Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    was eigelijk een beetje een lacherig antwoord van me

    maar dat de ketens geen plastic meer leveren kadert meer in een besparingsoperatie dan wat anders...nu kopen we elke keer een dikke zware plastic zak, omdat we de vorige toch weer zijn vergeten (ik spreek vooral voor mezelf)
    Had de bedoeling van uw antwoord wel door hoor

    En ik ben ook zo enen die telkens opnieuw een plastic zak moet aanschaffen wegens vergeten, zakken gemaakt door veel te dure olie

    Comment


    • GOH, lpg goedkoop... iig tov benzine, als je flink wat kms rijdt... tov diesel no way...

      ter vergelijking :


      honda cr-v diesel : gem verbruik : 7 liter x 1 = 7/100 km

      honda cr-v lpg : gem verbruik : 13 liter x 0.5 = 6.5 euro/100 km...


      dus zoveel verschil zit er niet op, de tank, extra taks en miserie niet bijgerekend...
      + je rijdt toch nog altijd eens op benzine he + te weinig tankstations + toch nog altijd niet zo goed voor de moteur, kleppen, enz zenne... (vraag maar eens aan een garagist)...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door wimke1971 Bekijk Berichten
        GOH, lpg goedkoop... iig tov benzine, als je flink wat kms rijdt... tov diesel no way...

        ter vergelijking :


        honda cr-v diesel : gem verbruik : 7 liter x 1 = 7/100 km

        honda cr-v lpg : gem verbruik : 13 liter x 0.5 = 6.5 euro/100 km...


        dus zoveel verschil zit er niet op, de tank, extra taks en miserie niet bijgerekend...
        + je rijdt toch nog altijd eens op benzine he + te weinig tankstations + toch nog altijd niet zo goed voor de moteur, kleppen, enz zenne... (vraag maar eens aan een garagist)...
        goeienamiddag!

        Comment


        • het wordt idd minder en minder interssant vanuit financieel en rijplezier oogpunt

          je moet al een hevige benzinefanaat zijn om er nog voor te kiezen, of geen dieselversie vinden in de wagen die je wil

          of overtuigd milieubewust zijn

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            het wordt idd minder en minder interssant vanuit financieel en rijplezier oogpunt
            voor 'n groot deel dankzij onze regering.

            Comment


            • deels wel
              maar vooral door de vooruitgang van de dieselmotoren, vind ik

              en de opgelegde afschaffing van de dubbele dieseltax door europa


              dat er zoveel roet rondzweeft trekken alleen zij die astmatisch zijn zich aan

              Comment


              • Ik was astmatisch, nu met de zogezegde toename in vervuiling heb ik er geen last meer van

                Comment


                • nee, jij was jeugdastmatisch, en nu 19...waarschijnlijk

                  Comment


                  • Van 2 jaar tot een jaar of..10-12 ofzo
                    Mja, kan zijn

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      deels wel
                      maar vooral door de vooruitgang van de dieselmotoren, vind ik

                      en de opgelegde afschaffing van de dubbele dieseltax door europa


                      dat er zoveel roet rondzweeft trekken alleen zij die astmatisch zijn zich aan
                      ik heb een wrang gevoel bij al die milieu-achtige C02-maatregelen. Dieselwagens zijn wel erg aantrekkelijk gemaakt de laatste jaren. Het zou mij niet verwonderen dat er binnen afzienbare tijd een of andere extra taks naar boven komt drijven, onder een milieudekmantel weliswaar. Heel wat belgen hebben een diesel aangeschaft, ook als stadswagentje. En daar zit geld in voor de wetstraat.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                        Heel wat belgen hebben een diesel aangeschaft, ook als stadswagentje. En daar zit geld in voor de wetstraat.
                        maar ook erg veel kiesvee die ze niet tegen de borst kunnen stoten

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          maar ook erg veel kiesvee die ze niet tegen de borst kunnen stoten
                          ook waar.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            het wordt idd minder en minder interssant vanuit financieel en rijplezier oogpunt

                            je moet al een hevige benzinefanaat zijn om er nog voor te kiezen, of geen dieselversie vinden in de wagen die je wil

                            of overtuigd milieubewust zijn
                            100 km bollen met de Saab op LPG kost me welgeteld 4,80 euro, rijplezier verzekerd, meer dan voldoende vermogen en nog eens cabrio erbovenop.

                            100 km bollen met een Saab cabrio diesel kost iets van een 7,5 euro want da spel verbruikt tussen de 7 a 8 liter. Inbegrepen zijn hierin de ongeëvenaarde dieselronk en de typische dieselgeurtjes, voor dieselminnend Belgie is dat een zegen maar voor mij niet, ik heb er een grote afkeer van. Vroeger nochtans niet toen ik nog genoot van de roetpluimen uit mijne Patrol

                            Om maar een voorbeeldje te stellen dat diesel voor sommigen allesbehalve interessant is, en komt daar nog bovenop dat de dieselprijs binnen afzienbare tijd nog serieus zal opslaan ook.
                            Mijn volgende wagen zal heel zeker terug op LPG moeten rijden

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                              100 km bollen met de Saab op LPG kost me welgeteld 4,80 euro, rijplezier verzekerd, meer dan voldoende vermogen en nog eens cabrio erbovenop.
                              de clk zat daar ook aan
                              maar een evenwaardige diesel reed in mijn geval wel een pak vlotter want ik hed geen turbo
                              anders ware het met een 230 kompressor

