Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    en als ik goegel, kom ik vooral mijn eigen tegen
    ...
    grote kans dat je gelijk hebt en dat de filter er alleen is ingepraat door een filterverdeler

Zeg ik niet, die filters zitten er niet voor niets op, na verloop van tijd slibben ze dicht met een bruine kleverige massa, waarschijnlijk een rest van één of ander petroleumderivaat, niet verwonderlijk aangezien LPG staat voor Liquified Petroleum Gas...

zal volgende keer eens navragen of er een ook filter zit op het Vialle systeem...

Comment

• wel ja, die kleverige massa heb je dus niet met propaan of butaan

...afkomstig van hetzelfde procede, daarmee ik en de mensen van het camperforum ervan uitgingen dat die vetstof werd toegevoegd ter smering als motorbrandstof

maar het klopt idd dat je op recente installaties een filter hebt voor de injectors tegen het dichtslibben ervan
      dus àls het vetstof zou zijn, geraakt die niet meer tot aan je motor

die extra klepsmering heb ik nooit gehad...had je dat al met oudere installaties met mixer of gasverdeelring ?
      of is dat recent met de installaties met filters ??

Comment

...

die extra klepsmering heb ik nooit gehad...had je dat al met oudere installaties met mixer of gasverdeelring ?
        of is dat recent met de installaties met filters ??
        Ik dacht dat die klepsmering werd ingevoerd na de invoering van de loodvrije benzine...

Comment

• Heeft er iemand ervaring met LPG-installaties van IMPCO? Geen injectie, maar met verdamper dus.

Bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
            Heeft er iemand ervaring met LPG-installaties van IMPCO? Geen injectie, maar met verdamper dus.

Bedankt!
            Voor zover ik week is Impco een Amerikaans merk, wordt vaak toegepast in US wagens en 4x4.

Comment

• impco is goe

Comment

• 't zijn mooie mixers

Comment

impco is goe
                  Had jij dat in je CLK zitten?

Comment

Heeft er iemand ervaring met LPG-installaties van IMPCO? Geen injectie, maar met verdamper dus.

Bedankt!
                    Met verdamper is ook injectie hè, alleen droge injectie...
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Had jij dat in je CLK zitten?
                      nee in de 260

was de duurtse install ever
                      gratis gehad

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                        Met verdamper is ook injectie hè, alleen droge injectie...
                        my bad

Comment

• Kan iemand mij uitleggen wat deze knopjes/lichtjes betekenen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vin Bekijk Berichten
                            Kan iemand mij uitleggen wat deze knopjes/lichtjes betekenen?

Ik ken niks van gas, maar heb zo een vermoeden dat:
                            De bovenste lampjes aanduiden hoeveel gas je nog hebt in je tank;
                            Het lampje onder dat pomje aangeeft dat je momenteel op benzine rijd;
                            Het lampje onder de "G" zal branden als je op gas rijd.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Zoiets dacht ik ook al, maar wou het gewoon een keer voor de zekerheid weten!

Comment

• dat is het inderdaad
                                1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Ik ken niks van gas, maar heb zo een vermoeden dat:
                                  De bovenste lampjes aanduiden hoeveel gas je nog hebt in je tank;
                                  Het lampje onder dat pomje aangeeft dat je momenteel op benzine rijd;
                                  Het lampje onder de "G" zal branden als je op gas rijd.
                                  De led's bovenaan staan resp. voor 1/4, 2/4, 3/4 en 4/4 van de tank plus meestal nog een rood led'je voor de reserve.

Bedenk wel dat deze aanduiding helemaal niet precies is, ze wordt uitgelezen met behulp van een vlotter arm zoals je die ook terug vindt in de spoelbak van je WC... gelukkig staat je WC doorgaans stil, wat van een wagen niet kan gezegd worden!

Wil je een precieze benadering van je actie-radius op LPG gebruik je best de dagteller, zet deze gewoon op nul na iedere tankbeurt, ja zal zien dat je na verloop van tijd tot op een tiental kilometers na kan bepalen wanneer er moet getankt worden...

Comment

• vraagje, ik zag op het autosalon van brussel een bedrijf die LPG of LPI (ik ben een leek op dit vlak) plaatste, maar zonder dat je er iets van zag, ook geen zwart vakje ofzo (dit werd ingebouwd aan de tankstop voor benzine ofzo). zoiets doet me twijfelen, maar dan komt mijn vraag, ik doe ongeveer 35 000km per jaar. wat is het voordeligst? bv: een audi TT diesel? of een audi TT-S op LpI (LPG)?

Mvg,

pieter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pieterken9 Bekijk Berichten
                                      vraagje, ik zag op het autosalon van brussel een bedrijf die LPG of LPI (ik ben een leek op dit vlak) plaatste, maar zonder dat je er iets van zag, ook geen zwart vakje ofzo (dit werd ingebouwd aan de tankstop voor benzine ofzo). zoiets doet me twijfelen, maar dan komt mijn vraag, ik doe ongeveer 35 000km per jaar. wat is het voordeligst? bv: een audi TT diesel? of een audi TT-S op LpI (LPG)?

Mvg,

pieter
                                      Weet je de naam van het bedrijf of systeem?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vin Bekijk Berichten
                                        Weet je de naam van het bedrijf of systeem?
                                        nope het stond er met een audi RS4 en BMW 650i...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pieterken9 Bekijk Berichten
                                          nope het stond er met een audi RS4 en BMW 650i...
                                          Beide op gas dan?
                                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Working...
                                          X