Oorspronkelijk geplaatst door Floor
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door bollocks Bekijk BerichtenGeachte forumbezoekers,
...
Vandaar de volgende vraag:
Graag had ik info verkregen aangaande een LPG installatie in een HONDA CRV 2.0i VTEC jaar 2003, welk systeem adviseren jullie, zijn er ervaringsdeskundigen (zelf met CRV rijden of kennissen hebben die er mee rijden) en wat zijn jullie (of hun) ervaringen?
Met vriendelijke dank!
Bollocks
Indien je toch voor LPG gaat is LPI Vialle quasi een must wegens de koelende werking van het vloeibaar inspuiten EN montage van een extra kleppensmering.
Toen ik laatst bij mijn installateur was voor onderhoud stond er zo'n CRV die prijs had, kleppen werden vervangen door geharde kleppen wat verdere problemen voorkomt.
Comment
-
Is het probleem enkel de kleppen? Hoe zit het met de klepzittingen enzo? Wordt daar dan ook iets aan gedaan?2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenIs het probleem enkel de kleppen? Hoe zit het met de klepzittingen enzo? Wordt daar dan ook iets aan gedaan?
Comment
-
iemand die weet of het mogelijk is om LPG te steken op een:
Peugeot 106
1000cc Benzine
(mijn auto dus zie sig).
En ook wat de prijzen zijn van zo'n installatie, na wat te surfen op het net vind ik daar maar weinig over.
Ik zie een paar 1.1's op LPG maar dat is het zo.
Dit is een wagen van 12 jaar oud kan dit voor problemen zorgen?
(een optie was ook een andere met lpg te kopen, maar ik weet vanwaar mijn peugeot komt en rij er zelf al 2 jaar mee, heeft ook nog maar 65000km dus kan nog wel even mee lijkt mij).
Reden van de LPG zal zijn 40k km's op een jaar ipv 15k nu
Mijn verbruik 7l benzine (gemengd) en hoop dat dit op 9 met lpg zou zijn (realistisch?)
Veel vragen, maar ik ken er eigenlijk niks van
Alvast bedankt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlaCkBirD Bekijk Berichteniemand die weet of het mogelijk is om LPG te steken op een:
Peugeot 106
1000cc Benzine
(mijn auto dus zie sig).
En ook wat de prijzen zijn van zo'n installatie, na wat te surfen op het net vind ik daar maar weinig over.
Ik zie een paar 1.1's op LPG maar dat is het zo.
Dit is een wagen van 12 jaar oud kan dit voor problemen zorgen?
(een optie was ook een andere met lpg te kopen, maar ik weet vanwaar mijn peugeot komt en rij er zelf al 2 jaar mee, heeft ook nog maar 65000km dus kan nog wel even mee lijkt mij).
Reden van de LPG zal zijn 40k km's op een jaar ipv 15k nu
Mijn verbruik 7l benzine (gemengd) en hoop dat dit op 9 met lpg zou zijn (realistisch?)
Veel vragen, maar ik ken er eigenlijk niks van
Alvast bedankt
Een eenvoudige 'aangezogen' installatie lijkt mij ideaal en is de goedkoopste oplossing. Deze wordt meestal toegepast op oudere wagens, oldtimers die nog met carburators werken.
Reken op minder dan 2000€ m.i., indien nodig kan je op mijn site uitrekenen op hoeveel tijd je je investering hebt terug verdiend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk BerichtenEen eenvoudige 'aangezogen' installatie lijkt mij ideaal en is de goedkoopste oplossing. Deze wordt meestal toegepast op oudere wagens, oldtimers die nog met carburators werken.
.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlaCkBirD Bekijk Berichteniemand die weet of het mogelijk is om LPG te steken op een:
Peugeot 106
1000cc Benzine
(mijn auto dus zie sig).
En ook wat de prijzen zijn van zo'n installatie, na wat te surfen op het net vind ik daar maar weinig over.
