Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
mijn installatie'tje heeft wat kinderziektes ook weer, nog niet in panne gestaan maar na 1 maand perfect rijden doet-ie aardig bij overschakelen naar gas en heb ik 10 km geen kracht meer, gvd...
mijn installatie'tje heeft wat kinderziektes ook weer, nog niet in panne gestaan maar na 1 maand perfect rijden doet-ie aardig bij overschakelen naar gas en heb ik 10 km geen kracht meer, gvd...
En wat waren de kinderziektes? LPG is nu toch niet zo nieuw, eerder (nog) zeldzaam.
geldt de regel van tussenkomst nog? 'k vond die in elk geval belachelijk, enerzijds geven ze een premie bij installatie, anderzijds betaal je bijkomende lpg-taks...
geldt de regel van tussenkomst nog? 'k vond die in elk geval belachelijk, enerzijds geven ze een premie bij installatie, anderzijds betaal je bijkomende lpg-taks...
peeka, in de zomer maakt het idd niet zo veel uit, in de winter heb je met zulke installaties kans dat je verdamper opvriest, zeker als het bvb -10° is
niet dat ik het ooit heb gehad...
we willen steeds beter installaties waarbij we niet hoeven na te denken
peeka, in de zomer maakt het idd niet zo veel uit, in de winter heb je met zulke installaties kans dat je verdamper opvriest, zeker als het bvb -10° is
niet dat ik het ooit heb gehad...
we willen steeds beter installaties waarbij we niet hoeven na te denken
Of het risico dat je ergens veel peeka's nodig hebt , (bvb bij een krappe inhaalbeweging) en dat je motor niet hard genoeg optrekt omdat je niet genoeg gas krijgt vanuit je verdamper.
lijkt me geeneens een slecht systeem, al denk ik dat het veel energie uit je batterij vreet
Ik denk dat het beste systeem een combinatie van beide zou zijn.
Edit: Bij sommige motoren heb je al wel gloeikaarsen in het koelwater om de motor sneller op temperatuur te krijgen. Dat zou natuurlijk het probleem van de koelwatertemperatuur oplossen.
Ik dacht dat hij een Lpgsysteem van Stako had steken. Maar moet ik me "druk" maken om die km's die ik nog op benzine moet rijden of is dit zeker geen slechte zaak?
de Buick die ik in een vrijgevige bui aan Jupke schonk om mee te gaan crossen, kon permanent op lpg blijven staan. 't ding startte koud op benzine, en schakelde quasi direct over op lpg. de installatie is (ooit, in een ver verleden) gebeurd bij De Visser, en had een elektrische verdamper. werkte perfect, en de installatie is veel eenvoudiger. als ik vergelijk met wat in m'n Jag zit...
Ik dacht dat hij een Lpgsysteem van Stako had steken. Maar moet ik me "druk" maken om die km's die ik nog op benzine moet rijden of is dit zeker geen slechte zaak?
de kilometers op benzine zijn dan weer goed voor de klepsmering... 'k zou het mij niet te hard aantrekken, zeker niet als je auto binnen slaapt. als 'ie buiten blijft staan, kan 't wel eens zijn dat het veel kilometers worden voor je kan overschakelen...
Wat me opvalt is dat de LPG-prijs aan de pomp niet echt de maximumprijs volgt. In mijn omgeving zijn tochwel een 4 Ã 5-tal stations die prijzen hebben van minder dan 44cent.
Het goedkoopste station in Limburg (15-10-2005) ligt in Kortessem met een LPG-prijs van 0,411€. Dat is maar liefst 21% onder de maximumprijs.
Comment