Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Vin Bekijk Berichten
    Ik heb het idee dat het laatste gele lichtje vrij rap overgaat op reserve, maar dat ik op reserve vrij lan kan rijden. Reedt van Gistel naar Wervik op zijn reserve op de dag dat ik mijn auto ophaalde(75KM)....En was nog niet leeg!

    Hoe meer je verbuikt hoe minder gewicht je wagen moet verslepen... dus naarmate er minder in de tank zit hoe verder je ermee kan rijden...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Vin Bekijk Berichten
      Ik heb het idee dat het laatste gele lichtje vrij rap overgaat op reserve, maar dat ik op reserve vrij lan kan rijden. Reedt van Gistel naar Wervik op zijn reserve op de dag dat ik mijn auto ophaalde(75KM)....En was nog niet leeg!
      je moet ni op de lampjes vertrouwen...
      rij gewoon je tank leeg en je weet hoeveel km's je op gas kan doen, je hebt hopelijk toch benzine bij

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        je moet ni op de lampjes vertrouwen...
        rij gewoon je tank leeg en je weet hoeveel km's je op gas kan doen, je hebt hopelijk toch benzine bij

        Ben nu bezig aan kilometer 610 met gas, normaal rijd ik 720 kilometer met het zelfde aantal liters benzine!

        Comment


        • Even een vraagje....

          Ik heb hier een Ford V8 351cu (5,8l dus) die ENKEL op gas draait. Carbu is verwijderd, in de plaats zit die gasverstuiver. Eveneens zitten er enkel LPG-tankjes in (4 stuks), en geen benzinetank meer.

          Dat ding staat nu te koop (met de boot er rond, het gaat voor een keer niet om een auto) en nu vraagt er iemand mij of het mogelijk is er 'een nafttank bij te steken voor hem op te starten omdat dat beter smeert'.

          Uiteraard kan ik er een nafttankje bijsteken, da's geen probleem, maar dan moet ik met een systeem gasverstuiver + carbu gaan werken.

          Iemand die daar iets van kent? wat zijn de mogelijkheden, wat kost dat? Zijn er alternatieven?

          En is het weldegelijk zo slecht voor zo'n antieke V8 (gaat om hetzelfde blok als in de eerste mustang, enkele onderliggende nokkenas, klepstoters, 16 kleppen, 260pk) om nooit op benzine te draaien? Imo kan zo'n ding toch wel tegen een stootje?

          Comment


          • Die V8en in een boot worden regelmatig op puur gas gelegd. De smering van de benzine die mis je dan inderdaad, maar er alleen op starten en dan overschakelen komt voor je kleppen al op het zelfde neer dan gewoon altijd draaien op LPG.

            Ze kunnen er trouwens goed tegen, die amerikanen. Ik zou er afblijven, zoals het nu is zit je met een zeer eenvoudig en uiterst betrouwbaar systeem. Terug benzine gaan bijleggen lijkt me echt niet interessant.

            Comment


            • Flashlube misschien?
              2002 MX-5 NB 1.6

              2011 Honda PCX

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                Flashlube misschien?
                en hoeveel moet ik rekenen voor zo'n systeem?

                (al moet ik zeggen dat ik het persoonlijk overdreven vind voor zo'n motor. Klant is echter koning)

                Comment


                • Zolang de V8 reeds voorzien was om op loodvrij te draaien is er echt geen probleem. En indien hij dat niet was hield hij het geen 500 uren uit dus... Hoeveel uren heeft hij er nu opzitten?

                  Flashlube is een tof systeem, maar in mijn ogen echte overkill voor zo'n oude V8. Als de klepjes aan vervanging toe zijn doe je dat ding gewoon open en vervang je de boel. Kost waarschijnlijk minder dan de flashlube op die dingen...

                  Comment


                  • Flashlube kostte indertijd voor mijn auto 75€
                    2002 MX-5 NB 1.6

                    2011 Honda PCX

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                      Zolang de V8 reeds voorzien was om op loodvrij te draaien is er echt geen probleem. En indien hij dat niet was hield hij het geen 500 uren uit dus... Hoeveel uren heeft hij er nu opzitten?

                      Flashlube is een tof systeem, maar in mijn ogen echte overkill voor zo'n oude V8. Als de klepjes aan vervanging toe zijn doe je dat ding gewoon open en vervang je de boel. Kost waarschijnlijk minder dan de flashlube op die dingen...
                      goh, geen idee hoelang hij probleemloos gedraaid heeft.... ik weet wel dat we hem 3 jaar terug gekocht hebben, en vorig jaar hebben mogen reviseren omwille van een piston waar een stuk van was gebroken



                      Sinds de revisie is de krukas nog niet rond gegaan...

                      Comment


                      • Al iemand gehoord van Valve care ??

