Tegenwoordig kunnen ze veel meer en LPG is tegenwoordig wel veel beter dan vroeger alst goed geinstalleerd is
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
Staat dan te arm afgesteld in hoge toeren. Bij mijn installatie kan je dat laten aanpassen, weet niet hoe dat bij die van u zit.
Die van mij spuit zelfs een fractie benzine mee vanaf 4000o/m2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenIs het normaal dat hij op lpg in hoge toeren (4500 - 6000) minder goed trekt dan op benzine, hij verlies in dit interval merkbaar de zin om nog door te trekken gelijk een tdi dat ook ongeveer doet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenMinder zou me sterk lijken. Iets meer zou normaal zijn, al is dat geen volledige waarheid meer tegenwoordig. Als ik lange ritten autosnelweg rijdt verbruik ik net evenveel op lpg als op benzine.
wat heb je betaald voor de installatie?
Mijn benzine meter doet het wel niet meer volgens mij, die blijft heletijd net voor het reserve gedeelte staan. Iemand het zelfde probleem?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vin Bekijk BerichtenVroeger verbruikte ik 8/100km op de snelweg, nu 6/100km geeft die aan.
Mijn benzine meter doet het wel niet meer volgens mij, die blijft heletijd net voor het reserve gedeelte staan. Iemand het zelfde probleem?
De benzinemeter neemt waarschijnlijk enkel het juiste peil wanneer je de motor start. Om het LPG-verbruik te meten gebruik je best de dagteller...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vin Bekijk BerichtenVroeger verbruikte ik 8/100km op de snelweg, nu 6/100km geeft die aan.
Mijn benzine meter doet het wel niet meer volgens mij, die blijft heletijd net voor het reserve gedeelte staan. Iemand het zelfde probleem?
De boordcomputer weet dus gewoon niet dat je op LPG rijdt... en kraamt bijgevolg onzin uit. Enkel LPG-installaties die door het merk aangeboden worden, werken ( soms) samen met de boordcomputer.
De benzinemeter neemt waarschijnlijk enkel het juiste peil wanneer je de motor start en gaat vervolgens naar beneden omdat je rijdt, of het nu op LPG, benzine of pompwater zou zijn.
Wil je het LPG-verbruik echt meten gebruik je best de dagteller. Je zet hem op nul wanneer je LPG tankt en noteert het aantal afgelegde kilometers bij de volgende tankbeurt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk BerichtenIn een moderne auto leest de boordcomputer bij het starten het benzinepeil uit en gaat vervolgens berekenen hoeveel er verbruikt wordt en de naald naar beneden halen... gewoon het echte peil uitlezen is blijkbaar te simpel, zodra er computers aan te pas komen maakt men het graag moeilijk.
De boordcomputer weet dus gewoon niet dat je op LPG rijdt... en kraamt bijgevolg onzin uit. Enkel LPG-installaties die door het merk aangeboden worden, werken ( soms) samen met de boordcomputer.
De benzinemeter neemt waarschijnlijk enkel het juiste peil wanneer je de motor start en gaat vervolgens naar beneden omdat je rijdt, of het nu op LPG, benzine of pompwater zou zijn.
Wil je het LPG-verbruik echt meten gebruik je best de dagteller. Je zet hem op nul wanneer je LPG tankt en noteert het aantal afgelegde kilometers bij de volgende tankbeurt.
Comment
-
Vin ik weet niet wat voor een auto je hebt maar er zijn inderdaad merken waar een probleem is met de benzine meter b.v Citroen daar moet een reset module bij geplaatst worden.
Elke keer als men de auto stil legt wordt de benzine meter gereset.
Word deze niet goed aan gesloten dan doet de meter inderdaad niks meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AGS NV Bekijk BerichtenVin ik weet niet wat voor een auto je hebt maar er zijn inderdaad merken waar een probleem is met de benzine meter b.v Citroen daar moet een reset module bij geplaatst worden.
Elke keer als men de auto stil legt wordt de benzine meter gereset.
Word deze niet goed aan gesloten dan doet de meter inderdaad niks meer.
De LPG instellateur zegt dat het wel mogelijk is dat je minder verbruikt met LPG dan met benzine, op de autosnelweg! Iemand al tegengekomen?
Comment
-
Nope, altijd meer verbruik hoor. LPG heeft een lagere verbrandingswaarde dan benzine dus je hebt meer gas nodig.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Ik heb nu 160 kilometer gereden en het eerste lichtje valt nu soms uit, dus ik ga er vanuit dat ik het eerste van de 4 streepjes op heb gebruikt.
Wat mijn vraag nou is: Is één zo'n streepje een kwart van je tank(+ natuurlijk het reserve), of is dit meer dan een kwart dat ik al verbruikt heb?
Iemand ervaring?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vin Bekijk BerichtenIk heb nu 160 kilometer gereden en het eerste lichtje valt nu soms uit, dus ik ga er vanuit dat ik het eerste van de 4 streepjes op heb gebruikt.
Wat mijn vraag nou is: Is één zo'n streepje een kwart van je tank(+ natuurlijk het reserve), of is dit meer dan een kwart dat ik al verbruikt heb?
Iemand ervaring?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk BerichtenZoals al eerder gezegd zijn die lampjes alles behalve precies, een LPG-rijder gebruikt dus zijn dagteller...
Dus als het eerste lampje af en toe uitvalt kan je daaruit toch wel iets afleiden??????
Daarom mijn vraag: Is één zo'n streepje een kwart van je tank(+ natuurlijk het reserve), of is dit meer dan een kwart dat ik al verbruikt heb?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk BerichtenDe led's bovenaan staan resp. voor 1/4, 2/4, 3/4 en 4/4 van de tank plus meestal nog een rood led'je voor de reserve.
Bedenk wel dat deze aanduiding helemaal niet precies is, ze wordt uitgelezen met behulp van een vlotter arm zoals je die ook terug vindt in de spoelbak van je WC... gelukkig staat je WC doorgaans stil, wat van een wagen niet kan gezegd worden!
Wil je een precieze benadering van je actie-radius op LPG gebruik je best de dagteller, zet deze gewoon op nul na iedere tankbeurt, ja zal zien dat je na verloop van tijd tot op een tiental kilometers na kan bepalen wanneer er moet getankt worden...
Comment
-
Dat is lang niet slecht!
Ik merk bij de mijne (Prins VSI) dat als hij aan het laatste (rode) lampje komt, dat ik precies meer km's kan doen dan wanneer 't 1e lampje uitgaat.
Maar zoals gezegd is deze meeting geen goede manier en kan je beter met je dagteller werken
Je kan mss je verbruik bijhouden op http://www.spritmonitor.de
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk BerichtenDat is lang niet slecht!
Ik merk bij de mijne (Prins VSI) dat als hij aan het laatste (rode) lampje komt, dat ik precies meer km's kan doen dan wanneer 't 1e lampje uitgaat.
Maar zoals gezegd is deze meeting geen goede manier en kan je beter met je dagteller werken
Je kan mss je verbruik bijhouden op http://www.spritmonitor.de
Ik heb het idee dat het laatste gele lichtje vrij rap overgaat op reserve, maar dat ik op reserve vrij lan kan rijden. Reedt van Gistel naar Wervik op zijn reserve op de dag dat ik mijn auto ophaalde(75KM)....En was nog niet leeg!
Comment
Comment