Ik zie een paar 1.1's op LPG maar dat is het zo.
Dit is een wagen van 12 jaar oud kan dit voor problemen zorgen?
(een optie was ook een andere met lpg te kopen, maar ik weet vanwaar mijn peugeot komt en rij er zelf al 2 jaar mee, heeft ook nog maar 65000km dus kan nog wel even mee lijkt mij).
Reden van de LPG zal zijn 40k km's op een jaar ipv 15k nu
Mijn verbruik 7l benzine (gemengd) en hoop dat dit op 9 met lpg zou zijn (realistisch?)
Veel vragen, maar ik ken er eigenlijk niks van
Alvast bedankt
Je gaat gewoon erg veel verlies maken op je lpg installatie als je de wagen gaat verkopen. Maar met 65k km kan hij toch nog een hele tijd mee en je verbruik is op 40k gerekend veel goedkoper dan een diesel. en de lpg taks op een 1.1 is ook erg laag dus daar ga je ook op besparen tov een 1.9 diesel en ook de verzekering zal wel lager liggen. Nu alleen hopen dat je 106 heel blijft en je kan goedkoop rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlaCkBirD Bekijk Berichteniemand die weet of het mogelijk is om LPG te steken op een:
Peugeot 106
1000cc Benzine
(mijn auto dus zie sig).
En ook wat de prijzen zijn van zo'n installatie, na wat te surfen op het net vind ik daar maar weinig over.
Ik zie een paar 1.1's op LPG maar dat is het zo.
Dit is een wagen van 12 jaar oud kan dit voor problemen zorgen?
(een optie was ook een andere met lpg te kopen, maar ik weet vanwaar mijn peugeot komt en rij er zelf al 2 jaar mee, heeft ook nog maar 65000km dus kan nog wel even mee lijkt mij).
Reden van de LPG zal zijn 40k km's op een jaar ipv 15k nu
Mijn verbruik 7l benzine (gemengd) en hoop dat dit op 9 met lpg zou zijn (realistisch?)
Veel vragen, maar ik ken er eigenlijk niks van
Alvast bedankt
Installateur: http://www.lpgderoover.be/
Installatie voor mijn wagen: LANDI LSI systeem
De totaal prijs voor een Landi sequentieel gasinjectie systeem met een cilindrische
tank in de kofferruimte of een ringtank ipv het reservewiel waarvan de inhoud naar
keuze zonder meerprijs : 1 799,00 inclusief 21% BTW, plaatsingskosten en 2 jaar
garantie op zowel uurloon als wisselstukken.
De volgende componenten worden geplaatst naar uw behoefte (indien technisch mogelijk)
Schakelaar = is een elegant en bescheiden drukschakelaar met led indicatie om de
tankhoeveelheid aan te duiden.
Vuller = vierkante platte vuller of ronde vulpot met geïntrigeerde Belgische vuller.
kent iemand deze installateur/installatie? is dit deftig?
De prijs zit in ieder geval al goed.
Comment
-
De Roover is gekend ja. Zal wel dik inorde zijn.
Ik heb 1850€ betaald voor mijn Bigas installatie. Tank van 100l en dubbele verdamper. De offerte die ik liet maken kwam toen op een 2200€ dacht ik bij van meenen.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Systeem 1: Bigas
http://vanmeenen.com/LPG-autogas-Vla...-bigas/PEGASO/
Op dit ogenblik kunt u genieten van zeer voordelige condities:
·Zeer voordelige inbouwprijs, van slechts 1295 euro, exclusief 21% B.T.W. Inbegrepen is een cilindrische tank naar keuze met een inhoud tot 100 liter. Voor een ringtank in de plaats van het reservewiel is er een extra van 99 euro, exclusief 21% B.T.W.
·“Gratis exclusieve wieltas met handige ritssluiting, om uw reservewiel in op te bergen”.
