Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• even het mailtje vanVan Meenen opgevist:

Geachte heer Paulissen,

Ik dank u voor de interesse die u stelt in onze onderneming en in onze oplossingen.

Voor uw Saab 9000 adviseren wij het BIGAS SGIS PLUS-systeem. Dit systeem is het meest geschikte systeem op de markt voor deze wagen. Het verschil tussen het rijden op LPG en het rijden op benzine is nauwelijks waarneembaar (~ verbruik, prestaties, onderhoud).

Gedetailleerde informatie over het BIGAS SGIS PLUS systeem vindt u op onze website: vanmeenen.com, onder de link “LPG-installaties”.

Op dit ogenblik kunt u genieten van zeer voordelige herfstcondities:

-Zeer voordelige inbouwprijs, van slechts 1995 euro, exclusief 21% B.T.W. Inbegrepen is een cilindrische tank naar keuze met een inhoud tot 100 liter.
    Voor een ringtank in de plaats van het reservewiel is er een extra van 99 euro, exclusief 21% B.T.W.

-Gratis wieltas (voor uw reservewiel)
    -Gratis LPG-gids (met alle tankstations in Europa)
    -Gratis set vulnippels voor heel Europa
    -Gratis 20 euro LPG (waardebon)
    -Gratis vervangwagen
    1995€ + 21% btw = 2413.98€

Ik heb 1900€ betaald. Dat scheelt 513.95€ . Vreemd, en dat voor dezelfde installatie.
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
      even het mailtje vanVan Meenen opgevist:

1995€ + 21% btw = 2413.98€

Ik heb 1900€ betaald. Dat scheelt 513.95€ . Vreemd, en dat voor dezelfde installatie.
      Onze Saab is ne 4 cilinder, de BMW ne 6 cilinder, daar zit hem het verschil

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
        Onze Saab is ne 4 cilinder, de BMW ne 6 cilinder, daar zit hem het verschil
        Ik dacht het wel dat daar het prijsverschil zat...
        Meer injectoren nodig dus & waarschijnlijk nog vanalles..
        Nu goed ik heb iemand van daar aan de lijn gehad & de situatie uitgelegd (gezegd dat het bij hun een 300€ goedkoper zou zijn)
        Heb de offertes doorgemaild & nu ff afwachten maar 't zal wel niks worden..
        Anders is het sowieso in Sint-Truiden want vind het nu een beetje stom om over te stappen nadat ik een hele tijd aan de telefoon heb gehangen met die gast van daar...
        Zeer duidelijkeinfo gekregen dus dan krijgt 'em mijn business wel..
        Maar moest het toch een paar 100€ goedkoper zijn ja dan weet ik het oojk wel natuurlijk...

Nu nog een vraagje...

Naar 't schijnt krijg je dus nog korting op de BIV als je een nieuwe installatie laat inbouwen voordat het voertuig is ingeschreven..
        Dan zal ik best maar even wachten om 'em in te schrijven anders zal ik wel weer kunnen fluiten achter die korting....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lectra Bekijk Berichten
          Nu nog een vraagje...

Naar 't schijnt krijg je dus nog korting op de BIV als je een nieuwe installatie laat inbouwen voordat het voertuig is ingeschreven..
          Dan zal ik best maar even wachten om 'em in te schrijven anders zal ik wel weer kunnen fluiten achter die korting....
          Je krijgt inderdaad korting.

Alles over auto’s op één site. Tests, autonieuws, prijzen nieuwe wagens, waardebepaling, 100.000 tweedehands zoekertjes en nog meer
          A Twist of the Wrist

Comment

Ik dacht het wel dat daar het prijsverschil zat...
            Meer injectoren nodig dus & waarschijnlijk nog vanalles..
            Nu goed ik heb iemand van daar aan de lijn gehad & de situatie uitgelegd (gezegd dat het bij hun een 300€ goedkoper zou zijn)
            Heb de offertes doorgemaild & nu ff afwachten maar 't zal wel niks worden..
            Anders is het sowieso in Sint-Truiden want vind het nu een beetje stom om over te stappen nadat ik een hele tijd aan de telefoon heb gehangen met die gast van daar...
            Zeer duidelijkeinfo gekregen dus dan krijgt 'em mijn business wel..
            Maar moest het toch een paar 100€ goedkoper zijn ja dan weet ik het oojk wel natuurlijk...

Nu nog een vraagje...

Idd het is een 6-cilinder, had ik niet aan gedacht....
            Heb je een vrouw aan de lijn gehad?
            Ik zou gewoon eens binnenspringen, dan weet ge het meteen. Ze maken daar wel tijd voor u.
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Heb je een vrouw aan de lijn gehad?
              Ik zou gewoon eens binnenspringen, dan weet ge het meteen. Ze maken daar wel tijd voor u.
              Jep het was een vrouw...

Dus vandaag terug bericht gehad & om mij naar daar te lokken hebben ze iets meer als 100€ van de prijs afgedaan...
              Voor de rest dezelfde voorwaarden..

