Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• als je normaal 10 liter benzine verbruikt, zul je waarschijnlijk 11 liter gas gaan stoken

Comment

• Ik heb nog geen volledige tank op benzine gereden met de volvo. Van zodra we hem hadden hebben we hem op gas gezet. maar volgens autoweek is het gemiddeld verbruik 9.5 of zo. maar aangezien ik behoorlijk vlot rijd, reken ik op benzine een verbruik van +/- 11 l/100km. En op gas verbruik ik ongeveer 12l/100km. En in het geval van de landrover, het is nog nooit gemeten omdat die zodanig weinig km's doet, maar ik gok op 15l op benzine en ongeveer 17l op gas. Dus met de volvo (eerste voorbeeld) rijd ik iets meer dan 600km met een tank gas.

Daarom dat ik zei dat het misschien nuttiger is om een tank in de plaats van het reservewiel te plaatsen(hiervan weet ik geen inhouden) of een cilindrische tank van 60l(ik denk dat dat bestaat) in plaats van een tank van 100l en je koffer kwijt te zijn.

Voor mezelf kan ik zeggen dat ik me al dikwijls geërgerd heb aan die tank als ik grotere dingen wilde laden.
      1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door volvolover Bekijk Berichten
        Ik heb nog geen volledige tank op benzine gereden met de volvo. Van zodra we hem hadden hebben we hem op gas gezet. maar volgens autoweek is het gemiddeld verbruik 9.5 of zo. maar aangezien ik behoorlijk vlot rijd, reken ik op benzine een verbruik van +/- 11 l/100km. En op gas verbruik ik ongeveer 12l/100km. En in het geval van de landrover, het is nog nooit gemeten omdat die zodanig weinig km's doet, maar ik gok op 15l op benzine en ongeveer 17l op gas. Dus met de volvo (eerste voorbeeld) rijd ik iets meer dan 600km met een tank gas.

Daarom dat ik zei dat het misschien nuttiger is om een tank in de plaats van het reservewiel te plaatsen(hiervan weet ik geen inhouden) of een cilindrische tank van 60l(ik denk dat dat bestaat) in plaats van een tank van 100l en je koffer kwijt te zijn.

Voor mezelf kan ik zeggen dat ik me al dikwijls geërgerd heb aan die tank als ik grotere dingen wilde laden.

Ik rij nu +/- 700 kilometer met een 62 liter tankinhoud! Dus jij rijdt met een 100 liter tank MAAR 600 kilometer.....Is dat niet een beetje weinig? Of rijd je echt zo rap en duur?
        Is het aub mogelijk dat u een foto van uw tank op het forum plaatst? Dan kan ik kijken of ik het te groot vind!
        Heb je wel al veel benzine verbruikt bij je Volvo? Hoeveel weken, maanden kan je ongeveer doen met een 62 liter benzine denk je??

Ik wacht op je antwoord!!!

Bedankt!!
        Last edited by ; 24/02/2008, 11:48.

Comment

• Wie merkt echt veel verschil tussen LPG en benzine verbruik? Ligt dit echt rond de 15 a 20% meer dan bij benzine?

Wie heeft er ervaring mee?

Comment

• eerder een 10% bij mij
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
              eerder een 10% bij mij

En hoe vaak moet jij nog benzine in je auto doen? Duurt dit weken? maanden?

Wat voor een installatie heb je? Een die bij 35 graden automatisch overslaat naar LPG?

Comment

• ga ervan uit dat je op elke 60 liter gas een 6 liter benzine vertsookt

tenzij uiteraard je vaak kleine afstanden doet

mijn clk 200 zat aan geen 9 liter op benzine en geen 10 op gas

je zou kunnen rijden met een haast altijd lege benzine-tank voor minder gewicht mee te zeulen...maar ik heb al enkele 'verhalen' gehoord dat dat niet goed is voor de benzinepomp (die ook als je op gas rijdt blijft draaien) omdat de benzine zou opwarmen en zijn smerende werking verliest

daarom ikke meestal halve bak benzine

Comment

• Ben op zoek naar iemand die een foto heeft van zijn tank(liefst van een die in de kofferbak zit, dus niet op de plek van het reservewiel).

Bedankt!!

Comment

• wat goegelfotokes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vin Bekijk Berichten
                      En hoe vaak moet jij nog benzine in je auto doen? Duurt dit weken? maanden?

Wat voor een installatie heb je? Een die bij 35 graden automatisch overslaat naar LPG?
                      Weet niet juist hoeveel benzine ik moet tanken. Ik tank meestal een 20talliter en daar doe ik toch effe mee. Meer dan ee nmaand denk ik maar dat hangt allemaal af van het verbruik van je auto, hoeveel km je gemiddelde ritten zijn... . Het is alleszins een pak goedkoper...

Ik heb een Bigas installatie. geen LPi maar eentje met een verdamper dus. Schakeld idd automatisch over. Dat kan na 500m zijn, dat ka nna 3 km zijn afhankelijk van de buitentemperatuur. Als de motor al warm is dan is het nog voor ik naar 2de schakel

Ik heb een ton van 100l. Hier gaat dus 80l gas in:

Vuldop:

Schakelaar:

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ook van mij is het de bedoeling om de Bigas SGIS PLUS-systeem te laten installeren!

Dat is zeker de zelfde als jou, Jochen??

Wat zijn de formaten van die 100 liter tank?
                        Last edited by ; 24/02/2008, 18:05.

Comment

• Ja, denk dat dat dezelfde is. Weet niet juis thoe groot hij is...
                          De installateur kan u normaal wel zeggen welke ton er ik uw auto past.
                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Weet iemand nog een goeie LPG installateur in West-Vlaanderen? Woon zelf rond Ieper-Kortrijk en zou graag iets in de beurt vinden. Heb nou Piers in Gistel gevonden, en gehoord van iemand dat er één in Izegem zit(heb gemaild voor een prijs), maar zou graag nog wat mogelijkheden hebben....

Who knows?

tnx

Comment

• Is het normaal dat hij stationair minder goed loopt op lpg? Eens aan het rijden merk ik er geen last van.

Comment

• http://www.goudengids.be/search.ds?w...newSearch=true

Hier heb je er al een hele hoop. Ik weet wel niets van goede of slechte ervaringen van de verschillende installateurs. Het enige dat ik weet is dat wij zeer tevreden waren over Technicar in Izegem.
                                1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                  Is het normaal dat hij stationair minder goed loopt op lpg? Eens aan het rijden merk ik er geen last van.
                                  Volgens mij niet

Bij mij draait 'ie net hetzelfde. Wss met de afstelling te maken.
                                  Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door volvolover Bekijk Berichten
                                    http://www.goudengids.be/search.ds?w...newSearch=true

Hier heb je er al een hele hoop. Ik weet wel niets van goede of slechte ervaringen van de verschillende installateurs. Het enige dat ik weet is dat wij zeer tevreden waren over Technicar in Izegem.
                                    Welk LPG systeem heb je in je volvo?

Comment

• Citaat:
                                      Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven
                                      Is het normaal dat hij stationair minder goed loopt op lpg? Eens aan het rijden merk ik er geen last van.

Is niet normaal, even laten nakijken..

Comment

• en soms...kan je er naar blijven laten kijken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                          Van ons is dat ook soms zo, dat komt in ons geval doordat de lpg vroeger wordt ingespoten dan de benzine ofzo, maar je kan dat niet veranderen en daardoor draait hij soms te traag in ralenti. Dat is ongeveer de uitleg die ik ervoor gekregen heb.
                                          1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

Working...
                                          X