Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nog steeds niet in orde, hoeveel keer ben je dan al naar stekene gemoeten voor aanpassingen?
ik ben 1 keer teruggereden tot vandaag...het probleem is dat het probleem zich enkel voordoet wanneer de wagen koud staat, en als ik naar stekene rij staat ie, warm, dus zien ze niets
om goed te zijn zou-ie daar een dag moeten kunnen overnachten, maar deaarvoor heb ik m'n wagen te veel nodig
heb niet in panne gestaan, alleen weinig vermogen en geen goede gemoedsrust
Wat me opvalt is dat de LPG-prijs aan de pomp niet echt de maximumprijs volgt. In mijn omgeving zijn tochwel een 4 Ã 5-tal stations die prijzen hebben van minder dan 44cent.
Het goedkoopste station in Limburg (15-10-2005) ligt in Kortessem met een LPG-prijs van 0,411€. Dat is maar liefst 21% onder de maximumprijs.
Opvallend wel hoe de brandstofprijzen in limburg steevast goedkoper zijn als hier in vl-brabant. Heb ik ook al meermaals ondervonden.
LPG tank ik hier momenteel aan € 0,484 (JET) of € 0,486 (lokaal station)
Tja er zijn zoveel verschillende merken...ik denk dat er geen enkel ervan "slecht" te noemen is. Ik heb uiteindelijk gewoon de knoop doorgehakt een voor een installatie van AG gegaan. Momenteel ligt deze installatie een maand en het is natuurlijk vroeg om te oordelen, maar ik ben er tevreden van. Je zal voornamelijk prijsverschillen vastellen variërend tussen 1900 en 2500 euro ongeveer. Maar iedere installateur hanteert ook nog verschillende garantieperiodes. Bij AG zit er voor mij een 2 jaar volledige garantie op (uren, stukken).
Mijn wagen moet morgen wel even terug binnen voor een software-upgrade want het loopt (als hij koud heeft) nog niet zoals het hoort. Is blijkbaar een gekend probleem op de VAG benzinemotoren, maar die software-update zou dat verhelpen. Is natuurlijk volledig binnen garantie.
ik heb ook ag,
ik had ervoor impco, prinz en vialle
het is overal hetzelfde, afstelproblemen blijven me achtervolgen, gelukkig met geeneen immobilisatie tot gevolg, een mens zou denken dat hij er 'iets' voor over moet hebben om zo goekoop te rijden
Amai, da's wel een stevig prijsverschil Welke gas is dat? Bij jet is het Primagaz en in het lokale station is het Eurogas. Maakt blijkbaar ook een verschil.
Vandaag geweest om die software-upgrade aan m'n installatie en dat was op 5 minuutjes gefikst.
Amai, da's wel een stevig prijsverschil Welke gas is dat? Bij jet is het Primagaz en in het lokale station is het Eurogas. Maakt blijkbaar ook een verschil.
Ik zal er de volgende keer eens op letten. Maar ik kan je wel zeggen dat je tochwel 10 à 20 kilometer minder doet met die LPG van 0.38x€ (op een totale afstand van ongeveer 500 km rijbereik).
Ik zal er de volgende keer eens op letten. Maar ik kan je wel zeggen dat je tochwel 10 à 20 kilometer minder doet met die LPG van 0.38x€ (op een totale afstand van ongeveer 500 km rijbereik).
Idd, ik ben nu al de hele tijd aan testen met welke (primagaz of eurogas) ik het verste kom. De verschillen zijn zeer klein (evenals de prijs). En het hangt er dan ook vanaf welk soort km's ik maak (autostrade, stad) natuurlijk. Als na 400km ga tanken doe ik een tank van 39,50l op een totaal van 44l. Dus ruw geschat zou een 450km uit mijn tank te halen moeten zijn.
Ik dacht dat hij een Lpgsysteem van Stako had steken. Maar moet ik me "druk" maken om die km's die ik nog op benzine moet rijden of is dit zeker geen slechte zaak?
beetje laat misschien maar toch even dit: Als je nooit meer op benzine zou rijden dan verslijt je benzinepomp en - leidingen veel te snel, met als gevolg dat, als je een keer uitzonderlijk moet op benzine rijden (bv gn LPG pomp in de buurt) de boel onmiddellijk sloot valt. Ik denk da het zeer verstandig is dat dat systeem bij koude motor benzine gebruikt, dan blijft de hele installatie goed functioneren.
"als ge uw leidingen proper wilt houden, moet ge ze af en toe goe laten doorstromen"
beetje laat misschien maar toch even dit: Als je nooit meer op benzine zou rijden dan verslijt je benzinepomp en - leidingen veel te snel, met als gevolg dat, als je een keer uitzonderlijk moet op benzine rijden (bv gn LPG pomp in de buurt) de boel onmiddellijk sloot valt. Ik denk da het zeer verstandig is dat dat systeem bij koude motor benzine gebruikt, dan blijft de hele installatie goed functioneren.
"als ge uw leidingen proper wilt houden, moet ge ze af en toe goe laten doorstromen"
je pomp blijft sowieso draaien en je leidingen worden gesjast, alles gaat terug naar je tank via de retour
alleen je injectoren worden niet gebruikt en drogen uit, die moet je af en toe laten injecteren
m'n 260se reed stoterig op benzien en m'n 280s reed helemaal niet meer op benzien, bij de volvo en de 230ce had ik er dan weer geen last van
beetje laat misschien maar toch even dit: Als je nooit meer op benzine zou rijden dan verslijt je benzinepomp en - leidingen veel te snel, met als gevolg dat, als je een keer uitzonderlijk moet op benzine rijden (bv gn LPG pomp in de buurt) de boel onmiddellijk sloot valt. Ik denk da het zeer verstandig is dat dat systeem bij koude motor benzine gebruikt, dan blijft de hele installatie goed functioneren.
"als ge uw leidingen proper wilt houden, moet ge ze af en toe goe laten doorstromen"
Ik weet niet in hoeverre dit juist is maar een gelijkaardige situatie is met de verwarming, het is altijd goed om die af en toe eens aan te zetten, zelfs in hoogzomer, om te vermijden dat de dichtingen enz. te droog komen te staan en zouden kunnen lekken, daarom ook dat de airco regelmatig moet aangezet worden, om het systeem operationeel te houden.
Nu heb ik de voorbije weken de benzine en dieselprijs al enkele mooie dalingen zien maken, maar de LPG prijs blijft hier bij de 2 stations bij mij in de buurt ongewijzigd staan op een hoge 48,4 (en 48,6). Wanneer gaat die nog eens dalen?
Comment