve de injectoren zijn van andere kwaliteit waardoor het goedkoper is dan een VSI.

Ben je van West vlaanderen?

Mvg,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mecanieker Bekijk Berichten
                  Heb ik reeds gezien, en is eigenlijk een veredelde Prins. behalve de injectoren zijn van andere kwaliteit waardoor het goedkoper is dan een VSI.

Ben je van West vlaanderen?

Mvg,
                  Jep ben v westvl.

injectoren v mindere kwaliteit bij Lima?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                    En Zavoli?

Ligt in een wagen die me mogelijk interesseert. Ik weet dat het een Italiaans merk is maar daar stopt het...als er geen enkele installateur in Belgïe daar onderdelen voor kan krijgen of dat kan uitlezen is dat niet ideaal.
                    Ja op mijne 328i en geen problemen mee(tot nu toe dan ).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeneticX Bekijk Berichten
                      En iemand ervaring met de installateur P**rs uit Gistel?
                      Mijn installatie komt van daar, nog geen problemen gehad (niet met de installatie, niet met de installateur )

Comment

• aan lpg-kenners: ik rijd met een bigas installatie op mijn 320i, en sinds die erin zit is het lampke van het motormanagement gaan branden.
                        Ik ben eens 2 weken naar denemarken geweest waar ik geen lpg kon tanken en op benzine moest rijden en toen brandde dat lampke niet. Heb hem laten uitlezen en hij geeft een slecht mengsel aan. De ene garagist zegt mij om lambdasondes te vervangen, maar een andere garagist beweert dat dat lampke altijd brandt als je auto op lpg rijdt, omdat de lambdasonde het mengsel wil bijregelen, maar er wordt geen benzine ingespoten, en daardoor blijft hij die fout doorgeven.
                        Dus: regelt een lpg systeem nog via de lambdasondes of niet?
                        BMW E61 525d LCI '09
                        Suzuki Bandit 1250NA /07
                        Fiesta Red Edition '16

Comment

• Heb het probleem ook een paar keer gehad op mijn BMW 525i (AG Sequentiële Gas Injectie). Dit heeft te maken met het verloop van de "trims"(omgerekende waarde om een hoeveelheid LPG te injecteren met zelfde verbrandigswaarde dan benzine). De afwijking mag slechts + of - 1% zijn, valt het mengsel er buiten dan kan het lampje gaan branden. Terug laten bijstellen zou het probleem moeten oplossen. De LPG computer leest normaal uit de benzinecomputer en houdt dus wel degelijk rekening met lambda-waarden.

Comment

• Vraagje aan de kenners/ervaren gebruikers van LPG/LPI

Ik kijk uit naar een E46 328i berline, kar heeft momenteel 180.000km, blok loopt goed.
                            Is het af te raden deze op LPG/LPI te leggen?

Betreft het M52 blok

Comment

• Forse stijging verkoop auto’s op lpg :

http://www.autoweek.nl/autonieuws/19178/forse-stijging-verkoop-autos-op-lpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                                Forse stijging verkoop auto’s op lpg :

http://www.autoweek.nl/autonieuws/19...p-autos-op-lpg
                                Lijkt me niet onlogisch met de huidige benzineprijzen...

Zelfs ik heb er nu eentje op LPG.

E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.
                                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• morgen slaat lpg autogas 0,051€ /liter op

Comment

• Lpg-stations bedreigd door strengere veiligheidseisen

• vrijdag 03 augustus 2012, 07u51
                                    • Bron: belga
                                    • Auteur: lej

photo news

Nieuwe lpg-tankstations mogen straks niet dichter dan 20 tot 150 meter bij een bewoond pand liggen. Ze moeten ook een noodknop en een debietbegrenzer hebben om de aanvoer van lpg te kunnen stilleggen. Dat staat in de nieuwe wet die de Vlaamse overheid nog dit jaar invoert, zo berichten Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen vrijdag.
                                    In ons land zijn er volgens de beroepsfederatie Febupro 600 tankstations waar lpg kan getankt worden. Maar dat aantal zal sterk teruglopen door de nieuwe wet die de Vlaamse overheid eind dit jaar nog zal introduceren, verwacht de sector. Voor de huidige, nog vergunde stations is er een overgangsperiode tot 2019 voorzien.

Door de Vlarem-regels moeten alle tankstations aan dezelfde veiligheidseisen voldoen. Nu is er voor elke exploitatievergunning een individuele veiligheidsstudie nodig.Onbemande stations mogen ook niet langer een lpg-pomp hebben.
                                    'Die regels zijn wel nodig: we kunnen nu eenmaal niet voorzichtig genoeg omspringen met lpg', zegt Paul Verwilghen van Febupro. 'Voor een aantal uitbaters dreigt sluiting omdat ze niet aan de nieuwe regels kunnen voldoen.'

Bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120803_011
                                    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Regels zijn nodig, maar ze moeten nu ook niet gaan overdrijven.
                                      En dat omdat er eens eene zot op zo een tank heeft gereden.

Die noodknop en debietbegrenzer zijn zeker een goede zaak, volgens mij zijn er trouwens al tankstations die deze zaken hebben.

Hierdoor gaan vele tankstations heel wat klanten die voor de lpg komen verliezen.
                                      Anderzijds gaan er heel wat mensen zijn die veel verder zullen moeten rijden om nog lpg te kunnen tanken.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Nieuwe en tweedehands auto’s veilig vergelijken en kopen? Dat doe je op Vroom! Ontdek hier +40.000 wagens, +20.000 tests, nieuws, advies en prijzen.

Tja ze willen nog voldoende dieselrijders overhouden om voldoende accijnzen te kunnen opstrijken hé

Comment

• Als je een LPG installatie hebt, wordt de tank gekeurd. Vb: LPG systeem gecheckt op autokeuring; goed voor 1 jaar en keuring tank geldig tot bvb 2017. Hoe zit dat als de keuring van de tank verloopt? Andere tank? Of opnieuw laten keuren en weer X aantal jaar geldig?

E30SHOP.be
                                          - Alles voor uw BMW E30.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Working...
                                          X