                        Dat is het vervangend systeem voor Flash lube. In Plaats dat het werkt wanneer het niet moert werken en omgekeerd, is valve care een aditiefpomp die afhankelijk van de belasting aditieven gaat toevoegen via de LPG injectoren en niet zomaar ergens los in de collector.

                        Het werkt voor dit ogenblik enkel in samenwerking met de Prins VSI computer, waarbij na een software update van de VSI computer de wagen ook zal terug schakelen naar benzine en een biepsignaal geven wanneer de aditieven leeg zijn !!!

                        Een website kan ik nog niet posten, daar het nog jong is !!

                        Info??? www.lpg-installaties.be dat is het contact adres voor een dealer bij je in de buurt die dit eventueel kan plaatsen op jouw VSI systeem!! Let wel omdat het een gewild product is kan de leevrtermijn enkele weken zijn !!!

                        Take Care

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          en moet hij vaak terug op randonderhoud ?

                          Bij een prins VSI systeem, is steeds een Garantieboekje afgeleverd bij een nieuwe installatie, daarin is een onderhoudinterval terug te vinden.

                          Onze eerste filter is vervangen na 25000 kilometers. Het tweede onderhoud krijgt een interval van 50000 kilometers. Het eerste onderhoud is geplaatst op 25000 kilometer omdat er na een nieuwe montage nog ijzerdeeltjes in de tank kunnen zijn (door de productie) die dan mee naar voor gaan alsook spaantjes van andere onderdelen bv verdamper of zo.
                          We raden ten zeerste aan deze interval goed aan te houden om da levensduur van de injectoren te garanderen en je garantie te behouden !!! We zien nog al te vaak dat er geen onderhoud gebeurd waardoor onherroepelijk de injectoren de geest kunnen geven na reeds 100 000km wat eigenlijk veel te vlug is. Bij goed onderhoud zie je een merkelijk verschil van de levensduur van de onderdelen !!

                          Take Care

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Mecanieker Bekijk Berichten
                            Bij een prins VSI systeem, is steeds een Garantieboekje afgeleverd bij een nieuwe installatie, daarin is een onderhoudinterval terug te vinden.

                            Onze eerste filter is vervangen na 25000 kilometers. Het tweede onderhoud krijgt een interval van 50000 kilometers. Het eerste onderhoud is geplaatst op 25000 kilometer omdat er na een nieuwe montage nog ijzerdeeltjes in de tank kunnen zijn (door de productie) die dan mee naar voor gaan alsook spaantjes van andere onderdelen bv verdamper of zo.
                            We raden ten zeerste aan deze interval goed aan te houden om da levensduur van de injectoren te garanderen en je garantie te behouden !!! We zien nog al te vaak dat er geen onderhoud gebeurd waardoor onherroepelijk de injectoren de geest kunnen geven na reeds 100 000km wat eigenlijk veel te vlug is. Bij goed onderhoud zie je een merkelijk verschil van de levensduur van de onderdelen !!

                            Take Care
                            ah een specialist...klopt het dat een vialle systeem onderhoudsvrij is? volgens de web-site van vialle wel, en ook volgens de dealer (van saab)... ik vind dit eigenaardig
                            saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                            saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                            saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                            saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                            saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                            renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                            Porsche 993 (1994)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Mecanieker Bekijk Berichten
                              Bij een prins VSI systeem, is steeds een Garantieboekje afgeleverd bij een nieuwe installatie, daarin is een onderhoudinterval terug te vinden.

                              Onze eerste filter is vervangen na 25000 kilometers. Het tweede onderhoud krijgt een interval van 50000 kilometers. Het eerste onderhoud is geplaatst op 25000 kilometer omdat er na een nieuwe montage nog ijzerdeeltjes in de tank kunnen zijn (door de productie) die dan mee naar voor gaan alsook spaantjes van andere onderdelen bv verdamper of zo.
                              We raden ten zeerste aan deze interval goed aan te houden om da levensduur van de injectoren te garanderen en je garantie te behouden !!! We zien nog al te vaak dat er geen onderhoud gebeurd waardoor onherroepelijk de injectoren de geest kunnen geven na reeds 100 000km wat eigenlijk veel te vlug is. Bij goed onderhoud zie je een merkelijk verschil van de levensduur van de onderdelen !!

                              Take Care
                              Bedankt voor je bijdrage Mecanieker

                              Ik heb bij de mijne een eerste onderhoud laten doen na 25k km. Toen is de filter wel enkel schoongemaakt.
                              Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
                                ah een specialist...klopt het dat een vialle systeem onderhoudsvrij is? volgens de web-site van vialle wel, en ook volgens de dealer (van saab)... ik vind dit eigenaardig
                                Mja het klopt dat er in een vialle systeem geen filters aanwezig zijn en volgens mij is dit ook de oorzaak van hun gekende problemen dikwijls... stuk lopen van pompen in de tank, doorlekken van injectoren, dit omdat het vuil dat normaal dient te worden opgevangen door filters in het systeem, nu gewoon door de pomp en injectoren wordt gejaagt.

