Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik zie op 't Nederlandse W123 forum veel topics over LPG.
De prijzen die ik daar zie voor nieuwe installaties liggen tussen de 900 euro en 1500 euro. ...
Is zo'n installatie goedkoper in Nederland ? Of zijn daar andere regels ? of ... ?
Het zou me sterk verwonderen dat je in Nederland een installatie die hier tussen de 2000 en 2500 € kost, ginder al vanaf 900€ kan krijgen. Ook als de installatie moet afgesteld worden of er zijn andere problemen is Nederland niet echt op 5min. van de deur. Ik heb enkele maanden geleden bij 'Van Meenen' een kleine 2500€ betaald en ik denk wel dat je ongeveer op deze prijs mag rekenen voor een deftige installatie...
Het zou me sterk verwonderen dat je in Nederland een installatie die hier tussen de 2000 en 2500 € kost, ginder al vanaf 900€ kan krijgen. Ook als de installatie moet afgesteld worden of er zijn andere problemen is Nederland niet echt op 5min. van de deur. Ik heb enkele maanden geleden bij 'Van Meenen' een kleine 2500€ betaald en ik denk wel dat je ongeveer op deze prijs mag rekenen voor een deftige installatie...
Maar maakt het ook niet uit om welke auto het gaat ?
bijvoorbeeld, een BMW 320i van 2001 ivgl met een Mercedes 230ce van 1982 ?
Op het vlak van systemen dan ?
Daar zijn de prijzen idd ook afhankelijk van, ik heb een SGIS-systeem laten plaatsen, dit is het laatste LPG systeem en is natuurlijk duurder als de oudere systemen.
Mijn auto is nochtans van 1990 (E34) maar werkt volgens de installateur het best op dit systeem.
Stuur anders is een mail naar een installateur en vraag hem zijn mening wat betreft een installatie op jouw wagen...
Wil je in België door de technische controle geraken moet de installateur sowieso al erkend zijn... wat doorgaans niet het geval is met buitenlandse installateurs.
Je kan natuurlijk elders laten installeren en vervolgens de papierwinkel laten uitvoeren door een Belgisch installateur, de procedure is dezelfde als wanneer je de papieren van een installatie kwijt bent en opnieuw moet laten aanmaken.
Prijzen van LPG installaties zijn zéér verschillend. De prijzen in Frankrijk bv. zijn een flink stuk hoger dan bij ons omdat de regering een installatiepremie van 2000€ geeft. Deze premie werd in het verleden quasi volledig teniet gedaan door de installateurs die ze schaamteloos aan hun prijzen toevoegden... 3500€ is niet ongewoon en voor een 6+ cylinder zit je snel aan 4500€! Prijzen dalen langzaam omdat de premie sinds kort aan de CO2 uistoot werd gekoppeld en steeds minder wagens in aanmerking komen...
Nederland en oostblok landen zitten sterk onder onze prijzen. Wat in Nederland de regel is weet ik niet maar oostblok landen zoals Polen, Tjechiê zijn technisch bij de pinken.
iemand ervaring met 'bigas' installatie kreeg volgende offerte :
Geachte heer
Ik dank u voor de interesse die u stelt in onze onderneming en in onze oplossingen.
Voor uw Honda Civic (4 cil., met indirecte injectie) adviseren wij het BIGAS SGIS PLUS-systeem. Dit systeem is het meest geschikte systeem op de markt voor deze wagen.
Het verschil tussen het rijden op LPG en het rijden op benzine is nauwelijks waarneembaar (~ verbruik, prestaties, onderhoud).
Gedetailleerde informatie over het BIGAS SGIS PLUS systeem vindt u op onze website: vanmeenen.com, onder de link “LPG-installaties”.
Op dit ogenblik kunt u genieten van zeer voordelige supercondities:
· Zeer voordelige inbouwprijs, van slechts 1795 euro, exclusief 21% B.T.W.
Inbegrepen is een cilindrische tank naar keuze met een inhoud tot 100 liter.
Voor een ringtank in de plaats van het reservewiel is er een extra van 99 euro, excl. B.T.W. · “Gratis exclusieve wieltas met handige ritssluiting, om uw reservewiel in op te bergen”. · Gratis set vulnippels voor heel Europa · Gratis 150 liter LPG (i.s.m. Primagaz)! · Gratis vervangwagen · Laat u een publiciteit aanbrengen op uw achterruit, dan krijgt u nog eens extra 100 euro korting, waardoor de prijs slechts 1695 euro bedraagt.[/font]
Wat denken jullie?Ze spreken ook niet over die extra smering zoals bij andere merken??[/font]
Dit is de installatie die ik op mijn wagen laten plaatsen heb, wel een 6-cilinder.
Ik heb inderdaad ook zelf moeten vragen om de kleppensmeringseenheid er apart bij te plaatsen 'flashlube valvesaver'. Dit zou ik u wel aanbevelen ook te doen.
Voor de rest is de installatie correct verlopen bij vanmeenen. Ik ben wel al twee keer moeten langs gaan om de installatie te laten afstellen, telkens in garantie wel te verstaan...
Tot nu toe in alle geval tevreden van de installatie.
Vandaag contact opgenomen met bedrijf uit st-martens latem.
Bij hen is het een installatie van BRC .
De man kon niet veel goeds vertellen over bigas systeem.
Nu de prijzen van de laatste installateur met BRC zijn wel pak hoger : 2350 euro excl BTW.
Moet je al meer dan 2,5 jaar rijden om je geld terug te hebben verdiend.
Lijkt mij logisch dat die kerel geen reclame zal maken voor een ander merk als het zijne.
Aan een verkoper zijn mening zou ik nooit al te veel belang hechten, veel beter wat reviews van klanten bekijken...
...
De man kon niet veel goeds vertellen over bigas systeem.
Nu de prijzen van de laatste installateur met BRC zijn wel pak hoger : 2350 euro excl BTW. Moet je al meer dan 2,5 jaar rijden om je geld terug te hebben verdiend.
Comment