Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk Berichten
    By the way: wat vinden jullie van mijn site? Je kan er ondermeer berekenen op hoeveel tijd je de kostprijs van je LPG-installatie hebt terug verdient en de prijzen op je GPS zetten zodat je overal de goedkoopste tankstations kan vinden...
    Ik vind 't wel 'n knappe site! Heb net nog 'n station toegevoegd

Al staat 't wel nog niet allemaal op punt. Er wordt nogal 'ns gewisseld van taal als je dat niet wil...
    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
      Ik vind 't wel 'n knappe site! Heb net nog 'n station toegevoegd

Al staat 't wel nog niet allemaal op punt. Er wordt nogal 'ns gewisseld van taal als je dat niet wil...
      Laat het gerust weten waar het precies fout loopt, zal ik met plezier recht zetten! Ik zie onderhand de bomen door het bos niet meer...

Scherpe prijs daar in Hasselt!

Comment

• PM is gestuurd

Is idd 'n scherpe prijs. De goedkoopste hier in de streek!
        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
          PM is gestuurd

Is idd 'n scherpe prijs. De goedkoopste hier in de streek!
          Bedankt, komt in orde!

Comment

Je moet er wel bij zeggen dat je met een V10 rijdt hé, anders gaat Jef met de Pet direct een dieseltje kopen voor die prijs... . Wat verbruikt die SRT10 doorgaans?

By the way: wat vinden jullie van mijn site? Je kan er ondermeer berekenen op hoeveel tijd je de kostprijs van je LPG-installatie hebt terug verdient en de prijzen op je GPS zetten zodat je overal de goedkoopste tankstations kan vinden...

euh.....
            Oorspronkelijk geplaatst door Floor
            Over mijn prins VSI ben ik ook zeer tevreden. Installatie was wel iets duurder tgv V10

Comment

• 'k heb nog niet alles in dit topic gelezen maar heb 'n vraagje ivm lpg.
              'k zie dat 'n porsche cayenne niet vies is van lpg(i), maar hoe zit dat bij de meer sportievere porsche's ? 911-cayman-...

Heb enkele jaren geleden 'n integra type-R gehad op lpg, maar denk dat porsche beter tegen gas kan dan honda...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Shagrath190 Bekijk Berichten
                'k heb nog niet alles in dit topic gelezen maar heb 'n vraagje ivm lpg.
                'k zie dat 'n porsche cayenne niet vies is van lpg(i), maar hoe zit dat bij de meer sportievere porsche's ? 911-cayman-...

Heb enkele jaren geleden 'n integra type-R gehad op lpg, maar denk dat porsche beter tegen gas kan dan honda...
                Kan me niet uitspreken over je vraag maar persoonlijk zou ik het niet doen. Op een pickup wordt het nog wel 'aanvaard', alhoewel ik met m'n Viper al veel commentaar heb gekregen maar op een sportwagen lijkt het me niet aangewezen. Je doet uiteindelijk wat je wil maar
                als je een porsche kan kopen én fiscaal op de baan houden zou ik me niet druk maken over het brandstofverbruik.... gaas is om te koken zeggen ze wel eens
                Technisch lijkt me dit dan weer geen enkel probleem te zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Shagrath190 Bekijk Berichten
                  'k heb nog niet alles in dit topic gelezen maar heb 'n vraagje ivm lpg.

Reed gij op lpg ook vollenbak tegen 8000 toeren met uwe Integra ?

Comment

• Maat van mij heeft ook LPG laten installeren. Maar nu lees ik hier dat na het starten pas na een kilometer of 7 op LPG wordt overgeschakeld?

Hij start altijd op naft, waarna hij ff gas geeft tot 2000rpm (in neutraal) en dan schakelt dat systeem al over op lpg.

Is dit correct / gezond / normaal?
                    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• bij nieuwere installeties zal het na (in de winter) max 7 km zijn
                      vind ik wel veel, het koelwater moet gewoon 40° hebben

bij oudere is het vanaf 2000 o/min

Comment

• achzo.

En waarom is dat juist?
                        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• kort gezegd omdat gas bagger is

of het nou omschakeld op 40° of 200 toeren
                          ik kon daarmee leven omdat ik een gierige pin ben, maar geloof me vrij dat geen carliefhebber met zo'n belaberd injectiesysteem wil leven

tenzij je het geluk hebt vlakbij de installateur te wonen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                            achzo.

