Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heeft er hier iemand ervaring met een LPI installatie op een VAG 1.8T motor?

Comment

• volgende week laat ik LPG plaatsen bij de Roover

Ik stel mij nog één vraag: heeft het nut om een aparte buitenvuller te latten plaatsen voor 100 euro? Volgens de plaatser wordt de vuller standaard in de bumper geplaatst. Daar ik dit nog nooit gezien heb komt mij dit erg vreemd over. Is dit wel stevig genoeg? Wat kan er vb gebeuren bij slechts een kleine aanrijding waarbij de bumper wat geraakt wordt? Is het niet de moeite waard om de vuller op een "steviger" en veiliger plaats te installeren in de oorspronkelijke benzinevuller?
      + en weet niemand het antwoord of een Peugeot 807 2.0 benz, kleppen uit gehard staal heeft?

Comment

• dit is een buitenvuller, het voordeel is dat je in belgie geen verloopstuk nodig hebt

dit is een standaard-vuller

een standaard vuller is een klein zwart vierkantje, meestal in de bumper gezet, en daar draai je je verloopstuk per land in

kwa veiligheid is er geen verschil vermits het gas dat in de vulleiding zit bij het onkoppelen naar atmosfeer ontsnapt met een harde pssst, de terugslagklep zit in je tank en niet in de leiding

voordeel van een buitenvuller is meestal dat hij op een betere plaats staat, maar daar kun je voor een standaardvuller ook voor kiezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
          'k Heb een tiental jaar geleden mee ingestaan voor het ontwerp van enkele appartementsgebouwen mét ondergrondse garage's in de omgeving van brussel (2 in Anderlecht & een 4 in Tervuren). Dé reden waarom er geen LPG-wagens in ondergrondse parkeergarage's toegelaten worden (tenminste in sommige, er zijn er tegenwoordig waar dit wel al mag) is verzekeringsmatig te bekijken. Blijkbaar weigeren de verzekeringen schade te vergoeden die te wijten zou zijn aan een eventuele ontploffing van een wagen op gas, waarvan de kans trouwens nihil is.

Dat dateert van al meer dan 15 jaar geleden, dat de techniek ondertussen massa's verbeterd is daar houden ze blijkbaar geen rekening mee, ofwel weigeren ze zich up-to-date te stellen. Hetgeen ze niet aanvaarden moeten ze niet betalen, weet je wel.

Het ligt dus niet aan de wagens, maar aan de beheerders & hun verzekeraars.
          De reden voor de auto's die met lpg uitgerust zijn niet ondergronds mogen parkeren is dat de uitlaatgassen van lpg zwaarden is dan van benzine en diesel en heeft niets met de verzekering te maken .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door new_megane
            De reden voor de auto's die met lpg uitgerust zijn niet ondergronds mogen parkeren is dat de uitlaatgassen van lpg zwaarden is dan van benzine en diesel en heeft niets met de verzekering te maken .
            Aha

1. Wat is je bron, maw vanwaar haal je de informatie? Verzekeringsmakelaar? Architect?

2. Waarom zijn er dan garage's waar LPG sinds enkele jaren geen probleem vormt? Zijn de uitlaatgassen daar lichter?

Comment

• haha.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                2. Waarom zijn er dan garage's waar LPG sinds enkele jaren geen probleem vormt? Zijn de uitlaatgassen daar lichter?
                ik ken nog steeds geen enkele ondergronds garage waar het verbods-bord lpg niet hangt

naar't schijnt moet je toestemming aan de eigenaar vragen
                liefst schriftelijk op papier want anders draaien bij kalamiteiten die mensen toch kazak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door new_megane
                  lpg is een zwaar gas, heeft niets met de uitlaatgassen te maken, bij een lek blijft het gas op de bodem van de garage hangen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                    ik ken nog steeds geen enkele ondergronds garage waar het verbods-bord lpg niet hangt

naar't schijnt moet je toestemming aan de eigenaar vragen
                    liefst schriftelijk op papier want anders draaien bij kalamiteiten die mensen toch kazak
                    Sinds (ik dacht) 2001 maakt een Europese richtlijn het mogelijk LPG-wagens ondergronds te laten parkeren. De Europese richtlijn laat wagens met een lpg-installatie toe omdat de veiligheidsnormen voor de lpg-installaties strenger zijn. De garage moet dan wel een detectiesysteem hebben voor gas, en dat hebben velen niet, waardoor het het verzekeringsmatig verboden wordt wagens op gas toe te laten.

