Wereldprimeur Mazda RX-8 (231pk) met Icom JTG vloeibare lpg-injectie :
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenVerkopen ze die ICom nog? Dacht dat die afgeschreven was...
Waarhaal je dat ?
Icom JTG is een steeds meer aan populariteit winnende constructeur v vloeibare lpg-injectiesystemen
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenPrijs per liter is hier nu 0.399€ ipv 0.379
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk BerichtenDe prijs van LPG stijgt morgen; er komt 0,024 €/l erbij. De maximumprijs wordt zo 0,495 €/liter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichtenmaar weeral een stijging op zo'n korte tijd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichtenik voel me in 't zak gezet. Maar eens ik sta te tanken naast iemand die benzine in z'n bak gooit slaat dat gevoel om naar gelukzaligheid.
Comment
-
Heb vandaag toevallig een artikel gelezen in de gratis editie van "maar natuurlijk" die men bij de bakker, en eventueel anderen, kan bekomen. Daarin staat nu een artikel over biodiesel waarin gezegd wordt dat alle brandstoffen erg vervuilend zijn, zowel ethanol (zou zelfs nog het meest vervuilen), LPG, diesel, benzine, het zou volgens geleerde professoren van de Stanford University een pot nat zijn, alle brandstoffen voor ontploffingsmotoren zijn schadelijk en de zogezegde "bio's" zouden zelfs de slechtste zijn. Alleen electriciteit, op voorwaarde dat ze opgewekt is door windmolens of via zonne-energie, zouden een echt valabel alternatief zijn. Dus uitspraken als: goedkope en stinkende diesel enz.... zouden achterwege kunnen gelaten worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenHeb vandaag toevallig een artikel gelezen in de gratis editie van "maar natuurlijk" die men bij de bakker, en eventueel anderen, kan bekomen. Daarin staat nu een artikel over biodiesel waarin gezegd wordt dat alle brandstoffen erg vervuilend zijn, zowel ethanol (zou zelfs nog het meest vervuilen), LPG, diesel, benzine, het zou volgens geleerde professoren van de Stanford University een pot nat zijn, alle brandstoffen voor ontploffingsmotoren zijn schadelijk en de zogezegde "bio's" zouden zelfs de slechtste zijn. Alleen electriciteit, op voorwaarde dat ze opgewekt is door windmolens of via zonne-energie, zouden een echt valabel alternatief zijn. Dus uitspraken als: goedkope en stinkende diesel enz.... zouden achterwege kunnen gelaten worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk BerichtenTja, boekjes van bij de bakker, volgens mij is den uitleg van die zogenaamde prof ook wel één pot nat.Iedereen weet dat diesels de koplopers zijn kwa roetuitstoot en stank, iets waar bij LPG totaal geen sprake van is, er zijn al voldoende studies daaromtrent gedaan die dit allemaal kunnen staven, voor zover daar al studies voor nodig zijn...
Sinds men de broeikassen is gaan aanduiden als oorzaak van den opwarming van de planeet en de CO2-uitstoot als een nachtmerrie is gaan beschouwen, kent men geen gerust moment meer en zoekt men onverdroten naar alternatieve brandstoffen. Sommigen duiden LPG aan als de schoonste energievorm, anderen verwijzen naar ethanol, afkomstig uit koolzaad of suikerriet, en weer anderen naar zonnebloemolie als huisbrandstof... want dit zouden allemaal schone energievormen zijn.
"Onzin" zeggen wetenschappers evenwel. Alle klassieke brandstoffen: LPG, biogas en hout, zijn koolwaterstoffen of verbindingen van koolstof met als scheikundig symbool "C" en waterstof "H2". Als ze worden verbrand, verbindt de koolstof zich met zuurstof "O2" van de verbrandingslucht zodat op die manier vooral CO2 en een beetje CO (de fameuze giftige kolendamp of koolmonoxide) wordt gevormd. Uit deze reactie wordt de vrijgekomen warmte benut, hetzij in de verbrandingsmotoren, hetzij in de verwarmingsketel. De waterstof in de oorspronkelijke koolwaterstoffen verbindt zich dus met zuurstof in de lucht, waardoor water wordt gevormd, wat eigenlijk een bijkomstige activiteit is. Men kan wetenschappelijk altijd stellen dat de nuttige warmte bij verbranding van koolwaterstoffen recht evenredig is met het aantal verbindingen tussen koolstof en zuurstof. Daardoor wordt onvermijdel CO2 gevormd, of de warmte nu van ethanol, van biodiesel of van aardolie afkomstig is, dat is om het even. Volgens ingenieurs is het dus larie en apekool te denken dat er "alternatieven" bestaan voor een verbrandingsproces. Een boom in brand steken vervuilt evenzeer als een vat petroleum opbranden: in beide gevallen onstaan rook, roet, giftige dampen en zonder meer ook CO2. Onze planeet zal er niet beter aan toe zijn met die zogenaamd groene energie. Iets anders is zonlicht in stroom omzetten en wind in electriciteit, dit op voorwaarde dat de productie van de toestellen zelf niet vervuilender is....
En zo gaat het verder...
Comment
-
Dat is een artikel over de CO2 uitstoot, dat een LPG wagen praktisch evenveel CO2 uitstoot dan op benzine en soms meer dan een diesel wist ik wel hoor, maar van CO2 ga ik niet direkt kanker krijgen en ga ik dus ook niet dood, enkel de aarde warmt een beetje op das alles. Diesels hebben ondanks de filters van hedendage nog steeds een gevaarlijke roetuitstoot, en daar worden de dieselrijders alles behalve voor belast kwa taks, indien er een nieuwe taks komt die enkel rekening gaat houden met CO2 komen de diesels er goed vanaf, maar men zou, zegt men terloops, tevens rekening houden met de roetuitstoot en dat gaat dan weer in het voordeel van de LPG zijn, het blijft koffiedik kijken en binnen een goed jaar gaan we wel meer weten denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenCO2 wordt door de boompjes terug omgezet. Roet wordt niet omgezet, snap je will?
Vandaar dat die idiote CO2 taksen eigenlijk bedriegen. Een investering in bossen zou beter zijn.
Comment
Comment