Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik zou graag mijn BMW om laten zetten op LPG, maar wie kan mij vertellen waar ik rekening mee moet houden, en welke kosten ik betaal naast de plaatsing van de installatie.

Ik betaal meer belasting volgens mij??? 148.68 euro per maand, op de kosten die ik normaal betaal als ik op benzine rij???

Comment

• Ik zou graag mijn BMW om laten zetten op LPG, maar wie kan mij vertellen waar ik rekening mee moet houden, en welke kosten ik betaal naast de plaatsing van de installatie.

Ik betaal meer belasting volgens mij??? 148.68 euro per maand, op de kosten die ik normaal betaal als ik op benzine rij???

Comment

• Welkom

Om op enkele van je vragen te antwoorden: je verbruikt ongeveer 8 à 10% benzine van wat je verbruikt op LPG. Hoe vaak je benzine gaat tanken, hangt dus af van hoeveel je wagen verbruikt en hoeveel km's je maakt. Als je vaak korte afstanden doet, zal je ook meer benzine verbruiken. Gezien je wagen op benzine start.

Je betaalt idd meer belastingen, maar dit is per jaar, niet per maand. Zelf heb ik een 520iA op LPG en ik betaal, zoals je zegt, €148.68 per jaar extra belasting. Maar laat dit je zeker niet afschrikken. Na een paar tankbeurten op LPG heb je dit terug.

Qua installatie kan je gaan voor eentje met een ringtank op de plaats van het reservewiel of een cilindertank in je koffer. Bij de 1e keuze ben je je reservewiel kwijt, bij de andere heb je minder kofferruimte.

Tot slot, naast de plaatsing moet je nog wat euro's rekenen voor keuring en onderhoud van de LPG installatie.
        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten

Qua installatie kan je gaan voor eentje met een ringtank op de plaats van het reservewiel of een cilindertank in je koffer. Bij de 1e keuze ben je je reservewiel kwijt, bij de andere heb je minder kofferruimte.

Tot slot, naast de plaatsing moet je nog wat euro's rekenen voor keuring en onderhoud van de LPG installatie.
          Bedankt voor je reactie.

Ik zou dan zeker het beste een 100L LPG cilindertank in mijn auto kan leggen? Dit is zonder meerprijs en dat scheelt me weer rijden naar een LPG tankstation! Ik gebruik me kofferbank nauwelijks, maar heb ook geen idee hoeveel ik verlies met zo'n bak(iemand een foto????).

Weet je wat de keuring en onderhoud ongeveer kost??

Comment

• Je bent toch wel wat van je koffer kwijt hoor, zal iets minder dan de helft zijn schat ik. Over welke wagen gaat 't trouwens?

LPG keuring kost €13 + het vignet van €4 dacht ik. Prijs van je onderhoud hangt af van installateur tot installateur. Je kan mss Van Meenen eens mailen hiervoor

Comment

• BMW 318 is, die heeft toch wel een redelijke kofferbak(vind ik )

vanmeenen is hier nogal ver vandaan, maar dat zal toch wel geen honderd euro kosten zeker?

Comment

• Pas op, ik ben eens bij Eco-Drive in Leuven gegaan en ik was toen €95 kwijt voor amper iets doen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                  Pas op, ik ben eens bij Eco-Drive in Leuven gegaan en ik was toen €95 kwijt voor amper iets doen...

Kan nergens de grote of een foto van die 100L tank vinden. Kan je me hieraan helpen? Heb een kofferinhoud van 435 l volgens mij!!

Mja die 95 euro haal je er wel weer uit zeker

Comment

• een prius op aardgas

chris van oeveLen is een ex-collega van me

Comment

• Ik las ergens dat LPG wat meer verbruikt dan benzine. Kan iemand mij uit ervaring vertellen hoeveel dit is???

Comment

• Persoonlijk merk ik amper verschil in verbruik tov benzine. Maar door de band genomen wordt 10 - 20% meer gezegd.

Comment

• omdat het rendement van lpg lager ligt dat dan van benzine, of diesel

Comment

• Men zegt dat ja, ik rij zeer gevarieerd (zowat 50% snelweg, 50% écht stadsverkeer) en ik merk het eerlijk gezegd amper. Misschien een half litertje, nog niet toe.

