Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
    Zeg nu eerlijk, met moderne banden wat is de kans nog dat je lek rijdt?

Dan bel je toch gewoon iemand op die even met je naar een bandencentrale bolt of ff het reservewiel dat in de garage staat oppikt.

Dat zal de kost niet zijn denk ik
    Echt veel kosten niet, maar wel omslachtig en bijvoorbeeld zeker als je net een belangrijke afspraak hebt op je werk zeker niet te verwaarlozen...

Moderne banden zijn idd wel beter, maar de wet van Murphy :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vyper
      Echt veel kosten niet, maar wel omslachtig en bijvoorbeeld zeker als je net een belangrijke afspraak hebt op je werk zeker niet te verwaarlozen...

Moderne banden zijn idd wel beter, maar de wet van Murphy :-)

ik snap de link niet tussen bandenslijtage en het plaatsen van een lpg tank, want daar gaat het hem net om....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brammstein
        ik snap de link niet tussen bandenslijtage en het plaatsen van een lpg tank, want daar gaat het hem net om....
        Neen, eigenlijk gaat het gewoon om het feit dat je met de installatie van een LPG tank je reservewiel verliest. Stel je rijdt dan lek, dan sta je daar met een oplapkit.

Maar ik verlies het sowieso. Een cilindrische tank van 80l in m'n koffer of een ringtank ipv het reservewiel van 60l. Die cilindrische tank in m'n koffer neemt veel plaats in én staat gewoon bovenop het reservewiel, waardoor ik er ook niet meer aankan.

Comment

Het is toch de bedoeling van een ringtank dat die in de ruimte van het reservewiel komt?
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
            Stel je rijdt dan lek, dan sta je daar met een oplapkit.
            een gewoon lekje is nog te doen met een spuitbusje prut. een klapband zou iets anders zijn...

Comment

Net nog eens een telefoontje gepleegd naar "De LPG dokter" (klik) ivm een installatie.

Een Prins VSI systeem (kwalitatief de betere) LPI, zou me 2300 euro kosten inc. btw, plaatsing én 4 (!) jaar garantie.

De sterkste aanbieding die ik tot nu toe ben tegengekomen, bij eco-drive in leuven kost het 200 euro meer en 2 jaar garantie.

Iemand uit die kanten die al iets gehoord heeft van dat bedrijf?

Comment

Ze hebben mij vandaag ook nog verteld dat het over de grens, bij onze noorderburen, merkelijk goedkoper zou zijn voor een LPG installatie??

Iemand die weet wat daar van aan is?

Comment

Heb je naar deze persoon al eens een mailtje gestuurd?

mailto: stef.verstraelen@tiscali.be
                  A Twist of the Wrist

Comment

Net nog eens een telefoontje gepleegd naar "De LPG dokter" (klik) ivm een installatie.

Een Prins VSI systeem (kwalitatief de betere) LPI, zou me 2300 euro kosten inc. btw, plaatsing én 4 (!) jaar garantie.

De sterkste aanbieding die ik tot nu toe ben tegengekomen, bij eco-drive in leuven kost het 200 euro meer en 2 jaar garantie.

Iemand uit die kanten die al iets gehoord heeft van dat bedrijf?

Prins VSI is niet slecht, maar het is GEEN LPi installatie (laat dat duidelijk zijn, het is zelfs geen soortgelijk systeem)

edit: Natuurlijk is het wel logisch dat "de LPG-dokter" Prins systemen de beste noemt, naar mijn weten werken ze met niets anders.
                    Last edited by 911turbo; 06/07/2005, 21:13.
                    A Twist of the Wrist

Comment

Ze hebben mij vandaag ook nog verteld dat het over de grens, bij onze noorderburen, merkelijk goedkoper zou zijn voor een LPG installatie??

Iemand die weet wat daar van aan is?
                      ja. onze naar kaas ruikende noorderburen hebben de gewoonte om verdampers elektrisch te maken en geen warmte uit het koelcircuit te halen, wat makkelijker te plaatsen is en bijgevolg goedkoper.

heb je al met De Visser in Stekene gebeld? dat is zo'n oranjegekleurd geval dat naar hier is uitgeweken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                        Prins VSI is niet slecht, maar het is GEEN LPi installatie (laat dat duidelijk zijn, het is zelfs geen soortgelijk systeem)

edit: Natuurlijk is het wel logisch dat "de LPG-dokter" Prins systemen de beste noemt, naar mijn weten werken ze met niets anders.
                        rood: jaja, maar ook Eco-drive, die met verschillende merken werkt, kon Prins aanraden als één van de betere.

Da's wel vreemd van die LPI... Heb 3 zaken gebeld en alledrie zeggen ze me dat het gaat om een LPi installatie, dus ik zou op z'n minst iets soortgelijk hebben verwacht...

Waarom moet ik trouwens naar die persoon mailen? Wie of wat doet ie?

Comment

rood: jaja, maar ook Eco-drive, die met verschillende merken werkt, kon Prins aanraden als één van de betere.

Da's wel vreemd van die LPI... Heb 3 zaken gebeld en alledrie zeggen ze me dat het gaat om een LPi installatie, dus ik zou op z'n minst iets soortgelijk hebben verwacht...

