Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
    Is niet normaal hoor, veel te laat. Die van mij schakeld over naar LPG na één km als het koud is. In de zomer al na een paar honderd meter. De installateur kan het normaal instellen hoe lang het duurt eer bij op LPG gaat rijden.

Ik moet dinsdag (nog) eens naar de garage. Auto rijdt al een tijdje niet meer lekker op LPG. Eerst dachten we aan de kleppen maar dat lijkt het toch niet te zijn. Op benzine geen probleem maar asl hij koud is en schakeld dan over daar LPG dan schokt hij. Vooral rond het nulpunt van het gaspedaal en rond de 2000o/m. Zeer vreemd. Hij is al een paar keer binnen geweest voor af te stellen en nog wat dingen te testen maar niks hielp.
    Als de motor warm is (10km ofzo) dan rijdt hij veel beter.
    Dinsdag heb ik een afspraak. Hoop dat er iets aan het licht komt want de garagist begint er ook horens van te krijgen.
    Schakelt mi te vroeg over, te weinig warmte en dus te weinig gas... je geeft zelf het antwoord.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk Berichten
      Schakelt mi te vroeg over, te weinig warmte en dus te weinig gas... je geeft zelf het antwoord.
      Waarom ging dat vroeger dan wel perfect?
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        das knap zeg
        heb je daar een link ergens van ?
        Nee geen link, gewoon wat de garagist mij zei. Nieuwe software van Bigas blijkbaar. Denk niet dat het mijn probleem zal verhelpen maar het zal alleszins beter zijn.
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
          Reed gij op lpg ook vollenbak tegen 8000 toeren met uwe Integra ?
          Wat denk je zelf ?

Comment

• onze gasleverancier zal't eens vertellen

Comment

• Comment

• ben vooral kurjeus

en ik vind nix mis aan een 911 op gas

Comment

• maar op spritzmonitor staan er maar 2, en dan nog de 4-cylinders 2.5

Comment

• 'k denk dat zoals de meesten je op lpg niet "vollenbak" tegen 8000, of 9000tr/min gaat rijden voortdurend...
                    Maar indien je vb. echt met 'n porsche wil rijden, en er geen probleem mee hebt om 'n 30-40k€ te geven aan de aankoop, maar wel een probleem hebt om 'n 5000-6000€ aan benzine jaarlijks te betalen bovenop de +/-1500€ tax (= 5 maanden werken, en ik verdien dan meer dan ne gem. werkmens) dan is zoiets gewoon niet haalbaar...

Maar 't was dan ook meer de vraag naar de cayenne toe.
                    Ik ben ook al geruime tijd aan't kijken naar verscheidene wagens die als opvolger kunnen dienen. H2 is daar 1 van, 't feit daar daar geen tax op betaald moet worden als deze lichte vracht is speelt mee, en de zee aan ruimte anderzijds. En deze koop je ook vrij vlug aan met de lpg reeds aanwezig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Shagrath190 Bekijk Berichten
                      'k denk dat zoals de meesten je op lpg niet "vollenbak" tegen 8000, of 9000tr/min gaat rijden voortdurend...
                      Maar indien je vb. echt met 'n porsche wil rijden, en er geen probleem mee hebt om 'n 30-40k€ te geven aan de aankoop, maar wel een probleem hebt om 'n 5000-6000€ aan benzine jaarlijks te betalen bovenop de +/-1500€ tax (= 5 maanden werken, en ik verdien dan meer dan ne gem. werkmens) dan is zoiets gewoon niet haalbaar...

Maar 't was dan ook meer de vraag naar de cayenne toe.
                      Ik ben ook al geruime tijd aan't kijken naar verscheidene wagens die als opvolger kunnen dienen. H2 is daar 1 van, 't feit daar daar geen tax op betaald moet worden als deze lichte vracht is speelt mee, en de zee aan ruimte anderzijds. En deze koop je ook vrij vlug aan met de lpg reeds aanwezig.
                      Je slaat de nagel op de kop en dat is iets wat veel mensen al eens vergeten bij de aankoop van een auto. Een (dure) wagen kopen kan (bijna) iedereen, hem (af)betalen, vaste onderhouds kosten, tax en BIV, verbruik enz wordt al eens over het hoofd gezien. Jezelf goed informeren is de boodschap om niet voor verrassingen te komen staan . Wat de Cayenne betreft, Lpg inbouwen kan perfect, lpg dokter heeft dit al vaak gedaan. Of hij nog zo gemakkelijk als lichte vracht is in te schrijven weet ik niet nu de nieuwe regels van kracht zijn....
                      Last edited by ; 08/01/2008, 16:13.

Comment

• Voor zover mijn info correct is is het nog niet mogelijk om alle direct ingespoten benzine motoren te laten ombouwen naar LPG.
                        Heeft er iemand een idee wanneer de technologie zal beschikbaar zijn om een Porsche Cayenne S met directe injectie om te laten bouwen?