En waarom is dat juist?
                            Twee redenen:

1° LPG kits spuiten het gas onder gasvormige toestand in, uitgezonderd een paar kits zoals Vialle en Icom die het gas vloeibaar inspuiten. LPG wordt vloeibaar getankt en opgeslagen in de tank, om het opnieuw gasvormig te maken heb je wat warmte nodig die men gaat ontrekken aan het koelwater. Dit gebeurt in de verdamper en zolang het koelwater niet warm genoeg is rijdt je op benzine.

2° Een paar kilometer op benzine rijden houdt het benzine circuit in conditie. Ook een kit met vloeibare inspuiting zal een paar tellen op benzine lopen alvorens over te schakelen. In tegenstelling tot een gasvormige inspuiting duurt het overschakelen in dit geval niet langer in de winter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                              Maat van mij heeft ook LPG laten installeren. Maar nu lees ik hier dat na het starten pas na een kilometer of 7 op LPG wordt overgeschakeld?

Hij start altijd op naft, waarna hij ff gas geeft tot 2000rpm (in neutraal) en dan schakelt dat systeem al over op lpg.

Is dit correct / gezond / normaal?
                              Volkomen normaal, geen paniek.

Comment

• Is niet normaal hoor, veel te laat. Die van mij schakeld over naar LPG na één km als het koud is. In de zomer al na een paar honderd meter. De installateur kan het normaal instellen hoe lang het duurt eer bij op LPG gaat rijden.

Ik moet dinsdag (nog) eens naar de garage. Auto rijdt al een tijdje niet meer lekker op LPG. Eerst dachten we aan de kleppen maar dat lijkt het toch niet te zijn. Op benzine geen probleem maar asl hij koud is en schakeld dan over daar LPG dan schokt hij. Vooral rond het nulpunt van het gaspedaal en rond de 2000o/m. Zeer vreemd. Hij is al een paar keer binnen geweest voor af te stellen en nog wat dingen te testen maar niks hielp.
                                Als de motor warm is (10km ofzo) dan rijdt hij veel beter.
                                Dinsdag heb ik een afspraak. Hoop dat er iets aan het licht komt want de garagist begint er ook horens van te krijgen.
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Twee redenen:

1° LPG kits spuiten het gas onder gasvormige toestand in, uitgezonderd een paar kits zoals Vialle en Icom die het gas vloeibaar inspuiten. LPG wordt vloeibaar getankt en opgeslagen in de tank, om het opnieuw gasvormig te maken heb je wat warmte nodig die men gaat ontrekken aan het koelwater. Dit gebeurt in de verdamper en zolang het koelwater niet warm genoeg is rijdt je op benzine.

2° Een paar kilometer op benzine rijden houdt het benzine circuit in conditie. Ook een kit met vloeibare inspuiting zal een paar tellen op benzine lopen alvorens over te schakelen. In tegenstelling tot een gasvormige inspuiting duurt het overschakelen in dit geval niet langer in de winter.
                                  Idd, de garage had nu nieuwe software die bij hoge belasting het toelaat om samen met gas ook eeen beetje benzine mee in te spuiten. Beter voor de kleppen en wat meer power in de hoogste toeren.
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                    Idd, de garage had nu nieuwe software die bij hoge belasting het toelaat om samen met gas ook eeen beetje benzine mee in te spuiten. Beter voor de kleppen en wat meer power in de hoogste toeren.
                                    das knap zeg
                                    heb je daar een link ergens van ?

Comment

• Nu ben ik even verward. Onze Freelander start op benzine en na enkele km'ers hoor je duidelijk een klik als hij op lpg overschakelt. Mijn Saxo start dan altijd op lpg tenzij ik hem manueel op benzine zet. Moet de garage misschien niet ook zo een systeem in bouwen gelijk de Freelander dat hij eerst even op benzine rijdt?

Comment

• waarom er geld aan geven 911 ?

doe het toch gewoon zelf als je wat probs ervaart, start gewoon op benzine en switch na enkele minuten

(uiteraard staat het wat sjieker)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          waarom er geld aan geven 911 ?

doe het toch gewoon zelf als je wat probs ervaart, start gewoon op benzine en switch na enkele minuten

(uiteraard staat het wat sjieker)
                                          Slim gezien bobo, ik zal het eens proberen

Comment

Working...
                                          X