Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
    Is het doenbaar om op een auto met 160000km LPG te leggen?
    hangt ervan af welke wagen en in welke staat die is. Mijn 525i had 168000 km en in prima staat. Intussen heb ik na bijna 2 jaar er 233000 en nog niet het minste probleem (1 maal de injectoren vervangen in garantie).
    dus waarom niet?

Comment

• een vraagje : de motor uit de huidige ford fiesta ST, dus de 2 liter met 150 pk, is die geschikt om ermee te gassen?

thx!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
        Wat voor een wagen?
        745i

Ik heb een mailtje gestuurd naar Van meenen en die zegt dat het ook geen probleem is. Zo'n motoren kunnen volgens hem 400.000km aan.
        BMW E61 525d LCI '09
        Suzuki Bandit 1250NA /07
        Fiesta Red Edition '16

Comment

• Kan er mij ook iemand eens wijsmaken waarom je extra taks moet betalen voor een LPG terwijl dat toch milieuvriendelijker is?
          BMW E61 525d LCI '09
          Suzuki Bandit 1250NA /07
          Fiesta Red Edition '16

Comment

• Het is een ridicule wetgeving tot groot ongenoegen van elke LPG-rijder...

Maar erover mekkeren en zeuren helpt niet, dus kan je het beter positief bekijken. Als je een paar keer gaat tanken heb je dit bedrag al terugverdiend

Imho wordt deze taks geheven omdat men op de LPG zelf geen taksen heft... Zo dacht ik toch dat bobo het onlangs stelde.
            Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Hier worden geen acceinen op lpg bedaald zoals in andere landen en daarom worden lpg rijders (waar onder ik ook bijhoor ) een extra taks aangerekend .

Comment

• jup, en ondanks ons terecht gezeur zit je dus met het belgisch syteem het goekoopst in europa

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  jup, en ondanks ons terecht gezeur zit je dus met het belgisch syteem het goekoopst in europa
                  Het stoort me vooral dat België nu investeert in één of ander chileens bedrijf (dochter van een belgisch bedrijf) voor minder CO2-emissies, Daar geven ze dan 54 miljoen € voor weg, terwijl ze de belgische lpg-rijder een soort pest-belasting geven.

Door in lpg te "investeren" zouden ze voor minder geld meer CO2-resultaat behalen. + We zitten hier met een NOx-probleem waar we niet vanaf geraken door te investeren in Chileense propere lucht.

Ik heb meer de gedachte dat er weer een paar man in de regering zich zit te verrijken i.p.v. dat het milieu er beter van wordt.
                  A Twist of the Wrist

Comment

• je kunt het zo stellen rob

maar iedereen op gas zetten is het failliet van ons landje
                    en daar wordt ook niemand beter van

Comment

• Voor ons landje en vooral voor mij. Nu kost een litertje peanuts. Als alle dieselrijders plots gaan gassen zal de prijs wel stijgen.

Laat ons ook niet vergeten dat LPG een restproduct is van de raffinage, in tegenstelling tot aardgas. Geen naft en dieselrijders meer is ook geen LPG meer om het cru te stellen.

Voor mij mag 't zo blijven.
                      Ik rij m'n wagentje op tot hij niet meer kan, zo verlies ik geen restwaarde tov een diesel en ik steek iedere maand een mooie som geld in m'n zakken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                        745i

Ik heb een mailtje gestuurd naar Van meenen en die zegt dat het ook geen probleem is. Zo'n motoren kunnen volgens hem 400.000km aan.
                        Uiteraard zegt hij dat :winl:
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                          Uiteraard zegt hij dat :winl:
                          het zal wel juist zijn wat hij zegt hoor...

pas op want hij leest mee

Comment

• Vandaag gaan tanken aan 0.359
                            Ik merk trouwens ook dat ik meer km's kan doen met een volle bak, niets dan positief nieuws dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                              Vandaag gaan tanken aan 0.359
                              Ik merk trouwens ook dat ik meer km's kan doen met een volle bak, niets dan positief nieuws dus
                              Getverdemme, da's goedkoop! Primagaz?

Ik heb daarstraks bij de goedkoopste in de regio getankt, op de baan tussen scherpenheuvel - rillaar, daar is een Esso en tank je nu primagaz aan 0.371!

De JET waar ik anders vaak tank rekent voor diezelfde primagaz momenteel 0.423!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door axeldb Bekijk Berichten
                                het zal wel juist zijn wat hij zegt hoor...

pas op want hij leest mee
                                het is ook gewoon juist
                                ne gezonde 745 draait perfect op gas

ik heb nog nooit een motor kapot weten gaan onder gas, alleen dat de ene mens wat rapper zaagt als den andere

ik hoop dat de van meenens zo vaak antwoorden zoals heinz vroeger

Comment

• All-gas in Kiewit, ik moet er wel speciaal langsrijden want het ligt niet op mijn weg, maar dat heb ik ervoor over! Er is daar trouwens ook bediening.

Link

Aan de Oeral stond 'ie voor 0.373 zag ik gisteren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bassface Bekijk Berichten
                                    een vraagje : de motor uit de huidige ford fiesta ST, dus de 2 liter met 150 pk, is die geschikt om ermee te gassen?

thx!

iemand?

Comment

iemand?

Die rijdt daar prima op, aan te raden is een VSI systeem.

VSI = Vapour Sequential Injection ( is van Prins Autogas)
                                      A Twist of the Wrist

Comment

iemand?
                                        ik zeg, ja natuurlijk gaat dat, en bel eens naar een installateur voor alle zekerheid !

toyota's kunnen zogezegd ook ni tegen gas, maar er zit hier wel éne die met een rav4 150000 zonder probs heeft gebold, en meerdere kollegaas net zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          ik zeg, ja natuurlijk gaat dat, en bel eens naar een installateur voor alle zekerheid !

toyota's kunnen zogezegd ook ni tegen gas, maar er zit hier wel éne die met een rav4 150000 zonder probs heeft gebold, en meerdere kollegaas net zo

ik bellen?

Comment

Working...
                                          X