                              mijn volgende wordt waarschijnlijk ook wel weer gas
                              grotendeels omdat de prijs in okkazie van een naft miserabel is

                              Comment


                              • Beste PeeKa,
                                Ik plaats Lpg en Lpi systemen aan de laagste prijs!
                                Als ik je kan helpen?
                                fb396615@skynet.be
                                Groeten Niko1

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Niko1 Bekijk Berichten
                                  Beste PeeKa,
                                  Ik plaats Lpg en Lpi systemen aan de laagste prijs!
                                  Als ik je kan helpen?
                                  fb396615@skynet.be
                                  Groeten Niko1
                                  Leuk! Eens testen:
                                  Wat zou het kosten om een LPG-systeem te installeren in mijn Saab 9000CSE 2.0t Hirsch Performance Stage 1? En liefst eentje dat niet begint te stotteren bij 5000o/m zodat mijn zuigers vastsmelten in mijn blok...
                                  Last edited by Jochen; 14/08/2007, 20:08.
                                  2002 MX-5 NB 1.6

                                  2011 Honda PCX

                                  Comment


                                  • Dan niet...


                                    Gisteren nog eens gaan tanken en weer werd bevestigd dat mijn verbruik gezakt is. Al sinds een aantal tankbeurten verbruik ik 11.5 à 11.9 ipv de 12.5 van vroeger. Zou niet weten waaraan dat ligt eigenlijk... . Mss dat ik de auto nu door heb en efficiënter rij?

                                    Ik tankte gisteren 73.6l en had 642km dus een verbruik van 11.5l/100km
                                    In mijn tank gaat 80l dus in theorie zou ik de 700km moeten halen!
                                    Volgende keer eens testen
                                    2002 MX-5 NB 1.6

                                    2011 Honda PCX

                                    Comment


                                    • Juist gaan tanken, 45 l voor 320 km = 14 l gemiddeld.... pffff

                                      volgende week terug es gaan om te zien wat hij eraan kan doen...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door wimke1971 Bekijk Berichten
                                        GOH, lpg goedkoop... iig tov benzine, als je flink wat kms rijdt... tov diesel no way...

                                        ter vergelijking :


                                        honda cr-v diesel : gem verbruik : 7 liter x 1 = 7/100 km

                                        honda cr-v lpg : gem verbruik : 13 liter x 0.5 = 6.5 euro/100 km...


                                        dus zoveel verschil zit er niet op, de tank, extra taks en miserie niet bijgerekend...
                                        + je rijdt toch nog altijd eens op benzine he + te weinig tankstations + toch nog altijd niet zo goed voor de moteur, kleppen, enz zenne... (vraag maar eens aan een garagist)...
                                        Mijn buurman rijd met een hr-v met lpg en die heeft er helemaal GEEN problemen mee .
                                        Last edited by ; 17/08/2007, 19:45. Reden: was nog een woordje vergeten te schrijven

                                        Comment


                                        • Vanuit Nederland:

                                          AMSTERDAM - Diesel verliest steeds meer terrein aan lpg.



                                          Zowel zakelijke als particuliere rijders verkiezen bij de aanschaf van een nieuwe auto autogas boven diesel vanwege de lage literprijs, milieuoverwegingen, maar ook omdat de huidige gastanks veiliger en compacter zijn geworden.



                                          De Nederlandse Organisatie voor de Energiebranche, de vereniging van handelaars van vaste, vloeibare en gasvormige brandstoffen en smeermiddelen, becijfert dat er tot afgelopen mei ruim 6,1 procent meer lpg is verkocht ten opzichte van 2006. Het volume van diesel is afgenomen met 1,4 procent.

                                          "Wij verwachten dat die ontwikkeling verder doorzet", zegt NOVE-directeur Erik de Vries. De toename van autogas wordt volgens de brancheorganisatie veroorzaakt omdat dieselauto's belast zijn met een hogere bpm, de gasinbouw fors is toegenomen en dat bepaalde automerken lpg stimuleren.

                                          De Stichting Autogas Nederland bevestigt de opmars van lpg-rijders. "In heel 2006 werden er 44% meer auto's op autogas verkocht dan in het jaar ervoor", stelt voorzitter Kees Goudberg. De inbouw van autogasinstallaties verdubbelde in de eerste maanden van 2006 zelfs ten opzichte van dezelfde periode in 2005.

                                          De inbouwcijfers in het eerste kwartaal 2006 stegen met 85 procent ten opzichte van het eerste kwartaal 2005. "Door de oplopende brandstofprijzen van diesel en benzine kiezen zowel particulieren als zakelijke rijders tegenwoordig voor lpg. Een liter autogas is de helft goedkoper dan een liter diesel om van de normale benzineprijs nog maar te zwijgen."


                                          "Diverse automerken zoals Citroën, Renault, Chrysler, Chevrolet en Subaru zijn intussen een samenwerking met de leveranciers van autogas en autogasinstallaties aangegaan om autogas te stimuleren", aldus Goudberg. De afgelopen jaren zat de lpg-verkoop in een dip, ook vanwege de vermeende onveiligheid van de gasdistributie naar tankstations. [autotelegraaf.nl]

                                          Comment

                                          Working...
                                          X