Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• een 12 liter met een bmw zescylinder is best zuinig, ook een vava op de baan ?

Comment

• ik heb gisteren getankt aan .441

Comment

• sinds mijn lpg verwijderd is ben ik van 11 liter op 100 km naar -10 liter op 100 km.
        alle beetjes schelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
          sinds mijn lpg verwijderd is ben ik van 11 liter op 100 km naar -10 liter op 100 km.
          alle beetjes schelen.
          jij moet precies nogal met een rotinstallatie opgeschept hebben gezeten, want das toch niet echt normaal te noemen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
            sinds mijn lpg verwijderd is ben ik van 11 liter op 100 km naar -10 liter op 100 km.
            alle beetjes schelen.
            Frekkel, ik weet niet hoe goed je bent in rekenen maar volgens mij zijn 11 liter LPG nog steeds goedkoper dan 1O liter benzine...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
              een 12 liter met een bmw zescylinder is best zuinig, ook een vava op de baan ?
              komt door die bijna kale winterbanden - 205 - die ik erop heb liggen. In de zomer verbruik ik 13-13,5 met de zomerbanden - 225 - niettegenstaande die hogere verhouding butaan/propaan.
              normale rijstijl - mix tussen snelweg en stad.

Comment

• Ik heb laatst de verbruikstest gedaan met mijn goedkope lpg installatie, ik kwam op net geen 10L op 100km. maar dit wel met zzeeeeeerrrr rustige rijstijl .
                Als het even kan word mijn volgende wagen weer een wagen op gas. (niet de M natuurlijk)

greetz BmwM-optic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door axeldb
                  Frekkel, ik weet niet hoe goed je bent in rekenen maar volgens mij zijn 11 liter LPG nog steeds goedkoper dan 1O liter benzine...
                  hij had z'n installatie eruit gesmeten en daardoor zit hij aan een liter lager, op benzine welliswaar

als ik het goed begrijp tenminste

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door axeldb
                    10% meerverbruik is perfekt normaal, en al zeker met een verouderde installatie.
                    en 11 liter LPG is idd nog een klein beetje goedkoper dan 10 liter naft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum
                      ongeveer 60% goedkoper kun je bezwaarlijk een beetje noemen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum
                        10% meerverbruik is perfekt normaal, en al zeker met een verouderde installatie.
                        Als je Peeka zijn gemiddeld verbruik van 9,79/100km vergelijkt met zijn eerste post waar hij spreekt van 8l/100km komt dit neer op >20% extra verbruik...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vyper
                          Als je Peeka zijn gemiddeld verbruik van 9,79/100km vergelijkt met zijn eerste post waar hij spreekt van 8l/100km komt dit neer op >20% extra verbruik...
                          Tzal hem worst wezen, een liter LPG staat een dikke Euro goedkoper dan een litertje naft, dan neem ik (en hij ook waarschijnlijk) die 20% meerverbruik, 1.79 liter ofte €0.87/100km, er erg graag bij hoor!

Grtz

Comment

• van 11 naar 9 liter was uiteraard op benzine. op lpg zat ik aan een verbruik van 12 liter. en daar zat nogal wat snelweg tussen.
                            ben in alle geval blij dat ie eruit is en die 25€ meer betaal ik met de glimlach. mijn motor loopt in alle geval beter en is vinniger geworden. het gewicht minder en de nu betere inlaat zorgt voor een daling in verbruik en indien gewenst trekt ie een stukje vlotter op.
                            en vergelijk niet alleen die prijzen aan de pomp, tel er evengoed maar die extra taks bij, die extra keuring, jaarlijks meer betalen op de keuring, hier en daar een aditiefje...
                            en je weet het natuurlijk nooit op voorhand maar evengoed gaat mijn blok nu een pak kilometer langer mee dan met die poeplpg, en in dit geval zou lpg mij wel es een pak duurder kunnen uitkomen hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                              Tzal hem worst wezen, een liter LPG staat een dikke Euro goedkoper dan een litertje naft, dan neem ik (en hij ook waarschijnlijk) die 20% meerverbruik, 1.79 liter ofte €0.87/100km, er erg graag bij hoor!

Grtz
                              Inderdaad, dat meerverbruik is gewoon zo en dat wist ik ook op voorhand. Een liter tot anderhalve liter meer was ingecalculeerd, dus mij verbazen doet het niet. En het doet nog steeds minder "pijn" om een tank LPG te vullen dan een volle bak benzine. Aan pakweg 60 euro (da's nog goedkoop) voor een volle bak benzine draai ik 3x mijn lpg tank vol. Laatst heb ik mijn tank ook nagenoeg volledig (op 1 liter na) leeg gereden en ik ben toen 456,4km ver gekomen. Niet zo slecht.

Dus inderdaad, 9,5liter/100km op lpg of 8-8,5/liter op benzine...mijn keuze is snel gemaakt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                                Inderdaad, dat meerverbruik is gewoon zo en dat wist ik ook op voorhand. Een liter tot anderhalve liter meer was ingecalculeerd, dus mij verbazen doet het niet. En het doet nog steeds minder "pijn" om een tank LPG te vullen dan een volle bak benzine. Aan pakweg 60 euro (da's nog goedkoop) voor een volle bak benzine draai ik 3x mijn lpg tank vol. Laatst heb ik mijn tank ook nagenoeg volledig (op 1 liter na) leeg gereden en ik ben toen 456,4km ver gekomen. Niet zo slecht.

Dus inderdaad, 9,5liter/100km op lpg of 8-8,5/liter op benzine...mijn keuze is snel gemaakt!
                                Vandaag stijgt de diesel weer, op hoeveel kilometer/jaar ligt heden ten dage het omslagpunt voor het rijden op LPG goedkoper te laten geworden, met een gewone wagen uiteraard?

Ik heb wat door dit topic gebladerd maar zie op den duur het bos door de bomen niet meer. Voelt iemand zich geroepen om in kort schema-vorm mij ff duidelijk te maken welke gas-systemen er vandaag te verkrijgen zijn voor een gewone middenklassewagen?

groetjes

Comment

Vandaag stijgt de diesel weer, op hoeveel kilometer/jaar ligt heden ten dage het omslagpunt voor het rijden op LPG goedkoper te laten geworden, met een gewone wagen uiteraard?

Ik heb wat door dit topic gebladerd maar zie op den duur het bos door de bomen niet meer. Voelt iemand zich geroepen om in kort schema-vorm mij ff duidelijk te maken welke gas-systemen er vandaag te verkrijgen zijn voor een gewone middenklassewagen?

groetjes
                                  Welke systemen dat er beschikbaar zijn is moeilijk te zeggen omdat het afhangt per model van wagen.

Omslagpunt is nu ongeveer gezakt tot 7 à 8.000 km per jaar.
                                  A Twist of the Wrist

Comment

• ik heb een sgs bigas-installatie en het draait goed op een 2-liter

maarrre, het kan altijd tegenslagen lpg, dat heb ik in het verleden meermaals mogen meemaken...en altijd (op een keer na) bij dezelfde dealer laten leggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                      maarrre, het kan altijd tegenslagen lpg,
                                      Wat bedoel je?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                        Omslagpunt is nu ongeveer gezakt tot 7 à 8.000 km per jaar.
                                        Bij een diesel vs gas ?

Comment

Bij een diesel vs gas ?
                                          Nee, benzine vs LPG.
                                          A Twist of the Wrist

Comment

Working...
                                          X