Nu vond ik die gast zijn uitleg van Sint-Truiden wel veeeel deskundiger + ik moet in Houthalen bijna een maand langer wachten omdat LPG plaatsen niet hun enige bezigheid is...

De auto moet er ook meer als 2 dagen blijven omdat 'hare man dat allemaal proper afwerkt' waarmee ze imho insinueert dat dat bij iemand anders niet is ?
              Wat ik ook bizar vond is dat Vanmeenen (de invoerder) enkel & alleen Sint Truiden opgaf waardoor a&p cars dat letterlijk 5min. van mijn deur ligt toch overduidelijk benadeeld wordt maar dat vonden ze precies maar normaal daar...

Nee mijn gevoel gaat uit naar Vandendyck & als ik ongeveer een maand langer op benzine moet rijden heb ik toch niks meer aan dat voordeel van 100€

Comment

Jep het was een vrouw...

Dus vandaag terug bericht gehad & om mij naar daar te lokken hebben ze iets meer als 100€ van de prijs afgedaan...
                Voor de rest dezelfde voorwaarden..

Nu vond ik die gast zijn uitleg van Sint-Truiden wel veeeel deskundiger + ik moet in Houthalen bijna een maand langer wachten omdat LPG plaatsen niet hun enige bezigheid is...

De auto moet er ook meer als 2 dagen blijven omdat 'hare man dat allemaal proper afwerkt' waarmee ze imho insinueert dat dat bij iemand anders niet is ?
                Wat ik ook bizar vond is dat Vanmeenen (de invoerder) enkel & alleen Sint Truiden opgaf waardoor a&p cars dat letterlijk 5min. van mijn deur ligt toch overduidelijk benadeeld wordt maar dat vonden ze precies maar normaal daar...

Nee mijn gevoel gaat uit naar Vandendyck & als ik ongeveer een maand langer op benzine moet rijden heb ik toch niks meer aan dat voordeel van 100€
                Vreemd dat het prijsverschil bij mij dan zo groot was. Zo ik een "goede klant korting" gehad hebben?

Maar je moet doen waar je je het beste bij voelt, zo simpel is dat. Als je nog een maand op benzine moet rijden ben je net iets meer dan 100€ kwijt ja

En idd, als je naar A&P belt dan klinkt het niet zo profi allemaal maar ze leveren echt goed werk. Zeker op Saab vlak. Daar kan geen enkele Saab dealer aan tippen! Die maand wachttijd ... tja ... ze hebben echt heel veel werk op het moment... .

Ik ben benieuwd naar je bevindingen, bij mij werkt het goed dus ik verwacht bij jouw hetzelfde. Verwacht wel dat je nog een keer of twee moet terug gaan omdat de druk van de verdamper zal zakken...
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ik ben benieuwd naar je bevindingen, bij mij werkt het goed dus ik verwacht bij jouw hetzelfde. Verwacht wel dat je nog een keer of twee moet terug gaan omdat de druk van de verdamper zal zakken...
                  En hoe merk ik dat ?
                  Haperingen ?
                  Alleszins bedankt voor de info

Heeft er hier iemand zijn ecu geremapt of nog eventueel andere motortuning gedaan op lpg, lpi ?
                  Niet dat ik veel wil doen want zo een 528i is sowieso een redelijk logge boot maar alle beetjes helpen natuurlijk
                  Zoja heb je dan een extra verdamper laten plaatsen ?

Comment

• Ik vraag me dat ook af hoe je dat merkt dat de druk van de verdamper zakt, en na hoeveel tijd of km's?

Comment

En hoe merk ik dat ?
                      Haperingen ?
                      Alleszins bedankt voor de info

Heeft er hier iemand zijn ecu geremapt of nog eventueel andere motortuning gedaan op lpg, lpi ?
                      Niet dat ik veel wil doen want zo een 528i is sowieso een redelijk logge boot maar alle beetjes helpen natuurlijk
                      Zoja heb je dan een extra verdamper laten plaatsen ?
                      Mijn 9000 heeft origineel 150pk, toen ik hem kocht zat er een Hirsch Stage 1 chip in, deze brengt het vermogen tot 205pk. De regel is dat je met gas 50pk per cilinder kan hebben. in jouw geval is 300pk dus ongeveer het maximum.
                      Ze hebben idd bij mij gebruik gemaakt van grotere leidingen, middelgrote injectoren en de grootste verdamper. 1 Verdamper maar twee ontspanners dacht ik (maar dat weet ik niet meer juist hoe dat zat...).

Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                      Ik vraag me dat ook af hoe je dat merkt dat de druk van de verdamper zakt, en na hoeveel tijd of km's?
                      Jij hebt toch LPi? Dan heb je geen verdamper...
                      Als de druk zakt dan merk je dat de motor gaat stotteren en inhouden. Vooral in de hogere toeren of bij flink gasgeven. Ook ging bij mij het "check engine" lampje aan met melding van de lambda. Even naar de garage, flapflop eraan hangen en de druk bijregelen
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Jij hebt toch LPi? Dan heb je geen verdamper...
                        Als de druk zakt dan merk je dat de motor gaat stotteren en inhouden. Vooral in de hogere toeren of bij flink gasgeven. Ook ging bij mij het "check engine" lampje aan met melding van de lambda. Even naar de garage, flapflop eraan hangen en de druk bijregelen
                        Nee ik heb dezelfde installatie als jij, de bigas met sequentiële injectie.
                        Ik moet wel zeggen dat sinds er lpg inligt mijn check engine lampje wel al een paar keer gebrand heeft, maar stotteren of inhouden doet hij allerminst.
                        Bij de Saabgarage hadden ze hem al nekeer aan de Tech 2 tester gehangen maar er waren geen foutcodes opgemerkt toen.
                        Ik maak nu wel niet dikwijls hoge toeren misschien vandaar dat ik nog geen stotteren opgemerkt heb.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                          Nee ik heb dezelfde installatie als jij, de bigas met sequentiële injectie.
                          Ik moet wel zeggen dat sinds er lpg inligt mijn check engine lampje wel al een paar keer gebrand heeft, maar stotteren of inhouden doet hij allerminst.
                          Bij de Saabgarage hadden ze hem al nekeer aan de Tech 2 tester gehangen maar er waren geen foutcodes opgemerkt toen.
                          Ik maak nu wel niet dikwijls hoge toeren misschien vandaar dat ik nog geen stotteren opgemerkt heb.
                          Ah jij hebt ook Bigas, populair precies

Als het check engine lampje gebrand heeft moet er zowieso een code instaan. De computer onthoud dat.

Zolang alles goed werkt zou ik je er geen zorgen om maken hoor.
                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ah jij hebt ook Bigas, populair precies

Als het check engine lampje gebrand heeft moet er zowieso een code instaan. De computer onthoud dat.

Zolang alles goed werkt zou ik je er geen zorgen om maken hoor.
                            Ja is een goede installatie kwa prijs-kwaliteit vind ik.
                            Maak me geen zorgen hoor, zolang alles naar behoren werkt.

Comment

• Iemand ooit gehoord van ervaring met LPG in een MINI'ke?
                              Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                              • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                              • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                              • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• nooit gehoord of gezien

op spritzmonitor ook ni, alleen eentje op aardgas

eens een mailtje naar van meenen sturen ?

Comment

• Juist ontdekt

Sorry als ik de vraag voor de zoveelste maal stel maar ik heb geen goesting om 68 paginas door te lezen.

Ik ga mij mss een Nissan Qashqai kopen met 1.6 benzine motor

( gegevens motor : http://www.vroom.be/nl/prijzen-nieuw...9&ver_id=73381 )

- Ik denk dat je deze kan ombouwen naar LPG, klopt dit?
                                  - Ik heb hier gezien dat de installatie iets van een 2000 Euro kost, klopt dit?
                                  - als je een tank plaats op de plaats van het reservewiel, hoeveel liter kan daar in, is dit duurder dan een 'gewone' instalatie?

Merci!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                    - Ik denk dat je deze kan ombouwen naar LPG, klopt dit?
                                    - Ik heb hier gezien dat de installatie iets van een 2000 Euro kost, klopt dit?
                                    - als je een tank plaats op de plaats van het reservewiel, hoeveel liter kan daar in, is dit duurder dan een 'gewone' instalatie?

Merci!
                                    volgens mij kan elke benzinimotor op gas draaien, behalve een wankel en een aantal uitzonderingen zoals direkt ingespoten benzines

een install kost 2000 in het wit, voor een 4 cylinder

mijn installateur rekent geen meerprijs voor een ringtank, de meeste wel

zo'n quashquai zal ook wel met een 16 duimse velg rondrijden, dus zal er wel een 60 liter-tank inkunnen (minder zou ik niet nemen, desnoods zit je beter met een bobbel in je koffer dan een kleindere tank)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      volgens mij kan elke benzinimotor op gas draaien, behalve een wankel en een aantal uitzonderingen zoals direkt ingespoten benzines

een install kost 2000 in het wit, voor een 4 cylinder

mijn installateur rekent geen meerprijs voor een ringtank, de meeste wel

zo'n quashquai zal ook wel met een 16 duimse velg rondrijden, dus zal er wel een 60 liter-tank inkunnen (minder zou ik niet nemen, desnoods zit je beter met een bobbel in je koffer dan een kleindere tank)
                                      buiten zitten er 215/60R17 op, het reservewiel is kleiner ( ik weet wel niet welke maat )

Merci! ( bij de installatie krijg je ook garantie denk ik, welke en hoeveel ?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                                        Iemand ooit gehoord van ervaring met LPG in een MINI'ke?
                                        Bedoel je de net vernieuwde of van voor de facelift? Op de MINI van 2001 en later is er een ombouw mogelijk, maar het nieuw 2007 model is volgens mij nog niet omgebouwd.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        eens een mailtje naar van meenen sturen ?
                                        Van Meenen heeft al eens zo een ombouw gedaan.
                                        A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                          bij de installatie krijg je ook garantie denk ik, welke en hoeveel ?
                                          Meestal geeft men 2 jaar garantie dacht ik. Maar dit is natuurlijk afhankelijk van welk merk installatie je neemt
                                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Working...
                                          X