Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ben toch ook erg tevreden over 't feit dat ik voor LPG gekozen heb.
Men mag over de vergelijking diesel-LPG beweren wat m'n wil. Ik heb me een directiewagen benzine aangeschaft die tov een dieselmodel ruim 2500 euro goedkoper was. Met deze 2500 euro heb ik me een LPG-installatie aangeschaft. Nuloperatie dus.
Ik rij minimum 5 jaar zeer goedkoop.
Bij 'n volgende wagen doe ik net 't zelfde: jonge directiewagen benzine, voor € 500 euro LPG-installatie laten overplaatsen en de oude verkopen als benzine-wagen. Ideaal.
Ik ben toch ook erg tevreden over 't feit dat ik voor LPG gekozen heb.
Men mag over de vergelijking diesel-LPG beweren wat m'n wil. Ik heb me een directiewagen benzine aangeschaft die tov een dieselmodel ruim 2500 euro goedkoper was. Met deze 2500 euro heb ik me een LPG-installatie aangeschaft. Nuloperatie dus.
Ik rij minimum 5 jaar zeer goedkoop.
Bij 'n volgende wagen doe ik net 't zelfde: jonge directiewagen benzine, voor € 500 euro LPG-installatie laten overplaatsen en de oude verkopen als benzine-wagen. Ideaal.
Zal er op de carpass nu niet vermeld staan dat de wagen een LPG-installatie heeft gehad?
Zal er op de carpass nu niet vermeld staan dat de wagen een LPG-installatie heeft gehad?
1. Elke CAR-PASS heeft een uniek identificatienummer.
2. De CAR-PASS vermeldt het merk, model en chassisnummer van het voertuig. Het bevat ook de datum waarop de auto in België werd ingeschreven en de dag dat hij voor het eerst werd gebruikt. Er zijn geen gegevens over de periode dat een voertuig in het buitenland ingeschreven was.
3. Hier ziet u de kilometerstand van het voertuig op verschillende data. De CAR-PASS bevat geen info over eventuele herstellingen of verbouwingen aan het voertuig.
'k Zie zelfs niet in waarom 't op de carpass zou moeten vermeld staan. Iedere installateur die zichzelf respecteert zorgt voor 'n degelijk smeersysteem bij je LPG-installatie.
Door de gas blijft je motor schoner dan met benzine. Hartstikke handig.
'k Zie zelfs niet in waarom 't op de carpass zou moeten vermeld staan. Iedere installateur die zichzelf respecteert zorgt voor 'n degelijk smeersysteem bij je LPG-installatie.
Door de gas blijft je motor schoner dan met benzine. Hartstikke handig.
Dus Stefanus als je de wagen verkoopt zeg je er eerlijk bij dat er x-aantal km op gas werden gereden
Dus Stefanus als je de wagen verkoopt zeg je er eerlijk bij dat er x-aantal km op gas werden gereden
Waarom? Alle gegevens die een potentiële klant nodig heeft staan op de carpass & LPG is minder schadelijk voor de motor dan dat 'ie constant op benzine had gehangen. 'k Zou de potentiële koper 'n toeslag moeten vragen
Wij hebben ook al 2 installaties gehad. De eerste was in een Volvo 850 2.0 van Viale. Deze installatie was dusdanig gecompliceerd dat geen enkele specialist in de buurt eraan kon werken. Er was namelijk een probleem mee. We zijn dan uiteindelijk moeten teruggaan naar de plaatser in Limburg om het op te lossen. (Was daar ooit geplaatst). Zo zie je inderdaad dat het zeer slecht ingeburgerd is, zo'n situaties zijn allesbehalve handig. Moesten 200km rijden en daar een dag wachten op de wagen.
Nu hebben we er ook eentje in een V40 1.8 automaat zitten. Bij een lichte motor in combinatie met een automaat kan LPG wel vervelend zijn.
Als je het gas volledig intrapt schakelt de automaat zeer sportief (in mijn geval bij 7000 toeren ofzoiets). Doordat de motor minder kracht heeft met LPG heb je dan het probleem dat hij niet aan 7000 raakt en de bak dus gewoonweg niet schakelt. Je kan natuurlijk wat minder gas geven en proberen aanvoelen tot in hoeverre hij zal schakelen.
Als je dan echt eens voluit wilt gaan is het toch leuker om op benzine te rijden maar ik heb het toch altijd vervelend gevonden.
Vermits V6 gok ik op een 2500€
Er komt jaarlijks 148€ bij (denk toch dat 2.5 13pk is anders is het 208€)
Je zal iets vermogen verliezen maar niet spectaculair...
Voila, dit is de grafiek die de kosten in functie van de afstand aantoont:
De vaste kost van 2500 euro is er niet bijgeteld omdat die niet op jaarbasis is. Maar je kan wel zien dat vanaf 30700 km in het eerste jaar die kost al weggewerkt is!
Verandert een LPG-installatie feitelijk iets aan het geluid van de motor?
Soms...
Zo hoor ik bij de mijne een klein verschil in geluid, op LPG klinkt 'ie ietsje ruwer. Er is een verschil, maar dit is verwaarloosbaar.
Maar goed, hier is niet meteen een regel voor, alles hangt af van je installatie.
Comment