Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Enkel bij een Vialle LPi kan dat kwaad. De pomp heeft dan geen smering meer en gaat stuk (anders ook maar kom...)
Bij een LPG installatie kan dat geen kwaad hoor
Bij mijn weten zit de smering IN de pomp hoor en wordt de brandstof zelf niet gebruikt als smering ( heeft trouwens weinig zin aangezien LPG niet 'vettig' is in tegenstelling tot benzine), als het gas op is moet je ze natuurlijk niet laten doordraaien... gebeurt trouwens ook niet vermits je moet overschakelen op benzine om tot aan de pomp te geraken.
Mijn Vialle pomp werd na zo'n 100.000KM trouwens opnieuw gesmeerd ter gelegenheid van de LPG onderhoudsbeurt. Dus niets aan de hand...
Met de huidige prijzen van de naft zal het aantal LPG installaties nog wel gaan stijgen!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
in 96 reden op een populatie van 200 mensen op het bedrijf er een 15-tal op gas
in 08 rijden er nog twee op gas, een suburban en een saab
is maar een reply, bedoel er nix mee
Bedrijven kiezen meestal eerder voor een diesel dan voor een benzine op LPG heb ik de indruk
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Enkel bij een Vialle LPi kan dat kwaad. De pomp heeft dan geen smering meer en gaat stuk (anders ook maar kom...)
Bij een LPG installatie kan dat geen kwaad hoor
Ik heb toch ergens gelezen dat het slecht is.
Vandaag nog eens gaan tanken: 458km met 35l => 7.6l/100km
Ik begrijp echt niet hoe ik ooit 6l heb gehaald (vorige tank was 7,
Wat is me afvraag is of LPG nou gevaarlijker is dan benzine/diesel of niet?
Het aantal ongevallen waarbij de LPG-installatie zelf de bedreigende of zelfs dodende factor was is nihil. Misschien zelfs minder dan ongevallen waarbij de benzinetank tot ontploffing kwam.
Mijn Vialle pomp werd na zo'n 100.000KM trouwens opnieuw gesmeerd ter gelegenheid van de LPG onderhoudsbeurt. Dus niets aan de hand...
toen ik vroeg naar de onderhoudsintervallen van de installatie werd mij verteld dat de vialle-installatie onderhoudsvrij is... Wat hield het onderhoud dan juist in
toen ik vroeg naar de onderhoudsintervallen van de installatie werd mij verteld dat de vialle-installatie onderhoudsvrij is... Wat hield het onderhoud dan juist in
Een LPG onderhoud bestaat hoofdzakelijk uit het vervangen van de filters en het (her)afstellen van de LPG computer. Bij mijn weten zitten er géén filters op een vialle installatie, het onderhoud is enkel een check-up ( visueel en via computer), om de 100.000KM laat je best de pomp smeren. Heeft mij laatst zo'n 150€ gekost.
op het camperforum moet er een draad staan waar dat wordt beweerd
en ik zal het mijn broer eens navragen die werkt bij op een raffinaderij, of er een of andere vetstof wordt aan toegevoegd
grote kans dat je gelijk hebt en dat de filter er alleen is ingepraat door een filterverdeler
en als ik goegel, kom ik vooral mijn eigen tegen
...
grote kans dat je gelijk hebt en dat de filter er alleen is ingepraat door een filterverdeler
Zeg ik niet, die filters zitten er niet voor niets op, na verloop van tijd slibben ze dicht met een bruine kleverige massa, waarschijnlijk een rest van één of ander petroleumderivaat, logisch aangezien LPG staat voor Liquified Petroleum Gas...
zal volgende keer eens navragen of er een ook filter zit op het Vialle systeem...
Comment