Op stedenbouw weten ze dat blijkbaar ook.

Comment

• ik blijf dat jammer vinden, het is heerlijk koel daar voor de hond

Comment

• Ondanks de historisch(voor dit jaar) lage olieprijs en vele prijsdalingen voor benzine blijft de LPG prijs op een vrij hoog niveau staan.

Ik kan me echt niet van de indruk ontdoen dat er een smerig spelletje gespeeld wordt en de LPG prijs moedwillig ongemoeid wordt gelaten.
                        Moest LPG de prijsdalingen gevolgd hebben zoals het hoort zou deze nog
                        0,30 tot maximum 0,35 mogen kosten.
                        Ik ga er aan denken binnenkort in dat onnozel stemhokje!!!!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum
                          Ondanks de historisch(voor dit jaar) lage olieprijs en vele prijsdalingen voor benzine blijft de LPG prijs op een vrij hoog niveau staan.
                          Als ik mij niet vergis, zal men stilletjesaan ook weer de verhoudingen butaan-propaan veranderen, naar aanleiding van de komende winter... met de bijbehorende prijsstijgingen.

/edit : maar ge hebt chance, de Caesar heeft van zijn oren gemaakt en daarom verlagen ze morgen de prijs naar 0,4820 euro/liter
                          Last edited by Caesar2; 26/09/2006, 11:27.
                          BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
                            Als ik mij niet vergis, zal men stilletjesaan ook weer de verhoudingen butaan-propaan veranderen, naar aanleiding van de komende winter... met de bijbehorende prijsstijgingen.

/edit : maar ge hebt chance, de Caesar heeft van zijn oren gemaakt en daarom verlagen ze morgen de prijs naar 0,4820 euro/liter
                            Leuk dat 'ie daalt maar dan nog kan 't mij geen bal schelen. Al kost 'ie 50cent per liter, dan maak ik nog méér dan 36 euro winst per volle tank tov die naftrijders!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2

Van mij moogde gij veel van uw oren maken, goe voor onzen portemonnee lol.

Comment

• inderdaad

morgen 27/9 daalt de officiele LPG prijs.
                                Is mij gemeld door de vereniging van butaan en propaan verdelers. Hebben een eigen overzichtelijke site trouwens. Lijkt mij een goed aanspreekpunt wanneer de prijzen niet "logisch" zijn.

Comment

• dit is de site

http://www.febupro.be/index_nl.htm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zonnewijzer
                                    morgen 27/9 daalt de officiele LPG prijs.
                                    Is mij gemeld door de vereniging van butaan en propaan verdelers. Hebben een eigen overzichtelijke site trouwens. Lijkt mij een goed aanspreekpunt wanneer de prijzen niet "logisch" zijn.
                                    't zal verdomd tijd worden!

Comment

• de prijs is al een jaar op hetzelfde nivo, net als de prijs van de naft en de mazout op hetzelfde staat, ik begrijp het probleem niet ?

zelfs de benzine stond hoger in de vs

Comment

• Ik zie het probleem wel. Hieronder de officiele cijfers van de brandstofprijzen over een bepaald jaar.
                                        Conclusie sedert 2004 tot vandaag:
                                        diesel 25 % gestegen (maar valt er geen extra taks weg binnenkort dacht ik)
                                        benzine 95 + 13 %
                                        benzine 98 + 14.75 %
                                        LPG + 28.5 % !!!

type brandstof

2004

2003

2002

ongelode normale

1,1269

1,0250

1,0088

ongelode super 95 RON

1,1273

1,0260

1,0090

ongelode super 98 RON

1,1632

1,0689

1,0682

diesel

0,8151

0,8025

0,7654

gasolie

0,3767

0,3163

0,3057

LPG

0,3852

0,3526

0,3483

Comment

• je moet het eens in absolute cijfers zien, niet in percentages

de regering heeft met de prijs van lpg nix te maken, dat terzijde

Comment

Working...
                                          X