Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Tja, als het gaat om een investering van 2000-2500 euro, dan is het volgens mij niet meer als logisch dat ge eens goed rondbelt en zoveel mogelijk info bijeenraapt om prijzen enz te vergelijken. Hier zitten dan ook wat kenners die mij kunnen verder helpen, zodoende de meest geschikte keuze te maken.
Ga voor de AG sgi, dan ben je het snelste geholpen.
en het is wel waar dat die LPi net ietsje minder betrouwbaar is, en bijkomend is natuurlijk ook het feit dat de installatie van LPi langer duurt omdat bepaalde onderdelen enkel ingebouwd mogen worden in Nederland en dat je je inlaatspruitstuk even zal moeten missen.
Toeval wil dat ik net naar eentje gebeld heb (lang leve gouden gids ) uit sint-truiden (De Roover) en die installeren het AG systeem. Daar konden ze me net het LPI systeem weer afraden
Allez, toch voor mijn wagen. Ze installeren dat enkel op turbowagens en de pompen zouden heel gevoelig zijn ofzo.
Het prijskaartje speelt hier wel weer in het voordeel en ook 2 jaar garantie op onderdelen en uren. Plus gratis vervangwagen.
Man o man, wat 'n toestanden
Peeka, ik heb een LPi van Vialle, Hier is de juiste info :
de eerste generatie Vialle LPG-tanks (van voor 2000) had veel problemen met de ingebouwde pomp waardoor Vialle er vele in garantie heeft moeten vervangen. Dat probleem is ondertussen verholpen en de pompen gaan jaren mee. Mijn installatie is 5 jaar en tot nu 180.000km op Lpi, nooit stukken gehad en nooit onderhoud nodig gehad.
Peeka zegt dat de roover uit sint truiden hem lpi afraden maar hij heeft zich niet goed geinformeerd . De ag installatie zijn van het type gsi . De wabsite is www.lpg.be/ag.htm
Dit ter info: Ik had me in oktober 2002 een Mazda Tribute 2.0 16v aangeschaft. In mei 2004 een LPG-installatie geplaatst door een officiele dealer van het merk A.G. (Autogas Systems) Alles werd correct uitgevoerd: computergestuurd, kleppensmering (Flash Lube), vignet op de voorruit, garantie: ok, documenten: ok, technische controle: ok ...Doch na +/- een jaar ondervond ik dat er iets mis was met de wagen, minder vermogen, meer en meer trillingen (schokken en beven), vooral als hij koud staat, pakweg de eerste +/- 10 a 15km. Nu, na 1 jaar 2 maand en +/- 42000 km op gas te hebben gereden staan de kleppen bijna volledig dicht !!! (kostprijs reparatie bij Mazda (Julien-Gent): minimum 1000 euro, bij verbrande klepzittingen kan dit oplopen tot meer dan 3000 euro) Volgens de lpg-installateur, nog nooit gebeurd ... Daar het volgens hem toen de eerste keer was dat hij voor dit type voertuig LPG installeerde en bij de invoerder (DEBI) geen negatieve ervaringen gekend waren, (eigenlijk niet moeilijk want er zijn tot nu toe amper 5 voertuigen uitgerust met LPG) kon hij de gevolgen niet kennen ... Mazda geeft geen garantie en A.G. geeft enkel garantie op zijn gas-installatie ... Liep de smering (Flash Lube) te traag (fout installateur)? want het reservoir zou na 10000 km moeten worden bijgevuld (volgens sommige reacties...) en in mijn geval, na 42000 km zat er nog 1/5 in, wie zal het zeggen... Nu is de vraag of ik er een rechtszaak van maak of niet,... Alle reacties zijn meer dan welkom.
Je kan anders op de volgend site eens kijken http://www.lpg.nl/Vialle.htm ,is wel een nederlandse over een nieuw soort installatie gasFX en je kan er ook een prijsberekening doen, ook voor jouw wagen. Wat mij wel opvalt is het hoge meerverbruik dat ze nemen voor LPG.
Tja, als het gaat om een investering van 2000-2500 euro, dan is het volgens mij niet meer als logisch dat ge eens goed rondbelt en zoveel mogelijk info bijeenraapt om prijzen enz te vergelijken. Hier zitten dan ook wat kenners die mij kunnen verder helpen, zodoende de meest geschikte keuze te maken.
Die laatste heeft trouwens mijn voorkeur.
hoe zit het met dat gasbommetje in je koffer? ligt 't er al in?
Ik heb in mijn beemer een lpg tank liggen en ben daar zeer tevreden over. Nog geen enkel probleem mee ondervonden. Mijn systeem is van brc. Bedenk wel dat als ge een lpg-installatie nu laat steken dat ge de tankdop aan de buitenkant van uw koffer moet laten steken ipv in de binnenkant van de kofferklep zoals vroeger mocht. Dit betekent dat ze een gaatje moeten maken in uw carrosserie waardoor ge de installatie later niet kunt overplaatsen (of ge moet uw wagen afrijden en als "wrak" weg doen. Wat ge eventueel wel kan doen is een systeempje maken waardoor uw achterste nummerplaat handmatig kan naar beneden klikken en hierachter uw lpg tanktop laten steken. Indien meer vragen, laat maar weten.
Heb thuis een bmw 318 I (E36) op lpg, vroeger in een 316 I Compact (E36) gebruikt. Een bmw 318 I (E46) op lpg en een bmw Z 3 1.8 I op lpg. Oh ja, ook een volvo 740 op lpg, dit allemaal zonder problemen. De volvo heeft soms trillingen als ge gaat tanken na even op naft te hebben gereden en dan terug op lpg omschakelt, maar dit heeft meer met de leeftijd van de tank te maken dan met de brandstof zelf.
Comment