er zijn geen accijnzen op lpg, dacht ik
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door boboer zijn geen accijnzen op lpg, dacht ik
Weer de zoveelste gangsterpraktijk van de regering??, de mensen eerst aanmoedigen om te investeren in een dure gasinstallatie om daarna kunstmatig de LPG-prijzen op te voeren waardoor men uiteindelijk toch niet zooo goedkoop rijdt als men eerst voor ogen had.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boboer zijn geen accijnzen op lpg, dacht ik
Je ziet dat ik geen LPG-verbruiker ben...
Dan kan het idd niet aan de accijnzen liggen. En de BTW is 21% voor alle motorbrandstoffen. Dan kan het niet anders dat die basisprijs zo sterk opgetrokken is. Maar wie reguleert die nu juist?The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist
Comment
-
'k Heb idd de indruk dat men rare "toeren" uithaalt om de prijzen te verantwoorden...
- Wie bepaalt de maximumprijs hier in België? Is dat de overheid of de "Belgische petroleum federatie"?
- Klopt het dat er in Nederland geen maximumprijs is, maar slechts een adviesprijs aangekondigd door Shell als grootste leverancier?
Waarom deze vraag? In België geeft men dikwijls "stijgende olieprijzen op de internationale markt" als reden voor prijsstijgingen aan de pomp. Op hetzelfde moment verlaagt Shell bijvoorbeeld in Nederland zijn adviesprijs omwille van dalende noteringen. Combineer die 2 en dan zie je dat we in België letterlijk opgelicht worden.BMW E46 318d '05
VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wutputtidd
Je ziet dat ik geen LPG-verbruiker ben...
Dan kan het idd niet aan de accijnzen liggen. En de BTW is 21% voor alle motorbrandstoffen. Dan kan het niet anders dat die basisprijs zo sterk opgetrokken is. Maar wie reguleert die nu juist?
Ik denk dat als die overheidsdienst de maximumprijs optrekt dat er niet veel weerstand zal komen vanuit de energiesector.
edit: en bepaalde tankstations zullen altijd de maximumprijs aanrekenen.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WutputtTerwijl dat bij diesel en benzine afwisselende stijgende en dalende noteringen zijn. Hier klopt toch iets niet. Ik geloof dat het Caesar2 was die ooit twee persberichten heeft gepost die binnen dezelfde 24u vrijgegeven waren. De ene ging over de dieselprijs die omwille van de dalende noteringen van de olieproducten op de internationale markten gedaald was en de andere ging omtrend de LPG-prijs die omwille van de stijgende noteringen van de olieproducten op de internationale markten gestegen was.
Rood: dat was me ook al opgevallen.
edit: rood moest groen zijn.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnumIn principe niet nee, maar ik vraag me dan toch wel sterk af wat de werkelijke reden is dat de LPG-prijs zo sterk stijgt in verhouding tot die van de benzine.
Juni :
Basisprijs benzine 95 : 28,21 % van de totaalprijs, nl 0,381 EUR/liter
Accijzen + BTW benzine 95 : 61,21 % van de totaalprijs, nl. 0,826 EUR/liter
En daar komen dan nog wat andere kosten en dergelijke bij om aan 100 % te geraken, de verkoopprijs van 1,35 EUR/liter.
Basisprijs LPG : 48,13 %, nl. 0,195 EUR/liter
BTW LPG : 17,36 %, nl 0,071 EUR/liter
Verkoopprijs : 0,407 EUR/liter
December :
Basisprijs benzine 95 : 26,21 % van de totaalprijs, nl 0,343 EUR/liter
Accijzen + BTW benzine 95 : 62,55 % van de totaalprijs, nl. 0,819 EUR/liter
Verkoopprijs : 1,31 EUR/liter.
