Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zoals new megane ook zegt; zijn "eerste kangoo"... Dat kan dus al goed heel wat jaren geleden zijn! Ik heb ook al meerdere testen gezien zoals Maaher hier beschrijft, maar ik zou er niet van staan te kijken moesten ze vroeger een extra aanrekenen bij de verzekering, maar dan vooral om de grote onwetenheid denk ik rond LPG toen!
    Ik zou het wel vreemd vinden moest je dezer dagen nog steeds meer verzekering moeten betalen voor een wagen op LPG, ik ben op enkele plaatsen geweest met mijn wagen en daar hebben ze mij nergens iets van gezegd...
    Ik vind dat er al genoeg onlogische dingen gebeuren rond het hele LPG-verhaal, kijk maar naar de extra taks, maar in ons belgenland kan blijkbaar veel...
    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak
      Ik vind dat er al genoeg onlogische dingen gebeuren rond het hele LPG-verhaal, kijk maar naar de extra taks, maar in ons belgenland kan blijkbaar veel...
      in het groene holland is de wegenbelasting voor een diesel x2, en voor een lpg wagen x3

dan valt het in belgie nog mee
      hoe het in de rest van europa staat weet ik niet maar de kazen zijn de koplopers kwa lpg-verbruik

Comment

• ik heb ook nooit 1 euro meer verzekering moeten betalen omdat ik op gas reed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Eddyready
          De dealer zelf ken ik niet. Ervaringen opvragen is waarschijnlijk wel mogelijk via één of ander forum, maar daar zou ik eigenlijk nog is deftig moeten naar zoeken.
          Via m'n vriendin ken ik wel een Hyundaï-dealer uit Brugge, Focke. Misschien kan ik via dealer wel het één en ander te weten komen? Hijzelf heeft geen Hyundaï's met LPG, ze zijn niet dikgezaaid. En 't moet een wagen zijn met niet teveel PK's, voor de verzekering.

Wat zijn zo de zaken waar ik moet op letten bij eventuele aankoop ivm die kilometers, wat van onderdelen is cruciaal te vervangen voorbij 200.000km?

Dat laatste klopt wel, een wagen in die prijsklasse met LPG maar vooral maar 6 jaar oud is niet gauw te vinden. Wil ik onder de 3000 EUR blijven zit ik al gauw aan wagens van begin jaren '90 ofwel in de klasse's van Clio/Corsa...
          @ Bobo, jij hebt wel al wat ervaring met oudere wagens en LPG heb ik gelezen. Wat denk jij van deze casus?

groeten,

Comment

• koop gewoon van eerste eigenaar
            zie dat de installatie er al enig tijd inligt

en val niet over een paar euro, je kan blijven zoeken

ik zou er wel geen van 192000 voor 2900 kopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
              ik heb ook nooit 1 euro meer verzekering moeten betalen omdat ik op gas reed
              Idem, wie zich daarvoor door z'n maatschappij extra laat aanrekenen, laat zich ferm in't zak zetten...En ik zit bij KBC, dus da's geen kleintje.

Comment

• Iemand de lezersbrief in Autogids gelezen over LPG ervaringen?

Korte samenvatting:

Men koopt een Astra GTC en laat LPG installeren. De eigenaar gaat de wagen afhalen, en de garage zegt, er is ng een klein probleempje, moet je maar volgende week nog es voor terug komen...
                Alles goed en wel, een week later, de eigenaar zet de wagen af en gaat naar huis. Daar krijgt hij telefoon: of hij even wil langs komen, want er is een ander probleem...

De eigenaar komt toe, de lpg tank is ontploft en de wagen volledig uitgebrand. Oorzaak het probleem waar de eigenaar al een week mee rond reed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni
                  De eigenaar komt toe, de lpg tank is ontploft en de wagen volledig uitgebrand. Oorzaak het probleem waar de eigenaar al een week mee rond reed
                  het zal waarschijnlijk heel goed zijn geinstalleerd

Comment

• blijkt toch een erkend installateur te zijn...

Comment

• ook dat zijn mensen die soms kapitale fouten kunnen maken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Eddyready
                        Wat zijn zo de zaken waar ik moet op letten bij eventuele aankoop ivm die kilometers, wat van onderdelen is cruciaal te vervangen voorbij 200.000km?

