Heeft er hier iemand ervaring met een LPI installatie op een VAG 1.8T motor?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
volgende week laat ik LPG plaatsen bij de Roover
Ik stel mij nog één vraag: heeft het nut om een aparte buitenvuller te latten plaatsen voor 100 euro? Volgens de plaatser wordt de vuller standaard in de bumper geplaatst. Daar ik dit nog nooit gezien heb komt mij dit erg vreemd over. Is dit wel stevig genoeg? Wat kan er vb gebeuren bij slechts een kleine aanrijding waarbij de bumper wat geraakt wordt? Is het niet de moeite waard om de vuller op een "steviger" en veiliger plaats te installeren in de oorspronkelijke benzinevuller?
+ en weet niemand het antwoord of een Peugeot 807 2.0 benz, kleppen uit gehard staal heeft?
Comment
-
dit is een buitenvuller, het voordeel is dat je in belgie geen verloopstuk nodig hebt
dit is een standaard-vuller
een standaard vuller is een klein zwart vierkantje, meestal in de bumper gezet, en daar draai je je verloopstuk per land in
kwa veiligheid is er geen verschil vermits het gas dat in de vulleiding zit bij het onkoppelen naar atmosfeer ontsnapt met een harde pssst, de terugslagklep zit in je tank en niet in de leiding
voordeel van een buitenvuller is meestal dat hij op een betere plaats staat, maar daar kun je voor een standaardvuller ook voor kiezen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus'k Heb een tiental jaar geleden mee ingestaan voor het ontwerp van enkele appartementsgebouwen mét ondergrondse garage's in de omgeving van brussel (2 in Anderlecht & een 4 in Tervuren). Dé reden waarom er geen LPG-wagens in ondergrondse parkeergarage's toegelaten worden (tenminste in sommige, er zijn er tegenwoordig waar dit wel al mag) is verzekeringsmatig te bekijken. Blijkbaar weigeren de verzekeringen schade te vergoeden die te wijten zou zijn aan een eventuele ontploffing van een wagen op gas, waarvan de kans trouwens nihil is.
Dat dateert van al meer dan 15 jaar geleden, dat de techniek ondertussen massa's verbeterd is daar houden ze blijkbaar geen rekening mee, ofwel weigeren ze zich up-to-date te stellen. Hetgeen ze niet aanvaarden moeten ze niet betalen, weet je wel.
Het ligt dus niet aan de wagens, maar aan de beheerders & hun verzekeraars.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door new_meganeDe reden voor de auto's die met lpg uitgerust zijn niet ondergronds mogen parkeren is dat de uitlaatgassen van lpg zwaarden is dan van benzine en diesel en heeft niets met de verzekering te maken .
1. Wat is je bron, maw vanwaar haal je de informatie? Verzekeringsmakelaar? Architect?
2. Waarom zijn er dan garage's waar LPG sinds enkele jaren geen probleem vormt? Zijn de uitlaatgassen daar lichter?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus2. Waarom zijn er dan garage's waar LPG sinds enkele jaren geen probleem vormt? Zijn de uitlaatgassen daar lichter?
naar't schijnt moet je toestemming aan de eigenaar vragen
liefst schriftelijk op papier want anders draaien bij kalamiteiten die mensen toch kazak
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door new_meganeDe reden voor de auto's die met lpg uitgerust zijn niet ondergronds mogen parkeren is dat de uitlaatgassen van lpg zwaarden is dan van benzine en diesel en heeft niets met de verzekering te maken .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boboik ken nog steeds geen enkele ondergronds garage waar het verbods-bord lpg niet hangt
naar't schijnt moet je toestemming aan de eigenaar vragen
liefst schriftelijk op papier want anders draaien bij kalamiteiten die mensen toch kazak
Op stedenbouw weten ze dat blijkbaar ook.
Comment
-
Ondanks de historisch(voor dit jaar) lage olieprijs en vele prijsdalingen voor benzine blijft de LPG prijs op een vrij hoog niveau staan.
Ik kan me echt niet van de indruk ontdoen dat er een smerig spelletje gespeeld wordt en de LPG prijs moedwillig ongemoeid wordt gelaten.
Moest LPG de prijsdalingen gevolgd hebben zoals het hoort zou deze nog
0,30 tot maximum 0,35 mogen kosten.
Ik ga er aan denken binnenkort in dat onnozel stemhokje!!!!!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnumOndanks de historisch(voor dit jaar) lage olieprijs en vele prijsdalingen voor benzine blijft de LPG prijs op een vrij hoog niveau staan.
/edit : maar ge hebt chance, de Caesar heeft van zijn oren gemaakt en daarom verlagen ze morgen de prijs naar 0,4820 euro/literLast edited by Caesar2; 26/09/2006, 11:27.BMW E46 318d '05
VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2Als ik mij niet vergis, zal men stilletjesaan ook weer de verhoudingen butaan-propaan veranderen, naar aanleiding van de komende winter... met de bijbehorende prijsstijgingen.
/edit : maar ge hebt chance, de Caesar heeft van zijn oren gemaakt en daarom verlagen ze morgen de prijs naar 0,4820 euro/liter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2Als ik mij niet vergis, zal men stilletjesaan ook weer de verhoudingen butaan-propaan veranderen, naar aanleiding van de komende winter... met de bijbehorende prijsstijgingen.
/edit : maar ge hebt chance, de Caesar heeft van zijn oren gemaakt en daarom verlagen ze morgen de prijs naar 0,4820 euro/liter
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door zonnewijzermorgen 27/9 daalt de officiele LPG prijs.
Is mij gemeld door de vereniging van butaan en propaan verdelers. Hebben een eigen overzichtelijke site trouwens. Lijkt mij een goed aanspreekpunt wanneer de prijzen niet "logisch" zijn.
Comment
-
Ik zie het probleem wel. Hieronder de officiele cijfers van de brandstofprijzen over een bepaald jaar.
Conclusie sedert 2004 tot vandaag:
diesel 25 % gestegen (maar valt er geen extra taks weg binnenkort dacht ik)
benzine 95 + 13 %
benzine 98 + 14.75 %
LPG + 28.5 % !!!
type brandstof
2004
2003
2002
ongelode normale
1,1269
1,0250
1,0088
ongelode super 95 RON
1,1273
1,0260
1,0090
ongelode super 98 RON
1,1632
1,0689
1,0682
diesel
0,8151
0,8025
0,7654
gasolie
0,3767
0,3163
0,3057
LPG
0,3852
0,3526
0,3483
Comment
Comment