't systeem zal wel gelijkaardig zijn, met dat verschil dat LPi waarschijnlijk geregistreerd is als merknaam, zoals die TDi-rommel bij de vage-VAG-groep.

ik weet niet wie de te mailen persoon doet, maar wat 'ie vermoedelijk wel doet, is z'n mail lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                            heb je al met De Visser in Stekene gebeld?
                            walhout - de visser, das die familie die nooit een familiefoto kunnen nemen...er zit steeds wel een of ander lid in de nor

een aanrader ook, heb er in 4 aftandse auto's gas laten leggen, niet duur en een reuze naverkoopservice !

je mot'em wel kenne verstaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                              walhout - de visser, das die familie die nooit een familiefoto kunnen nemen...er zit steeds wel een of ander lid in de nor

een aanrader ook, heb er in 4 aftandse auto's gas laten leggen, niet duur en een reuze naverkoopservice !

je mot'em wel kenne verstaan
                              yep, die bedoel ik.

hun service is niet te evenaren. hun taaltje ook niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                                't systeem zal wel gelijkaardig zijn, met dat verschil dat LPi waarschijnlijk geregistreerd is als merknaam, zoals die TDi-rommel bij de vage-VAG-groep.
                                LPi is inderdaad een merknaam van Vialle, maar het systeem is ook compleet anders.

Het is niet omdat er LPG geïnjecteerd wordt dat je er zomaar een i'tje achter mag zetten.
                                A Twist of the Wrist

Comment

Die persoon is een LPG-expert en die kan je waarschijnlijk wel vertellen welk systeem het meest aan te raden is voor jouw wagen.
                                  A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vyper
                                    Als je zoveel km's gaat doen ga je zeker af en toe eens lekrijden en moet je de rompslomp die je dan hebt meerekenen in je kostenanalyse:
                                    1. je kan op van die runflat banden rijden, maar die kosten meer en zijn eigenlijk minder goed dan de normale
                                    2. je kan zo van die spuitbussen kopen, maar nadien is de band wel voor de vuilbak, terwijl anders (als 't nog de moeite is) de band hersteld kan worden
                                    3. of je kan je reservewiel "los" in de koffer leggen, maar vroeg of laat haal je 't der eens uit en vergeet je 't terug te leggen (alé dat zou bij mij toch zo zijn)

Ook niet meegerekend in je analyse: Moet je trouwens die installatie niet elke 2 jaar laten herkeuren ofzo? Ik weet niet hoeveel dat kost en hoe lang het duurt... aangezien alles aan de wagen verslijt en vroeg of laat vervangen moet worden, zal dat met die lpg gerelateerde onderdelen wel niet anders zijn zeker, hoeveel dat gaat kosten zit ook niet in je berekeningen...

Anderzijds zal je héél veel moeten gaan tanken en persoonlijk vind ik dat ik daar zelfs met nen 55l diesel tank veel te regelmatig sta en toch altijd vrij veel tijd verlies...
                                    Pfff, vind dat van die banden allemaal heel erg opgeblazen.

1.Hij rijdt met een toledo, een sedan, dus heeft ie al zeker niet voor de enorme kofferruimte gekocht.
                                    2. Het is een Seat, van VW makkelij, dus het gaat om een 'thuiskomertje' en waarschijnlijk dus niet om een volwaardig reservewiel. Leg dat in je koffer, zaag je eventueel een vezelplaat in de vorm van je koffer en leg dat erover. Je verliest 15 a 20 cm kofferhoogte, maar of dat opkan tegenover de winst die je maakt in tankeurootjes per jaar...ik denk het niet he.Indien je het er vergeet in te leggen is het je eigen stomme fout, zo kan je stellen dat je vroeg of laat ook is vergeet te tanken, dan sta je ook stil natuurlijk...i mean...

Tenandere, indien je dan toch iets groots moest willen meenemen, laat je een dakkoffer plaatsen of een trekhaak, prob opgelost.

Wat dat heel veel tanken betreft...Als hij 1 litertje meer gaat verbruiken met LPG tov z'n benzinewagen gaat dat ook niet zo erg veel verschil met vroeger maken he. Hij gaat vele km's rijden in de toekomst, dan steekt het niet meer op 10' meer of minder rijden zou ik zo denken. FF bak volgooien kost je 4 tot 5 minuten?? In het slechtste geval dan...Dat is nu toch niet "vrij veel tijd" het vyperke...

De installatie moet inderdaad gekeurd worden, deze kost dien je nog in rekening te brengen, maar ik ben er van overtuigd dat hij dan nog steeds beter af is met LPG dan met benzine hoor...

Grtz

Comment

Bon, ik nog eens

Nogmaals prijs gevraagd, ditmaal bij Vandewater in Kasterlee.

Het gaat om een BRC LPi (ja, 't is een merknaam, gelijkaardig systeem bedoel ik) installatie. 2399 euro inc btw, 2 jaar garantie. (Het prijskaartje varieert dus tss de 2000-2500 euro bij de verschillende die ik al gebeld heb.)

Nu is het de eerste keer dat het merk BRC mij passeert en heb er al verschillende gezien. Volgens de installateur één van de toppers en vlot over te planten in volgende wagen bv.

Iemand die het merk kent? De garage?...enz, you know what I mean

Thx

Comment

Nogmaals prijs gevraagd, ditmaal bij Vandewater in Kasterlee.
                                        dat kan allemaal wel zijn, maar heb je De Visser al gecontacteerd?

Comment

Het gaat om een BRC LPi (ja, 't is een merknaam, gelijkaardig systeem bedoel ik) installatie. 2399 euro inc btw, 2 jaar garantie. (Het prijskaartje varieert dus tss de 2000-2500 euro bij de verschillende die ik al gebeld heb.)
                                          "Flying injection" of is het een "sequent"?
                                          A Twist of the Wrist

Comment

Working...
                                          X