Basisprijs LPG : 54,27 %, nl. 0,290 EUR/liter
BTW LPG : 17,36 %, nl 0,093 EUR/liter
Verkoopprijs : 0,534 EUR/liter
De prijs van het basisproduct LPG is dus sterk aan het stijgen, terwijl de basisprijs van benzine aan het zakken is.BMW E46 318d '05
VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2Even een vergelijking benzine-LPG juni 05 - december 05, cijfers van petrolfed, op basis van percentages :
Juni :
Basisprijs benzine 95 : 28,21 % van de totaalprijs, nl 0,381 EUR/liter
Accijzen + BTW benzine 95 : 61,21 % van de totaalprijs, nl. 0,826 EUR/liter
En daar komen dan nog wat andere kosten en dergelijke bij om aan 100 % te geraken, de verkoopprijs van 1,35 EUR/liter.
Basisprijs LPG : 48,13 %, nl. 0,195 EUR/liter
BTW LPG : 17,36 %, nl 0,071 EUR/liter
Verkoopprijs : 0,407 EUR/liter
December :
Basisprijs benzine 95 : 26,21 % van de totaalprijs, nl 0,343 EUR/liter
Accijzen + BTW benzine 95 : 62,55 % van de totaalprijs, nl. 0,819 EUR/liter
Verkoopprijs : 1,31 EUR/liter.
Basisprijs LPG : 54,27 %, nl. 0,290 EUR/liter
BTW LPG : 17,36 %, nl 0,093 EUR/liter
Verkoopprijs : 0,534 EUR/liter
De prijs van het basisproduct LPG is dus sterk aan het stijgen, terwijl de basisprijs van benzine aan het zakken is.
Kan niemand hiervoor een verklaring vinden - evt bij dat ministerie van economie etc?
Comment
-
Wat ik me eigenlijk afvraag he, waarom verbranden ze boven op die torens eigenlijk nog al die LPG? als ze die toch opslaan, kan de prijs van LPG serieus naar beneden, en dan gaan toch meer en meer mensen LPG nemen...
Desnoods stellen ze dan (zoals in frankrijk) een vaste prijs voor LPG, maak nog dat dat 0,5€/liter is, en dan zal binnne de kortste keren iedereen met LPG rijden denk ik. en het verschil tss de marktprijs en die vaste prijs kunnen ze toch als accijnzen pakken dan...
Of ben ik weer domme dingen aan het zeggen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CarlitoWat ik me eigenlijk afvraag he, waarom verbranden ze boven op die torens eigenlijk nog al die LPG? als ze die toch opslaan, kan de prijs van LPG serieus naar beneden, en dan gaan toch meer en meer mensen LPG nemen...
Desnoods stellen ze dan (zoals in frankrijk) een vaste prijs voor LPG, maak nog dat dat 0,5€/liter is, en dan zal binnne de kortste keren iedereen met LPG rijden denk ik. en het verschil tss de marktprijs en die vaste prijs kunnen ze toch als accijnzen pakken dan...
Of ben ik weer domme dingen aan het zeggen?
NOg steeds heel veel mensen zijn niet LPG-gezind vanwege de vooroordelen die er nog altijd zijn zoals dat LPG dient om op te koken of dat je op LPG met een bomauto zou rijden.
Het zijn zeer domme vooroordelen maar ze zijn er wel nog steeds waardoor LPG nooit echt zal doorbreken als 'de' brandstof bij uitstek.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CarlitoWat ik me eigenlijk afvraag he, waarom verbranden ze boven op die torens eigenlijk nog al die LPG? als ze die toch opslaan, kan de prijs van LPG serieus naar beneden, en dan gaan toch meer en meer mensen LPG nemen...A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JupkeHoe meer ze verbranden, hoe minder er is, hoe meer ze kunnen vragen?
Als je als raffinaderij nu 50 liter tegen 0,7€ verkoopt, of je verkoopt 100liter tegen 0,5€, in het tweede geval kan je meer verdienen, de regering doet de accijnzen dan tot het niveau van 0,6€, en iedereen is tevreden, raffinaderij heeft meer geld, minder LPG gewoon verbrand, dus GROEN! is ook blij, consument betaald minder en regering heeft accijnzen binnen.
Comment
Comment