Dat laatste klopt wel, een wagen in die prijsklasse met LPG maar vooral maar 6 jaar oud is niet gauw te vinden. Wil ik onder de 3000 EUR blijven zit ik al gauw aan wagens van begin jaren '90 ofwel in de klasse's van Clio/Corsa...
                        waarom mag de auto persé max 6 jaar oud zijn? Als het van een persoon is die je kent, of als de wagen echt weinig kms heeft incl een OHB, waarom dan niet tot max 10 jaar oud gaan? Dan moet er wel iets te vinden zijn voor 3000 euro en dan kan je evt zelf de installatie laten doen?

Comment

• ok
                          mijn stats

over de periode 14/2-31/5...4594 km gereden
                          10 tankbeurten, want dan is m'n spaarkaart vol

getankt : 441 liter gas en 45 liter benzien (dus ongeveer 10 %, wat me verbaast)

maakt : € 185 aan lpg en 58 aan benzine

-10 euri om dat de kaart vol was

maakt 0.051 de kilometer
                          ik hou van m'n wagen

Comment

ok
                            ik hou van m'n wagen
                            Het is dan natuurlijk ook een mercedes

Comment

• ja das echt de reden...gecombineerd met 2 jaar kostenloos tegen lage km-prijs rijden in een wolk van een kar

Comment

ok
                                mijn stats

over de periode 14/2-31/5...4594 km gereden
                                10 tankbeurten, want dan is m'n spaarkaart vol

getankt : 441 liter gas en 45 liter benzien (dus ongeveer 10 %, wat me verbaast)

maakt : € 185 aan lpg en 58 aan benzine

-10 euri om dat de kaart vol was

maakt 0.051 de kilometer
                                ik hou van m'n wagen
                                amai jij tankt wel goedkoop!

mijn verbruik in mei:
                                3928 km, 556 liter (waarvan 50 liter euro 95 benzine), 282 euro zijnde 7.19 euro per 100 km. Natuurlijk gaat die 50 liter benzine wel wat langer mee.
                                intussen is mijn LPG investering voor 91% terugbetaald...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door axeldb
                                  amai jij tankt wel goedkoop!
                                  prijs schommelt tussen de .4 en de .44

ik verschoot er zelf van dat ik toch een goeie 10 % benzine verbruik, terwijl die alleen de eerste 2 km's dient en ik haast altijd lange afstanden doe

maar het is een zuinige wagen, dat wel

Comment

• We gaan dit topic nog eens even omhoog brengen!

Ik heb mijn oog laten vallen op een golf 1 cabrio met een 1800 motor (zonder injectie). Deze ligt dus op LPG, en dat is net nog goed gekeurd. Is het aan te raden om met een oudere wagen rond te rijden op lpg?

En hoe zit dat nou net met die ondergrondse garages? Mag je er ook niet in als je terug omschakelt naar benzine?

Alvast bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Senne
                                      En hoe zit dat nou net met die ondergrondse garages? Mag je er ook niet in als je terug omschakelt naar benzine?

Alvast bedankt
                                      als je je tank eruitsleurt alvorens de garage binnen te duiken geen probleem

nee sorry zonder zever, damagni...omdat je tank nog steeds kan lekken, ook al rijd je binnen op benzine

een golf 1800 carburator heb ik al vaker op gas weten staan, oudere installaties hebben wel eens afstelproblemen en durven al eens minder vermogen leveren...maar aan zo'n lage kostprijs rondrijden is wel kikken en dan doe je al eens consessies

Comment

• Vanaf morgen worden propaan en LPG duurder. De prijsstijging is volgens de Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie het gevolg van de stijgende noteringen van de olieproducten op de internationale markten.

Door toepassing van de programma-overeenkomst over de verkoopprijzen van de aardolieproducten, gelden vanaf zaterdag 1 juli 2006 voor volgende producten de hiernavolgende maximumprijzen (BTW inbegrepen):
                                        Propaan in bulk vanaf 2000 liter wordt de prijs 0.4905 €/l (+ 0.0173)
                                        Propaan in bulk minder dan 2000 liter wordt de prijs 0.5436 €/l (+ 0.0173)
                                        LPG motorbrandstof wordt de prijs 0.4830 €/l ( + 0.0260)
                                        BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Ik schrok mezelf rot toen ik ging tanken en een prijs van €0.445/l (bijna +3 cent) voorgeschoteld kreeg

Was niet op de hoogte van die prijsstijging...hij staat voor deze tijd wel echt duur! Waar is het nu weer te doen dat die 'onrust' de stijging veroorzaakt? Ik heb nergens iets bijzonder gelezen...

Comment

Working...
                                          X