THX!

Comment

• is de 4,5L V8 direct ingespoten, ik ken die modellen niet van buiten....

Comment

• Bedankt maar dat is een Cayenne van voor de facelift.

Nu zit er een direct ingespoten 4,8 V8 in.

Comment

• Goed nieuws!

Eindelijk hebben ze het probleem gevonden. Mijn auto rijdt dus slecht op gas, vooral als hij koud staat. Na enkele garage bezoeken zijn we er achter gekomen dat de 2de injector stuk is. Deze wordt nu zo snel mogelijk onder garantie vervangen.

Blij dat het gevonden is en het me niks kost
                              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• altijd fijn

ik mis gas, om z'n prijs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

altijd fijn

ik mis gas, om z'n prijs
                                  Ja dat zal wel

Ben echt blij dat eindelijk de oorzaak gevonden is, pak van mijn hart. Nu nog remschijven en blokken rondom vervangen en de 9000 staat er piekfijn en techinsch 100% in orde bij!
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Geachte forumbezoekers,

Als bleu op gebied van LPG installaties ben ik op zoek naar meer info, ook voor mij worden de benzineprijzen te hoog en zoek ik alternatieven. Uit al het voorgaande blijkt dat er nog veel vragen zijn ivm LPG.
                                    Als je installateurs bezoekt en om inlichtingen vraagt krijg je steevast het antwoord dat zij de ideale oplossing en het beste systeem hebben. Zowel BIGAS, LANDI, AG, ... iederen beweerd het beste te zijn... nogal logisch dat ik het helemaal niet meer weet...

Vandaar de volgende vraag:

Graag had ik info verkregen aangaande een LPG installatie in een HONDA CRV 2.0i VTEC jaar 2003, welk systeem adviseren jullie, zijn er ervaringsdeskundigen (zelf met CRV rijden of kennissen hebben die er mee rijden) en wat zijn jullie (of hun) ervaringen?

Met vriendelijke dank!

Bollocks

Comment

• Ik weet alleen dat mijn installateur al veel merken geprobeerd heeft en hij nu bij Bigas zweert. Ook uit andere hoeken hoor ik dar Bigas echt een goed systeem heeft. Zelf rij ik met een Biga systeem op mijn Saab 2.0t blok met 200pk. Buiten de kapotte injector geen problemen. De motor wordt van voldoende brandstof voorzien door de grotere injectors, dikker aanvoerdarmen en de dubbele ontspanner. Ook krijg je 2jaar garantie bij Bigas (andere merken ook waarschijnlijk?)
                                      Denk dat zo'n systeem wel voldoende moet zijn voor je Honda.
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                        Ik weet alleen dat mijn installateur al veel merken geprobeerd heeft en hij nu bij Bigas zweert. Ook uit andere hoeken hoor ik dar Bigas echt een goed systeem heeft. Zelf rij ik met een Biga systeem op mijn Saab 2.0t blok met 200pk. Buiten de kapotte injector geen problemen. De motor wordt van voldoende brandstof voorzien door de grotere injectors, dikker aanvoerdarmen en de dubbele ontspanner. Ook krijg je 2jaar garantie bij Bigas (andere merken ook waarschijnlijk?)
                                        Denk dat zo'n systeem wel voldoende moet zijn voor je Honda.
                                        4 jaar garantie met VSI systeem van Prins..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bollocks Bekijk Berichten
                                          Geachte forumbezoekers,

Als bleu op gebied van LPG installaties ben ik op zoek naar meer info, ook voor mij worden de benzineprijzen te hoog en zoek ik alternatieven. Uit al het voorgaande blijkt dat er nog veel vragen zijn ivm LPG.
                                          Als je installateurs bezoekt en om inlichtingen vraagt krijg je steevast het antwoord dat zij de ideale oplossing en het beste systeem hebben. Zowel BIGAS, LANDI, AG, ... iederen beweerd het beste te zijn... nogal logisch dat ik het helemaal niet meer weet...

Vandaar de volgende vraag:

Graag had ik info verkregen aangaande een LPG installatie in een HONDA CRV 2.0i VTEC jaar 2003, welk systeem adviseren jullie, zijn er ervaringsdeskundigen (zelf met CRV rijden of kennissen hebben die er mee rijden) en wat zijn jullie (of hun) ervaringen?

Met vriendelijke dank!

Bollocks
                                          Ik ben een tevreden gebruiker van Vialle. Het systeem werd vanaf nieuw ingebouwd door de invoerder....was een optie bij Saab.

Ben er zeer tevreden over, maar alle systemen zullen sowieso hun sterktes en zwaktes hebben....
                                          saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                                          saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                                          saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                                          saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                                          saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                                          renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                                          Porsche 993 (1994)

Comment

Working...
                                          X