Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb vandaag op het autosalon mijn licht eens opgestoken bij enkele LPG installatie invoerders.
    Vooral de installatie van Prins met het VSI systeem heeft me kunnen overtuigen, nu nog nen goeie installateur vinden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum
      LPG is een samenstelling van propaan en butaan en dat zijn afgeleiden van benzine dus met aardgas heeft LPG feitelijk niks te maken dacht ik.
      Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
      Inderdaad, LPG wordt "gemaakt" bij de raffinage van aardolie.
      Ik wil hier toch wel even op terugkomen want er worden hier serieuze missers begaan. LPG heeft wel degelijk te maken met aardgas. LPG wordt namelijk gewonnen uit aardgas en aardolie.
      Aardgas dat voor de consument beschikbaar is, is vooral methaan. LPG bestaat voornamelijk uit propaan en butaan (in verschillende verhoudingen naargelang het zomer of winter is).

Aardolie in gasvorm is aardgas (surprise surprise), uit aardolie wordt benzine, diesel, en LPG gehaald.
      Aardgas is bovendien een zeer goede brandstof in een verbrandingsmotor.

Aardgas met LPG niks te maken, jongens toch, ben er nog niet goed van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk
        Ik wil hier toch wel even op terugkomen want er worden hier serieuze missers begaan. LPG heeft wel degelijk te maken met aardgas. LPG wordt namelijk gewonnen uit aardgas en aardolie.
        Aardgas dat voor de consument beschikbaar is, is vooral methaan. LPG bestaat voornamelijk uit propaan en butaan (in verschillende verhoudingen naargelang het zomer of winter is).

Aardolie in gasvorm is aardgas (surprise surprise), uit aardolie wordt benzine, diesel, en LPG gehaald.

Als je aardgas hebt, kan je dan LPG maken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
          Als je aardgas hebt, kan je dan LPG maken?
          Uiteraard zit er in aardgas ook een belangrijke fractie propaan en butaan en dus LPG. Ja dus.

Comment

• nee ddk dat is niet helemaal zo
            in aardagas kàn propaan en butaan zitten, graag zelfs, dan stoken we goekoop...maar de fabrikanten filteren die liever af om hem als lpg te kunnen verkopen

in lpg zit zeker géén aardgas

een aardgasmotor heeft belange na niet dezelfde prestaties als een benzine-of lpg motor

Comment

ja maar heb jij al ooit geweten van aardgas dat geraffineerd wordt om er LPG uit te halen?

en jij beweert dus ook dat petroleum in gasvorm gewoon aardgas is?

Comment

• De 23é moet er hier ene binnen voor LPI.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door axeldb
                  ja maar heb jij al ooit geweten van aardgas dat geraffineerd wordt om er LPG uit te halen?
                  Ja, uit aardolie EN aardgas wordt LPG gehaald. Ik heb het niet over de gezuiverde aardgas die we alle dagen gebruiken want dat bestaat zo goed als alleen uit propaan, ik heb het over ruwe aardgas wat nog in de grond zit, wat een mengsel is van vele gassen.

Oorspronkelijk geplaatst door axeldb
                  en jij beweert dus ook dat petroleum in gasvorm gewoon aardgas is?
                  Dat beweer ik helemaal niet. Ik heb het over de ruwe aardolie. De fractie van aardolie met korte KWS ketens zijn gasvormig (methaan, propaan, butaan, ethaan, ...).

http://en.wikipedia.org/wiki/Liquified_petroleum_gas
                  LPG is manufactured during the refining of crude oil, or extracted from oil or gas streams as they emerge from the ground
                  en over aardgas: http://en.wikipedia.org/wiki/Natural_gas

Einde discussie.
                  Last edited by ; 17/01/2006, 13:01.

Comment

Ja, uit aardolie EN aardgas wordt LPG gehaald. Ik heb het niet over de gezuiverde aardgas die we alle dagen gebruiken want dat bestaat zo goed als alleen uit propaan, ik heb het over ruwe aardgas wat nog in de grond zit, wat een mengsel is van vele gassen.

Dat beweer ik helemaal niet. Ik heb het over de ruwe aardolie. De fractie van aardolie met korte KWS ketens zijn gasvormig (methaan, propaan, butaan, ethaan, ...).

http://en.wikipedia.org/wiki/Liquified_petroleum_gas

en over aardgas: http://en.wikipedia.org/wiki/Natural_gas

Einde discussie.
                    Niet alles wat op wikipedia staat is bijbel aangezien iedereen daar wat kan schrijven, waar is Jupke, als chemicus (dat is ie toch?) kan hij hier ongetwijfeld uitsluitsel bieden...

Comment

Ik heb vandaag op het autosalon mijn licht eens opgestoken bij enkele LPG installatie invoerders.
                      Vooral de installatie van Prins met het VSI systeem heeft me kunnen overtuigen, nu nog nen goeie installateur vinden.
                      Binnekort komt er ook een LPG installatie in mijn wagen, de installatie van Prins leek mij ook het beste optie... Ik was mij gaan bevragen bij een installateur hier in de buurt die praktisch met dezelfde wagen als mij reed en hier ook deze installatie in had geïnstalleerd, dus ik ben wel vrij zeker dat het sowieso degelijk gedaan gaat worden.

