Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
als je mij ff toestaat alvast wat hierover te zegge,
die 'de visser' is een lpgist pur sang
als je bij hem op 'den hof' komt ga je gelijk lopen als je een beetje vies bent van smeerolie, tis er een grote janboel van tanks, verdamper, nippels...
maar dan kijk je ff naar de wagens die een conversie maken en dan ben je weer ff gerustgesteld : smetteloos nieuwe dure hollandse wagens die toch vertrouwen blijken te hebben in de onverstaanbare man (inclusief porsche's 911)
ik ben alleen bij hem geweest toen-ie nog in hulst-nl zat, hij gaf toen de beste prijs en zoals reeds gemeld is zijn naverkoopservice perfect
teminste als je even tijd hebt...de man is kontenu met 1001 zaken tegelijkertijd bezig
een vb : idertijd stond, bij mijn wagens de lpg steeds te rijk afgesteld, waardoor ik probs kreeg bij de keuring, geen probleem, je rijdt ff - zonder afspraak - bij hem langs en hij stelt je wagen kosteloos af...
nu zit hij naar't schijnt in stekene, ik ken er geen telnr van, maar dat niet moelijk te vinden zijn
o ja, er werkt een technieker met een haak ipv een hand, zonder zwans, wat hij allemaal met die haak kan (geen perverse gedachten krijgen), amai !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKaNope...groot verschil?
maar over die LPi zal ik je tochwel moeten teleurstellen. Het is zelfs niets vergelijkbaar.Bijgevoegde BestandenA Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turboBwah, sequent is beter. Het sequent systeem is ook recenter.
maar over die LPi zal ik je tochwel moeten teleurstellen. Het is zelfs niets vergelijkbaar.
is het "guess the picture?" Ik zou dus echt niet weten wat dat moet voorstellen hé...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKaIk veronderstel dat het Sequent is, degenen waar ik al naar heb gebeld werken met dat systeem.
is het "guess the picture?" Ik zou dus echt niet weten wat dat moet voorstellen hé...
Het onderdeel op de foto is een ontspanner van BRC, dus het systeem is niet gelijkaardig aan een Vialle LPi.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turboIk zou ook voor sequent kiezen, dat systeem zou beter af te stellen moeten zijn. en zou een betere filter moeten hebben waardoor je injectoren langer mee gaan. De injectoren zijn van Keihin.
Het onderdeel op de foto is een ontspanner van BRC, dus het systeem is niet gelijkaardig aan een Vialle LPi.
Oorspronkelijk geplaatst door EcodriveVoor een seat 1600 toledo bestaat er een lpi vialle (vloeibare gasinjectie)
vanaf bouwjaar 2002 motorcode AZD/BCB. met verzonken inbouw (i.p.v
reservewiel)2500 euro incl. btw en tech keuring.
Wat hebben ze me dan nog doorgegeven:
- Tartarini
- AG sgi
- Prins VSI
- Landi
Dat zijn de merken die ik tot nu toe ben tegengekomen na telefonisch contact.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKaWat hebben ze me dan nog doorgegeven:
- Tartarini
- AG sgi
- Prins VSI
- Landi
Dat zijn de merken die ik tot nu toe ben tegengekomen na telefonisch contact.
Ik zou waarschijnlijk voor de AG sgi gaan, die hebben (als ik me niet vergis) het minste bewegende onderdelen in hun verstuivers steken, en die lijken me het betrouwbaarste.
Wat niet wil zeggen dat de rest slecht is, hé.A Twist of the Wrist
Comment
-
Net gebeld met LPG Techniek Limburg.
Zij werken dus met het Vialle LPI systeem en het is mogelijk om dit wel in mijn Toledo te monteren. Ofwel kan het met de standaardkit (als de motor van 2002 amper verschilt met die van 1999) ofwel moeten er kleine custom aanpassingen gebeuren, die me dan een meerprijs van 100 euro kosten.
Hij zei ook dat Vialle de enigste is met het LPi systeem en dat de anderen eigenlijk proberen te profiteren van die naam.
Is wel de duurste tot nu toe, maar de voordelen van LPi zijn toch de moeite.
Comment
-
Ik heb het net opgezocht, en mijn vermoeden is bevestigd.
SGI van AG autogas is inderdaad het systeem met de injector zonder de plunjer maar met een membraan.
In het membraan zit een stukje ijzer dat aangetrokken wordt door een spoel en dit zorgt er voor dat de lpg-aanvoer geregeld wordt. ontwikkeld door sagem.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKaHij zei ook dat Vialle de enigste is met het LPi systeem en dat de anderen eigenlijk proberen te profiteren van die naam.
Is wel de duurste tot nu toe, maar de voordelen van LPi zijn toch de moeite.
Ik zei toch dat geen enkel van jouw systemen een LPi systeem was, en zelfs niet soortgelijk.
2)Ben je er wel zeker van dat de voordelen de moeite zijn om de meerprijs te rechtvaardigen?A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turboIk heb het net opgezocht, en mijn vermoeden is bevestigd.
SGI van AG autogas is inderdaad het systeem met de injector zonder de plunjer maar met een membraan.
In het membraan zit een stukje ijzer dat aangetrokken wordt door een spoel en dit zorgt er voor dat de lpg-aanvoer geregeld wordt. ontwikkeld door sagem.
Allez, toch voor mijn wagen. Ze installeren dat enkel op turbowagens en de pompen zouden heel gevoelig zijn ofzo.
Het prijskaartje speelt hier wel weer in het voordeel en ook 2 jaar garantie op onderdelen en uren. Plus gratis vervangwagen.
Man o man, wat 'n toestanden
Comment
Comment