Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• lpg

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
    aan

de liter

en omdat mijn spaarkaart vol was ....500 liter, kreeg ik nog eens 3 keer marlboro verniet !!
    Ik heb gisteren lpg getank bij esso in steenokkerzeel aan 0,466 de liter .

Comment

• ik heb er daarnet mijn tank uit gesmeten, gedaan met die rommel in men auto.

Comment

• Waarom?

Comment

• een goede lpg-installatie is geen rommel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M
            Daar heb je gelijk in
            een aftandse installatie, geplaatst op zaterdagnamiddag in 't tuinhuis van de buurman, is wel degelijk rommel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door new_megane
              Ik heb gisteren lpg getank bij esso in steenokkerzeel aan 0,466 de liter .
              Kortessem: 0,409 €/liter bij een bepaald forumlid.
              A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gallardo
                Waarom?
                het was wel een deftige installatie, daar niet van maar het was ééntje van de ouwe generatie: geen injectie maar een menger. Daarbij kwam dat ik nu afgekeurd was voor CO op lpg en deze week moet herkeuren, in maart moet ik dan terug voor een volledige keuring van de installatie omdat die x aantal jaar in de wagen zit. hoewel ik deze week al deftig mogen bijbetalen heb op de keuring voor hun gepruts. volgende week komen de rijtaksen binnen, wederom 148€ extra. en binnenkort rij ik 300 kilometer per week minder dus al die kosten eruit halen zou ik maar nipt doen.
                tevens stoorde mij het extra gewicht in de koffer en mijn toegeknepen luchtinlaat door die lpg installatie. en mijn motor wordt er ook niet beter van. dat ik niet in ondergrondse garages mocht was soms ook wel beu.
                ik heb de wagen gekocht met lpg in, terwijl dit helemaal niet de bedoeling was dat ik dit zou hebben, ik heb een jaartje voordelig gereden, wat dus een welgekomen extraatje was, maar voor mij hoeft dat allemaal niet meer.
                moest het zo geen geldklopperij zijn met al die keuringen, extra taksen en de ondertussen ook flink stijgende prijs van de lpg zelf zou hij misschien blijven zitten zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                  het was wel een deftige installatie, daar niet van maar het was ééntje van de ouwe generatie: geen injectie maar een menger. Daarbij kwam dat ik nu afgekeurd was voor CO op lpg en deze week moet herkeuren, in maart moet ik dan terug voor een volledige keuring van de installatie omdat die x aantal jaar in de wagen zit. hoewel ik deze week al deftig mogen bijbetalen heb op de keuring voor hun gepruts. volgende week komen de rijtaksen binnen, wederom 148€ extra. en binnenkort rij ik 300 kilometer per week minder dus al die kosten eruit halen zou ik maar nipt doen.
                  tevens stoorde mij het extra gewicht in de koffer en mijn toegeknepen luchtinlaat door die lpg installatie. en mijn motor wordt er ook niet beter van. dat ik niet in ondergrondse garages mocht was soms ook wel beu.
                  ik heb de wagen gekocht met lpg in, terwijl dit helemaal niet de bedoeling was dat ik dit zou hebben, ik heb een jaartje voordelig gereden, wat dus een welgekomen extraatje was, maar voor mij hoeft dat allemaal niet meer.
                  moest het zo geen geldklopperij zijn met al die keuringen, extra taksen en de ondertussen ook flink stijgende prijs van de lpg zelf zou hij misschien blijven zitten zijn.
                  Al die nadelen die jij hier opnoemt zijn van geen enkele toepassing meer op de nieuwe,moderne, en dus normale lpg-installaties.
                  Ondergrondse parkings: geen probleem meer hedendage
                  Motor wordt er niet beter van: levensduur van motor wordt ENORM verlengd bij gebruik van lpg,is veel schonere brandstof!
                  Extra taksen: 1500km en dien taks is al terugverdiend.
                  Keuringen:bij moderne installaties wederom geen enkel probleem meer,worden verplicht geplaatst door erkende installateur dus installatie is praktisch altijd goed geplaatst.
                  Flink stijgende prijs van lpg????? Wat is er dan met de benzine gebeurd????
                  Het is trouwens winter en dan is lpg altijd duurder maar binnenkort zal die prijs wel terug zakken want verhouding propaan-butaan weegt dan terug over naar het veel goedkopere butaan!

Een verouderde installatie zal inderdaad wel meer problemen kunnen geven,kun je beter op benzine rijden.
                  Last edited by magnum; 05/02/2006, 13:42.

Comment

• Levensduur enorm verlengd?

En uw kleppen dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door simon
                      Levensduur enorm verlengd?

En uw kleppen dan?
                      Kan soms gebeurem indien constructeur minderwaardig materiaal gebruikt,zoals wel meer voorkomt hedendage,kleppen en cil.kop uit niet gehard staal en dan heb je prutsen.
                      Ik heb voor mijn wagen alleszins mijn licht serieus opgestoken wat dat betreft anders zou er geen lpg inkomen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door simon
                        Levensduur enorm verlengd?

En uw kleppen dan?
                        Steek dan gekoelde kleppen hé.
                        A Twist of the Wrist

Comment

• Mijn insallatie moet pas in 2018 gekeurd worden . Bij moderne auto's moeten de kleppen niet geregeld of vervangen worden als je op lpg rijd . Mijn volgende auto zal terug met lpg zijn .

Comment

• tjah, een nieuwe installatie... ik heb geinformeerd om te laten ombouwen, maar het enige dat mag blijven liggen bij de installatie die mijn voorkeur heeft zijn de leidingen. kortweg: een grapje van 2400€.
                            tevens ligt mijn verbruik op lpg zo'n 1,5 liter hoger.

nuja: de hoofdreden blijft het gewicht en de luchtinlaat.

Comment

• lpg

Voor dat geld steken ze een volledige nieuwe installatie .
                              Last edited by ; 06/02/2006, 09:11. Reden: was ze vergeten

Comment

Voor dat geld steken ze een volledige nieuwe installatie .
                                Het zou dan ook een nieuwe installatie zijn hé, die hij laat steken. Op de leidingen na tenminste.
                                Last edited by ; 06/02/2006, 14:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                                  tjah, een nieuwe installatie... ik heb geinformeerd om te laten ombouwen, maar het enige dat mag blijven liggen bij de installatie die mijn voorkeur heeft zijn de leidingen. kortweg: een grapje van 2400€.
                                  tevens ligt mijn verbruik op lpg zo'n 1,5 liter hoger.
                                  Voor 2400euro mogen de leidingen ook wel al vervangen worden en meer dan dat.
                                  Mijn nieuwe installatie kost bijlange geen 2400 euro hoor en is ook van het nieuwste type.

Comment

• Ik heb de tankbalans van januari 2006 opgemaakt:

Liters: 281,6
                                    Km's: 2960,80
                                    Prijs: €140,73

Comment

• ongeveer 2 frank/km
                                      mooi

Comment

• januari:

695.3 liter (incl 62 liter benzine)
                                        5347 km
                                        389.5 euro

net geen drie frank per km

Comment

Mijn insallatie moet pas in 2018 gekeurd worden . Bij moderne auto's moeten de kleppen niet geregeld of vervangen worden als je op lpg rijd . Mijn volgende auto zal terug met lpg zijn .
                                          nieuwe kleppen of niet, LPG zorgt voor onvoldoende/geen smering. En daar gaan de kleppen van kapot. Dat moogt ge nog de meest geavanceerde kleppen die er bestaan.

Comment

Working...
                                          X