Ik vroeg mij alleen af of de installatie dan werkelijk zoveel beter is? De meerprijs is er in ieder geval wel naar; zo'n €500 ! Ik wil een degelijke installatie waar ik jaren plezier aan kan hebben, maar €500 vind ik echt een hoge meerprijs...
                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak
                        Binnekort komt er ook een LPG installatie in mijn wagen, de installatie van Prins leek mij ook het beste optie... Ik was mij gaan bevragen bij een installateur hier in de buurt die praktisch met dezelfde wagen als mij reed en hier ook deze installatie in had geïnstalleerd, dus ik ben wel vrij zeker dat het sowieso degelijk gedaan gaat worden.

Ik vroeg mij alleen af of de installatie dan werkelijk zoveel beter is? De meerprijs is er in ieder geval wel naar; zo'n €500 ! Ik wil een degelijke installatie waar ik jaren plezier aan kan hebben, maar €500 vind ik echt een hoge meerprijs...
                        Wat bedoel je met meerprijs, tegenover welke andere installaties dan?
                        Ik heb aanvraag gedaan voor zowel een Bigas als een Prins systeem en het prijsverschil was nogal miniem vond ik, Bigas was 80 euro goedkoper.
                        Het Vialle Lpi systeem valt er voor mij wel af omdat het pompje in de tank dan toch niet geheel storingsvrij zou zijn en dat is een zeer kostelijke aangelegenheid.

Comment

Wat bedoel je met meerprijs, tegenover welke andere installaties dan?
                          Ik heb aanvraag gedaan voor zowel een Bigas als een Prins systeem en het prijsverschil was nogal miniem vond ik, Bigas was 80 euro goedkoper.
                          Het Vialle Lpi systeem valt er voor mij wel af omdat het pompje in de tank dan toch niet geheel storingsvrij zou zijn en dat is een zeer kostelijke aangelegenheid.
                          Meerprijs was tov Landi installatie dacht ik...
                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Ik ben hier verre van expert in, maar weet wel dat LPG eigenlijk een nevenproduct is van de aardolie raffinage. Er zelfs veel lpg zomaar verbrand aan de schouw om er vanaf te zijn.

Er zullen wel sporen van butaan en propaan in aardgas zitten maar denk niet dat het de moeite is om daar LPG uit te winnen, enerzijds omdat ze het toch genoeg hebben. Anderzijds omdat het te duur zou worden om dat beetje eruit te halen.

Het kan wel zo zijn dat er die sporen van propaan en butaan uit worden gehaald om zo een zuiverdere verbranding van je aardgas te krijgen.

Maar vraag me nu niet achter precentages he, ben meer een lao-robot-man eigenlijk. Programmeren gaat me beter af.

Comment

• The Source of LP Gas
                              LP gas is a fossil fuel, like oil and natural gas. It can be refined from oil and natural gas the same way gasoline is refined from crude oil. While most energy companies are not focused on LP gases, they produce them nonetheless because they are a by-product of the refining process for other fuels.
                              Volgens howstuffworks (mijn bijbel )

Comment

• en nog ...

When an energy company draws natural gas from the ground, about 90 percent of it is methane. The rest is in the form of various LP gases, which the company separates from the methane before the methane is fed into pipelines for use in our homes. The amount of LP gas that comes from natural gas varies, but it is usually from 1 to 3 percent

Comment

• Ziezo, toch alweer wat wijzer.

@ JUP: als 'Achouffe'-liefhebber ooit als eens hun 'Chouffe-coffee' geprobeerd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                    Ziezo, toch alweer wat wijzer.

@ JUP: als 'Achouffe'-liefhebber ooit als eens hun 'Chouffe-coffee' geprobeerd?
                                    Jazeker.

Trouwens zaterdagavond op de kerstboomverbranding heel de avond chouffe gedronken.

Comment

• Limburg (hasselt toch) is wel écht goedkoper qua brandstof dan hier in vl-brabant hoor! Zondag passeer ik er enkele naftstations en ik moest toch nog eens benzine tanken dus gooi ik daar bij Jet (tegenwoordig de goedkoopste, zo komt al die reclame toch nog uit) een hoop benzine erin.

Nu stond er ook een LPG pomp en hij stond aan een prijs van 0.466/liter maar ik had natuurlijk weer dikke pech. Aangezien Jet z'n lpgpomp sluit na openingsuren kon ik hem dus niet volgooien...

Het is de JET op de kuringersteenweg..

Hier bij mijn plaatselijke JET staat hij aan 0.502/liter, je moet geen rekenkundig wonder zijn om het verschil op te maken hé...

Comment

• Op het salon stond er een Dodge RAM SRT-10 Quad Cab die met het ICOM systeem was uitgerust.

3 % vermogen en koppelwinst beweren ze..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                                          Limburg (hasselt toch) is wel écht goedkoper qua brandstof dan hier in vl-brabant hoor! Zondag passeer ik er enkele naftstations en ik moest toch nog eens benzine tanken dus gooi ik daar bij Jet (tegenwoordig de goedkoopste, zo komt al die reclame toch nog uit) een hoop benzine erin.

Nu stond er ook een LPG pomp en hij stond aan een prijs van 0.466/liter maar ik had natuurlijk weer dikke pech. Aangezien Jet z'n lpgpomp sluit na openingsuren kon ik hem dus niet volgooien...

Het is de JET op de kuringersteenweg..

Hier bij mijn plaatselijke JET staat hij aan 0.502/liter, je moet geen rekenkundig wonder zijn om het verschil op te maken hé...
                                          Ja, zoveel mogelijk in Limburg proberen te tanken zou ik zeggen.
                                          A Twist of the Wrist

Comment

Working...
                                          X