Hoe gaat de 2.0 tfsi motor van de VAG groep zich op LPG gedragen? Vebruik, power,...? Allez dat zal via LPI zijn zeker?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk BerichtenHoe gaat de 2.0 tfsi motor van de VAG groep zich op LPG gedragen? Vebruik, power,...? Allez dat zal via LPI zijn zeker?BMW E46 318d '05
VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenIemand de lezersbrief in Autogids gelezen over LPG ervaringen?
Korte samenvatting:
Men koopt een Astra GTC en laat LPG installeren. De eigenaar gaat de wagen afhalen, en de garage zegt, er is ng een klein probleempje, moet je maar volgende week nog es voor terug komen...
Alles goed en wel, een week later, de eigenaar zet de wagen af en gaat naar huis. Daar krijgt hij telefoon: of hij even wil langs komen, want er is een ander probleem...
De eigenaar komt toe, de lpg tank is ontploft en de wagen volledig uitgebrand. Oorzaak het probleem waar de eigenaar al een week mee rond reed
Hallo,
Dit gaat hier dus over mijn wagen Mja, nu kan ik er om lachen...
Ik was eigenlijk naar dat artikel aan het zoeken omdat ik dat boekje pe ongeluk weggegooit heb...
Het zat eigenlijk zo, Ik Had dus een Astra GTC 1.8 gekocht nieuw bij de dealer en heb er toen LPG in laten leggen door een 'erkend' installateur.
Na een week mocht ik de auto komen halen, toen ik de wagen ging halen vertelde de installateur me het volgende:
"De LPG-tank is zonder problemen geplaatst geweest, er is alleen een klein probleempje met de keuring"
hij zei dus dat hij het nieuwste van het nieuwste had geïnstalleerd en dat ze die op de keuring nog niet hadden gezien.
Ik moest de wagen daarom maar terug brengen de week daarop om hem een dag later terug te mogen komen halen zodat hij gekeurd kon worden.
De dag daarop krijgt mijn vriendin telefoon op haar werk, en daar begon die kerel met zijn uitleg...
"er is een klein accidentje gebeurt, uwe wagen is uitgebrand..."
Ik ben toen naar Tessenderlo gereden, daar vertelde hij me dat er eigenlijk iets mis was met één of ander pompje en dat moest vervangen worden.
Bij het vervangen is er iets mis gegaan en schoot er een steekvlam door de wagen waarbij deze vuur vatte!!
Ik kan u verzekeren dat het er niet lief uitzag, aan de buitenkant was er bijna niets aan, maar ik deed de deur open en schoot bijna niets van over.
Ik begrijp zeker dat iedereen fouten maakt, niemand is perfect. Maar ik heb wel een week met die auto rondgereden, dat doet toch wel nadenken.
LPG?
Ik niet meer, dank u.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bitcrusher Bekijk BerichtenHallo,
Dit gaat hier dus over mijn wagen Mja, nu kan ik er om lachen...
Ik was eigenlijk naar dat artikel aan het zoeken omdat ik dat boekje pe ongeluk weggegooit heb...
Het zat eigenlijk zo, Ik Had dus een Astra GTC 1.8 gekocht nieuw bij de dealer en heb er toen LPG in laten leggen door een 'erkend' installateur.
Na een week mocht ik de auto komen halen, toen ik de wagen ging halen vertelde de installateur me het volgende:
"De LPG-tank is zonder problemen geplaatst geweest, er is alleen een klein probleempje met de keuring"
hij zei dus dat hij het nieuwste van het nieuwste had geïnstalleerd en dat ze die op de keuring nog niet hadden gezien.
Ik moest de wagen daarom maar terug brengen de week daarop om hem een dag later terug te mogen komen halen zodat hij gekeurd kon worden.
De dag daarop krijgt mijn vriendin telefoon op haar werk, en daar begon die kerel met zijn uitleg...
"er is een klein accidentje gebeurt, uwe wagen is uitgebrand..."
Ik ben toen naar Tessenderlo gereden, daar vertelde hij me dat er eigenlijk iets mis was met één of ander pompje en dat moest vervangen worden.
Bij het vervangen is er iets mis gegaan en schoot er een steekvlam door de wagen waarbij deze vuur vatte!!
Ik kan u verzekeren dat het er niet lief uitzag, aan de buitenkant was er bijna niets aan, maar ik deed de deur open en schoot bijna niets van over.
Ik begrijp zeker dat iedereen fouten maakt, niemand is perfect. Maar ik heb wel een week met die auto rondgereden, dat doet toch wel nadenken.
LPG?
Ik niet meer, dank u.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bitcrusher Bekijk BerichtenHallo,
....
Ik begrijp zeker dat iedereen fouten maakt, niemand is perfect. Maar ik heb wel een week met die auto rondgereden, dat doet toch wel nadenken.
LPG?
Ik niet meer, dank u.
Haha, ik zou eerder gaan lopen van je installateur, als je aan een wagen prutst moet je ALTIJD de batterij uitschakelen, ZEKER als deze op LPG staat. Bovendien moet de installateur ook maatregelen treffen tegen ontlading van statische electriciteit... één van beide is waarschijnlijk niet gebeurt.
Dat je wagen op LPG staat is m.i. niet de oorzaak van dit ongeluk, dat even goed had kunnen gebeuren had die oen de benzinetank gedemonteerd met een sigaret in zijn bek... hoop dat hij tenminste aan een deftige verzekering gedacht had...
Comment
-
Effe mijn situatie schetsen:
Ik heb een Alfa Romeo 166 van 2000 op 't oog met niet al teveel km's.