·Gratis set vulnippels voor gans Europa
·Gratis 20 euro LPG (waardebon)
·Gratis vervangwagen
http://vanmeenen.com/LPG-autogas-Vla...rcondities.htm
is offerte 2, toch stukje goedkoper, iemand ervaring met deze?
edit: weet iemand de meest voorkomende problemen met LPG? eventueel slijtage aan motor ofzo? extra onderhoud?
Comment
-
Tja, gas is een warmere verbranding dan benzine en ook een droge. Geen smering voor de kleppen. Die smering is op te vangen door een kopsmering. Die warmere verbranding moet je erbij nemen en hopen dat je kop en kleppen ertegen kunnen. Je moet zowieso niet constant doortrekken tot 6000o/m op gas hè. Mij hebben ze de raad gegeven, als je een sprintje wilt doen ofzo zet hem dan even op benine en laat hem erna ook nog een par minuten op benzine staan om wat af te koelen...2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Groen! en Ecolo willen LPG-premie opnieuw invoeren
Groen! en Ecolo willen dat er opnieuw een premie komt voor LPG-wagens. Daarnaast zou de verkeersbelasting op LPG (Liquified Petroleum Gas) moeten gehalveerd worden. Nu rijdt amper 1 procent met een wagen op LPG. Tegen 2010 zou 10 procent van het wagenpark op LPG moeten rijden. Dat staat in een wetsvoorstel van Groen!-Ecolo.
Vergroenen wagenpark
Vandaag kondigde de nieuwe minister van Klimaat en Energie Paul Magnette (PS) zijn plannen aan om het wagenpark te vergroenen. Zo wil hij bijvoorbeeld de uitstoot van fijn stof door dieselvoertuigen tegen 2020 met een derde te verminderen.
"In plaats van wilde plannen aan te kondigen tegen 2020 zou hij beter werk maken van de herinvoering van de LPG-premie en van de herinvoering van de dieseltaks", reageert Groen!-Kamerlid Tinne Van der Straeten. LPG is vandaag "de meest milieuvriendelijk brandstof die op commerciële schaal verkrijgbaar is", luidt het.
Premie
Zij verwijst naar een wetsvoorstel dat ze samen met Thérèse Snoy (Ecolo) en Stefaan Van Hecke (Groen!) heeft klaargestoomd. Dat voorstel voorziet in de herinvoering van een premie voor LPG wagens. Onder de paarsgroene regering werd een premie van 298 euro voorzien voor nieuwe LPG-wagens en een premie van zo'n 500 euro voor het ombouwen van bestaande wagens.
Volgens Groen! werden dankzij die premie meer dan 20.000 wagens omgeschakeld van benzine naar LPG. Het aantal LPG-wagens steeg, maar bleef ondervertegenwoordigd in het wagenpark (1,6 procent in 2002). Maar de LPG-premie kreeg onder de paarse regering in 2003 geen verlengstuk. Op dit moment vertegenwoordigen de wagens op LPG maar 1 procent van het totale wagenpark.
Verkeersbelasting
Omdat het stimuleren van LPG volgens de groenen een belangrijke hefboom kan zijn in de vergroening van het wagenpark, willen Groen! en Ecolo de LPG-premie opnieuw invoeren.
De groenen stellen een premie van 1.000 euro voor in combinatie met een halvering van de verkeersbelasting op LPG-wagens.
Met die ingrepen moet het volgens hen mogelijk worden om tegen 2012 10 procent van het wagenpark te laten rijden op LPG. (belga/ka)
Comment
-
"Het verstand komt met de jaren ",zeggen ze :
Comment
-
Kent iemand dit systeem: http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas...pg-systeem.htm
Kan iemand mij vertellen of dit een goed systeem is?
Ik heb gelezen dat de motor afziet en dat de kleppen sneller slijten met LPG. Is dat ook zo bij dit systeem??
Ik hoorde dat je op LPG kan rijden, maar dat je om de 3(???) tankbeurten een keer op benzine moet rijden??????
Bedankt!!
Comment
Comment