een 12 liter met een bmw zescylinder is best zuinig, ook een vava op de baan ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkelsinds mijn lpg verwijderd is ben ik van 11 liter op 100 km naar -10 liter op 100 km.
alle beetjes schelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkelsinds mijn lpg verwijderd is ben ik van 11 liter op 100 km naar -10 liter op 100 km.
alle beetjes schelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boboeen 12 liter met een bmw zescylinder is best zuinig, ook een vava op de baan ?
normale rijstijl - mix tussen snelweg en stad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door axeldbFrekkel, ik weet niet hoe goed je bent in rekenen maar volgens mij zijn 11 liter LPG nog steeds goedkoper dan 1O liter benzine...
als ik het goed begrijp tenminste
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door axeldbFrekkel, ik weet niet hoe goed je bent in rekenen maar volgens mij zijn 11 liter LPG nog steeds goedkoper dan 1O liter benzine...
en 11 liter LPG is idd nog een klein beetje goedkoper dan 10 liter naft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnum10% meerverbruik is perfekt normaal, en al zeker met een verouderde installatie.
en 11 liter LPG is idd nog een klein beetje goedkoper dan 10 liter naft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vyperAls je Peeka zijn gemiddeld verbruik van 9,79/100km vergelijkt met zijn eerste post waar hij spreekt van 8l/100km komt dit neer op >20% extra verbruik...
Grtz
Comment
-
van 11 naar 9 liter was uiteraard op benzine. op lpg zat ik aan een verbruik van 12 liter. en daar zat nogal wat snelweg tussen.
ben in alle geval blij dat ie eruit is en die 25€ meer betaal ik met de glimlach. mijn motor loopt in alle geval beter en is vinniger geworden. het gewicht minder en de nu betere inlaat zorgt voor een daling in verbruik en indien gewenst trekt ie een stukje vlotter op.
en vergelijk niet alleen die prijzen aan de pomp, tel er evengoed maar die extra taks bij, die extra keuring, jaarlijks meer betalen op de keuring, hier en daar een aditiefje...
en je weet het natuurlijk nooit op voorhand maar evengoed gaat mijn blok nu een pak kilometer langer mee dan met die poeplpg, en in dit geval zou lpg mij wel es een pak duurder kunnen uitkomen hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StefanusTzal hem worst wezen, een liter LPG staat een dikke Euro goedkoper dan een litertje naft, dan neem ik (en hij ook waarschijnlijk) die 20% meerverbruik, 1.79 liter ofte €0.87/100km, er erg graag bij hoor!
Grtz
Dus inderdaad, 9,5liter/100km op lpg of 8-8,5/liter op benzine...mijn keuze is snel gemaakt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKaInderdaad, dat meerverbruik is gewoon zo en dat wist ik ook op voorhand. Een liter tot anderhalve liter meer was ingecalculeerd, dus mij verbazen doet het niet. En het doet nog steeds minder "pijn" om een tank LPG te vullen dan een volle bak benzine. Aan pakweg 60 euro (da's nog goedkoop) voor een volle bak benzine draai ik 3x mijn lpg tank vol. Laatst heb ik mijn tank ook nagenoeg volledig (op 1 liter na) leeg gereden en ik ben toen 456,4km ver gekomen. Niet zo slecht.
Dus inderdaad, 9,5liter/100km op lpg of 8-8,5/liter op benzine...mijn keuze is snel gemaakt!
Ik heb wat door dit topic gebladerd maar zie op den duur het bos door de bomen niet meer. Voelt iemand zich geroepen om in kort schema-vorm mij ff duidelijk te maken welke gas-systemen er vandaag te verkrijgen zijn voor een gewone middenklassewagen?
groetjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StefanusVandaag stijgt de diesel weer, op hoeveel kilometer/jaar ligt heden ten dage het omslagpunt voor het rijden op LPG goedkoper te laten geworden, met een gewone wagen uiteraard?
Ik heb wat door dit topic gebladerd maar zie op den duur het bos door de bomen niet meer. Voelt iemand zich geroepen om in kort schema-vorm mij ff duidelijk te maken welke gas-systemen er vandaag te verkrijgen zijn voor een gewone middenklassewagen?
groetjes
Omslagpunt is nu ongeveer gezakt tot 7 Ã 8.000 km per jaar.A Twist of the Wrist
Comment
Comment