                                Volgens mij kan er geen enkel onderdeel tegen ijzerstukjes of andere verontreinigingen.

                                Maar toch, ik heb respect voor anere merken ook buiten het VSI systeem, het blijft tenslotte de particulier die zijn keuze dient te maken welk systeem hij in ZIJN wagen wil. Wat ik wel wil aantoegen is dat een VSI systeem universeel is, wat wil zeggen dat het kan worden overgebouwd in een andere gelijkaardige wagen, termijl de strategie bij vialle dedicated is, waardoor het niet altijd in een volgende wagen kan worden geplaats.

                                Take Care

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                  Bedankt voor je bijdrage Mecanieker

                                  Ik heb bij de mijne een eerste onderhoud laten doen na 25k km. Toen is de filter wel enkel schoongemaakt.
                                  Van welk jaar is je installatie ??? misschien enkele foto's posten, kan iedereen meegenieten van onze VSI

                                  Take Care

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Mecanieker Bekijk Berichten
                                    Van welk jaar is je installatie ??? misschien enkele foto's posten, kan iedereen meegenieten van onze VSI

                                    Take Care
                                    Mijn installatie is geplaatst in februari 2006.




                                    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                    Comment


                                    • Leuk van je foto's .... Waar is ie geplaatst, zoals ik kan zien, zal je filter wel vervangen zijn hoor, hij is nog het aluminium model. Hier zal hij wel vervangen zijn hoor, bij het nieuwere type die van kunststof zijn vervangen we het volledige potje.

                                      Een ding is zeker, de motor die je hebt is perfect om op gas te rijden!! hoeveel kilometer heeft ie nu op lpg?

                                      Take Care

                                      Comment


                                      • Thx

                                        Ik dacht dat ze enkel gezegd hebben dat de filter schoongemaakt was, onderhoud werd trouwens gedaan bij Eco-Drive in Leuven. Deze foto's zijn genomen net na plaatsing, dus voor het 1e onderhoud.

                                        Installatie is geplaatst bij garage Aldo in Genk. Hij is trouwens met mijn wagen bij jullie geweest toen er wat problemen waren met de afstelling in 't begin.

                                        Ik heb nog altijd een klein probleem. Wanneer ik zo'n 90 à 100km/u rijdt, gas los en dan terug gas geef schokt de wagen soms. Als ik dan terugschakel of 120 rij en 't zelfde doe, gaat alles perfect. Volgens mij staat 'ie wel redelijk rijk afgesteld. Ik merk nl. een redelijk verschil in power wanneer hij overschakelt van benzine naar gas. Eén van de laatste keren toen ik dit aan de hand heb gehad was de schok zo groot dat ik dacht dat 't een backfire was, maar dat zat mss tss de oren
                                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                          Thx

                                          Ik dacht dat ze enkel gezegd hebben dat de filter schoongemaakt was, onderhoud werd trouwens gedaan bij Eco-Drive in Leuven. Deze foto's zijn genomen net na plaatsing, dus voor het 1e onderhoud.

                                          Installatie is geplaatst bij garage Aldo in Genk. Hij is trouwens met mijn wagen bij jullie geweest toen er wat problemen waren met de afstelling in 't begin.

                                          Ik heb nog altijd een klein probleem. Wanneer ik zo'n 90 à 100km/u rijdt, gas los en dan terug gas geef schokt de wagen soms. Als ik dan terugschakel of 120 rij en 't zelfde doe, gaat alles perfect. Volgens mij staat 'ie wel redelijk rijk afgesteld. Ik merk nl. een redelijk verschil in power wanneer hij overschakelt van benzine naar gas. Eén van de laatste keren toen ik dit aan de hand heb gehad was de schok zo groot dat ik dacht dat 't een backfire was, maar dat zat mss tss de oren
                                          Een backfire is iets meer dan een schok alleen hé dat hoor je wel
                                          Je afstelling zou ik moeten nazien om te zien hoe deze staat, hoeveel kilometer heeft je installatie nu gelopen? Wanneer heeft je wagen het laatst op onderhoud geweest, wat betreft Bougies en dergelijke ... Het is van uiterlijk belang dat de ontsteking van de wagen tip top in orde is omdat, hoe raar het ook mag klinken, het moeilijker is een mengsel LPG lucht te ontsteken dan een mengsel Benzine Lucht.
                                          Dikwijls hebben we het probleem dat een wagen perfect kan rijden op Benzine maar Consuquent een cilinder ontbreekt op lpg. De oorzaak ligt dan al te vaak aan de ontsteking van de wagen omwille van de hogere belasting van het ontstekingsysteem.

                                          Je kan me altijd bereiken tijdens de werkuren op 014/233620 mocht je een afspraak willen maken om eens na te zien

                                          Take Care !!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X