Het is een 2.0 Ts (16v, 155pk, 187Nm)
Als ik mijn huidige wagen verkoop, zou ik de Alfa kunnen aankopen en +-4000 euro over hebben.
Ik zou dan een Lpg/Lpi (wat het best is in dit geval) willen laten plaatsen in de 166 om het rijden wat goedkoper te maken.
Diesel is niet echt een optie voor me, denk ik. Doe 15000km/jaar maar regelmatig ook kortere afstanden (<20km) en dat is niet optimaal voor een diesel.
Diesel spreekt me ook niet echt aan omwille van roet, motorgeluid, ....
En als je aan een moderne diesel stukken krijgt, kost het steeds hopen geld. Laatst nog een collega van me met een Bmw 320d. Rijdt altijd lange afstanden, rustige chauffeur... dieselpomp stuk, +- 2000 euro kosten, kan je al eens benzine/lpg voor gaan tanken.
Is het in mijn situatie, economisch gezien, interessant om zo'n ombouw te laten doen op een 166?
Ik ga er van uit dat het te doen is, verkoop huidige wagen financiert aankoop van de andere + lpg inbouw. En de Lpg prijs is tov de Super98 prijs die ik nu tank héél wat voordeliger.
Mensen die omtrent deze zaak wat raad kunnen geven, of Lpg systemen/installateurs kunnen aanraden... tips zijn meer dan welkom.
Comment
-
Welkom hier op 't forum
LPG is idd geen slechte keuze met de situatie de je schetst. Hou er wel rekening mee dat als je vaak korte afstanden doet, je nog redelijk wat benzine gaat verbruiken.
Hier alvast een lijst met erkende LPG-installateurs. Ik zou op 'n paar plaatsen in je buurt langsgaan, wat uitleg vragen en prijs laten maken voor 'n 166.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk BerichtenWelkom hier op 't forum
LPG is idd geen slechte keuze met de situatie de je schetst. Hou er wel rekening mee dat als je vaak korte afstanden doet, je nog redelijk wat benzine gaat verbruiken.
Hier alvast een lijst met erkende LPG-installateurs. Ik zou op 'n paar plaatsen in je buurt langsgaan, wat uitleg vragen en prijs laten maken voor 'n 166.
Iemand ervaring met Autogas agency in Deurne of Lpg dokter in Aartselaar?
Comment
-
Of het de moeite is om gas in dioe Alfa te leggen hangt gewoon af van het feit hoelang je ermee plant te rijden. Als je hem na twee jaar al weer gaat verkopen heb je niet zoveel winst gemaakt natuurlijk.
Ik zou alleszins niet voor een Vialle (LPi) installatie gaan. Deze zijn te duur en je hebt het gewoon niet nodig. De worden meer gebruikt voor turbo motoren.
Laat je ook nisk wijsmaken, er is maar 1 LPi systeem en dat is dat van Vialle. Al de de rest is LPg, wat ze je ook vertellen.
Ik hoor veel goede dingen over Bigas (rij er zelf ook op).2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fuel Bekijk BerichtenAllez, het zijn geen héél korte ritjes. Aangezien ik gelezen heb dat benzine-lpg overschakeling geregeld wordt bij een bepaalde watertemperatuur, gaat die vrij veel op lpg draaien. Want watertemperatuur is bij de meeste benzine wagens toch na 5km al 80 à 90°, olie daarentegen...
Iemand ervaring met Autogas agency in Deurne of Lpg dokter in Aartselaar?1990 SAAB 900i 2.1-16
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door volvolover Bekijk BerichtenIk rijd op LPG en ik moet in de winter gemiddeld om de 2 maand benzine gaan tanken en in de zomer nog een stuk minder. (De auto doet wel niet echt veel kilometers, maar toch vooral korte stukken) In de winter schakelt hij 's morgens als hij koud heeft na een 6 à 7tal km over op gas, in de zomer dikwijls al na 100m.
Ik vind wel dat het dan echt wel lang duurt eer bij jou 's winters de wagen overschakelt naar gas. 6 à 7km is echt wel veel vind ik. Bij mij is 't max 2 schat ik. In de zomer is dit idd veel korter.
Comment
-
Mijn saxo heeft een foutje in de computer van de lpg (Prins VSI uit 2002) en start direct op lpg. Zelfs met deze vriestemperaturen start hij goed. Stationair draait hij wel minder spoel, maar dat is op benzine ook en hij moet de garage in om dat te checken. De Freelander van mijn mama start wel op benzine en na enkele kilometers schakelt hij over op lpg. Geen problemen met lpg gehad en we rijden eerder korte ritten en niet zo veel kilometers.
Ik zou jij voorstel zeker overwegen. Je kan immers goedkoop genieten van een 2.0 benzine zonder veel te betalen. Al verbruik je 14l op lpg bij een sportieve rijstijl dan is het nog redelijk goedkoop raggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fuel Bekijk Berichten@Kartfreak: ben jij nog tevreden van je combinatie 520i/Lpg?
Want een E39 overweeg ik ook eventueel om op Lpg te laten leggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk BerichtenOver mijn prins VSI ben ik ook zeer tevreden. Installatie was wel iets duurder tgv V10
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenWat kostte die installatie grofweg?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten4200 BTW in tot op den euro just.
By the way: wat vinden jullie van mijn site? Je kan er ondermeer berekenen op hoeveel tijd je de kostprijs van je LPG-installatie hebt terug verdient en de prijzen op je GPS zetten zodat je overal de goedkoopste tankstations kan vinden...
Comment
Comment