Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Die Hyundaï dus, een Lantra van 2000, 1500cc benzine, fiscaal vrij intressant denk ik. De wagen heeft wel 200.000 km op z'n teller staan.
Hij staat te koop bij een officiële Hyundaï-dealer, ik zou dus de wettelijke garantie moeten krijgen. Kan iemand me zeggen op welke zaken ik specifiek moet letten, welke onderdelen zouden aan vervanging toe zijn om reeds moeten vervangen zijn?
Die Hyundaï dus, een Lantra van 2000, 1500cc benzine, fiscaal vrij intressant denk ik. De wagen heeft wel 200.000 km op z'n teller staan.
Prijs is 2900 EUR.
Ja?
Ik had vergeleken met de Ford die ik te koop had gezien, die was van 1997, 150.000 km dacht ik, en daar vroegen ze 2000 voor
In die prijsklasse is elke euro belangrijk. Een Hyundai Lantra 1500cc met 200.000 kilometer op de teller is niet niks.
Meer dan 2.500 euro zou ik daar zeker niet voor geven.
Voor 3.000 euro moet je er kunnen vinden met minstens 50.000 km minder.
200k km is idd niet niks.
Toch staat de wagen te koop bij een officiele verdeler, dus als de garantie in orde is, dan sta je toch redelijk veilig.
Heb je ervaring met die garagist, of ken je mensen die er ervaring mee hebben?
Want een auto van 6 jaar oud, met lpg, daarvoor is 2900 euro zeker niet overdreven lijkt me.
200k km is idd niet niks.
Toch staat de wagen te koop bij een officiele verdeler, dus als de garantie in orde is, dan sta je toch redelijk veilig.
Heb je ervaring met die garagist, of ken je mensen die er ervaring mee hebben?
Want een auto van 6 jaar oud, met lpg, daarvoor is 2900 euro zeker niet overdreven lijkt me.
Wat zijn zo de zaken waar ik moet op letten bij eventuele aankoop ivm die kilometers, wat van onderdelen is cruciaal te vervangen voorbij 200.000km?
Dat laatste klopt wel, een wagen in die prijsklasse met LPG maar vooral maar 6 jaar oud is niet gauw te vinden. Wil ik onder de 3000 EUR blijven zit ik al gauw aan wagens van begin jaren '90 ofwel in de klasse's van Clio/Corsa...
Ben hier een groentje, dus excuseer me als ik een domme vraag stel! Heb de gelegenheid om een megane 2003 te kopen met LPI en kleppensmering voor 10000 eurokes met niet teveel km'ers en een lange lijst opties. Ben wel wat huiverig ivm da gas. Kan mij iemand wat meer vertellen over:
-Hogere slijtage dan zonder gas
-Taxen (BIV, belasting, verzekering,...)
-Is dit een goede prijs?
-keuring
-met gas kan je dan ook zon 2 jaar keuring verkrijgen?
Ben hier een groentje, dus excuseer me als ik een domme vraag stel! Heb de gelegenheid om een megane 2003 te kopen met LPI en kleppensmering voor 10000 eurokes met niet teveel km'ers en een lange lijst opties. Ben wel wat huiverig ivm da gas. Kan mij iemand wat meer vertellen over:
-Hogere slijtage dan zonder gas
-Taxen (BIV, belasting, verzekering,...)
-Is dit een goede prijs?
-keuring
-met gas kan je dan ook zon 2 jaar keuring verkrijgen?
andere opmerkingen hoor ik ook graag
Mvg janvangent
Uw motor gaat veel langer mee dan enkel op benzine omdat lpg een propere verbranding heeft .
De prijs is niet te veel maar als de auto particulier verkoop is kun je er nog iets af doen . De biv blijft het zelfde zoals een benzine motor er komt wel bij de jaarlijkse rijtaks nog eens van van 123 euro tot en met 10fpk's en/of niet meer dan 85 kw . Voor de verzekering kan je bij de kbc gaan of dexia dat zijn er die geen extra aan rekenen voor een lpg installatie . De keuring is het zelfde als gewoonde benzine motor en voor de tank moet je op het zelf klevend vinjet kijken dat op de binnen kant van de voorruit is geplakt daar staat de datum op wanneer de tank opnieuw moet gekeurd worden . Ik heb een kangoo van 2002 met lpg en daar moet de tank maar in 2018 gekeurd worden .
Uw motor gaat veel langer mee dan enkel op benzine omdat lpg een propere verbranding heeft .
De prijs is niet te veel maar als de auto particulier verkoop is kun je er nog iets af doen . De biv blijft het zelfde zoals een benzine motor er komt wel bij de jaarlijkse rijtaks nog eens van van 123 euro tot en met 10fpk's en/of niet meer dan 85 kw . Voor de verzekering kan je bij de kbc gaan of dexia dat zijn er die geen extra aan rekenen voor een lpg installatie . De keuring is het zelfde als gewoonde benzine motor en voor de tank moet je op het zelf klevend vinjet kijken dat op de binnen kant van de voorruit is geplakt daar staat de datum op wanneer de tank opnieuw moet gekeurd worden . Ik heb een kangoo van 2002 met lpg en daar moet de tank maar in 2018 gekeurd worden .
Hoeveel extra rekenen verzekeringsmaatschappijen gemiddeld aan voor een wagen op lpg vergeleken met deze zelfde wagen op benzine?
Hoeveel extra rekenen verzekeringsmaatschappijen gemiddeld aan voor een wagen op lpg vergeleken met deze zelfde wagen op benzine?
Volgens mij niets, ik heb dat nog nooit gehoord dat men extra zou aanrekenen bij de verzekeringsmaatschappijen omdat je wagen op LPG ligt, wat verschil maakt dat nu voor hen? Het is nu niet dat je dan een groter risico ofzo bent hè...
Volgens mij niets, ik heb dat nog nooit gehoord dat men extra zou aanrekenen bij de verzekeringsmaatschappijen omdat je wagen op LPG ligt, wat verschil maakt dat nu voor hen? Het is nu niet dat je dan een groter risico ofzo bent hè...
Ik had in mijn eerste kangoo ook lpg en ik was via de post ( omdat ik daar werk kon het voordeliger ) bij ( omob ) ethias en ik had gevraagd of de meer aanreken als je lpg hebt en ze hebben ja gezegd en dat was ongeveer 50 euro meer omdat de met een bom rijd . Maar ik heb het nooit gezegd dat ik op lpg reed .
M'n vader werkt bij Primagaz en ik heb een 10tal jaar geleden een demonstratie gezien waar men eerst een auto met LPG tank voltankte en achteraf in brand stak. Gans de auto uitgebrand behalve (!) de LPG tank. Die was intact! En ja, men had beide brandstoftanks volgegooid. LPG is (in vloeibare vorm, zoals in een tank) niet gevaarlijker dan benzine. Nah.
American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.
Comment