Morgen de benzineprijs weer naar omhoog, diesel net 't zelfde.

Eens te meer ben ik erg tevreden over de overstap naar LPG, ondertussen 2 jaar geleden. Ik had er geen enkele ervaring mee en 't was tasten in het donker.Toen ik 2 jaar geleden voor de keuze stond tussen een diesel of een naftje op gas. De diesel kwam een goeie 1500 euro duurder in aankoop dan de benzine. De LPG installatie kostte alles bij mekaar een dikke 1800 euro, bijna nuloperatie ivm diesel dus.
                            Last edited by ; 21/02/2008, 22:20.

Comment

• LPG

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Wie kan mij vertellen waar ik goedkoop, en toch een goeie, LPG installatie kan laten zetten in West-Vlaanderen????

Mijn goedkoopste voor een 4 cilinder 1895cm3 is momenteel 2000,- + vervangwagen, 150L gratis LPG, europeese vulnippels.

Bedankt!!

Comment

• Ben op zoek naar LPG tankstations in de regio Kortrijk/Ieper(Menen, Wervik, en degelijke steden)

Wie kan mij helpen?

Comment

• Wij hebben thuis 2 auto's op LPG. Deze installaties zijn beide geplaatst door deze persoon in Izegem. Van deze persoon zijn wij zeker tevreden.

Om te tanken in Ieper kun je gaan bij Jet(meenseweg) of bij Heites(bij de kaai). Voor een lijst met alle LPG-tankstations:http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas...nkstations.pdf.

Onze installaties zijn beide een tank van 100l, de een is ongeveer 10 jaar geleden geplaatst en de andere anderhalf jaar geleden. De eerste is nog met een systeem waar je handmatig moet overschakelen van benzine op gas, maar doordat hij goed start op gas rijden we eigenlijk nooit op benzine. De tweede start automatisch op benzine en schakelt als de motor warm genoeg is automatisch over op gas. Dit voel je zelfs bijna niet.

Dus het verbruik van je benzine hangt af van de temperatuur van je motor als je start, of je veel of weinig korte ritjes doet enz. Bij ons is het zo dat het verschil in verbruik tussen LPG en benzine ongeveer 1l is bij de volvo (nieuwste installatie) en ik denk een liter of 3 bij de landrover (oudere installatie).

Voor de grootte van de tank wil ik wel eens een foto nemen, maar ruw geschat denk ik dat het een cilinder is met diameter 40cm en iets langer dan 1m met daarop dan nog het systeem met de klep enzo.

Hou er wel rekening mee dat je maar 80% kan vullen. Ik denk dat 100 liter dus al aan de grote kant is, maar ik heb er geen idee van hoeveel een 318is verbruikt.
                                    1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door volvolover Bekijk Berichten

Dus het verbruik van je benzine hangt af van de temperatuur van je motor als je start, of je veel of weinig korte ritjes doet enz. Bij ons is het zo dat het verschil in verbruik tussen LPG en benzine ongeveer 1l is bij de volvo (nieuwste installatie) en ik denk een liter of 3 bij de landrover (oudere installatie).

Voor de grootte van de tank wil ik wel eens een foto nemen, maar ruw geschat denk ik dat het een cilinder is met diameter 40cm en iets langer dan 1m met daarop dan nog het systeem met de klep enzo.

Hou er wel rekening mee dat je maar 80% kan vullen. Ik denk dat 100 liter dus al aan de grote kant is, maar ik heb er geen idee van hoeveel een 318is verbruikt.
                                      Als je een foto zou kunnen sturen, graag! Ik verbruik ongeveer 10L per 100 Kilometer. En wat bedoel je met, de door mij dikgedrukte, tekst?
                                      Hoelang kan jij bijvoorbeeld met een tank bezine rijden als je op LPG rijdt?

Comment

• reken in de winter op een kleine 10% benzineverbruik, dan duurt het langer eer je wagen op 40° is (het schakelmoment naar gas)

dat vet gedeelte is het meerverbruik op gas

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

dat vet gedeelte is het meerverbruik op gas
                                          per 100 kilometer? Of in zijn geheel? Beetje meer maakt natuurlijk niet uit, het bijft goedkoper!

Comment

Working...
                                          X