Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Vin Bekijk Berichten
    Welk LPG systeem heb je in je volvo?
    Daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van. Het ziet er hetzelfde uit als dat van Jochen, maar ik wil het dit weekend wel eens checken om zeker te zijn.
    1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

• Is het mogelijk en/of de moeite waard om in een kleinere auto (bv. BMW 118i, golf TSI e.d.) LPG te gebruiken?

Comment

• LPG loont in elke wagen

Daarvoor moet je zeker geen tank hebben met een 8,3l in Je verbruik ligt niet zo hoog en daardoor lijkt het alsof het langer zal duren eer je je geld terug hebt, maar een installatie voor een lichtere motor kost ook een pak minder natuurlijk.
        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Houd je nog iets van koffer over in zo'n kleine wagen?

Comment

• Hangt er vanaf of je voor een ringtank (op de plaats vh reservewiel) of cilindertank gaat. Maar in het laatste geval zal de koffer wss vrij beperkt zijn in ruimte.
            Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
              Hangt er vanaf of je voor een ringtank (op de plaats vh reservewiel) of cilindertank gaat. Maar in het laatste geval zal de koffer wss vrij beperkt zijn in ruimte.
              Gewoon wat proppen en tassen op de achterbank zetten als ik naar de aldi ga. Handig is anders, maar het is perfect mogelijk (60l tank)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                Gewoon wat proppen en tassen op de achterbank zetten als ik naar de aldi ga. Handig is anders, maar het is perfect mogelijk (60l tank)

Ik gebruik eigenlijk nooit mijn koffer, dus ik ga denk een 80 of 100 liter in de mijne steken!

Comment

• Ga dan voor de 100l. Het verschil in grootte is niet zo groot en je hebt een deftige autonomie. Ik doe een 700km met een tank. Mijn pa heeft een tank in het reservewiel en doet een 250km
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                    Ga dan voor de 100l. Het verschil in grootte is niet zo groot en je hebt een deftige autonomie. Ik doe een 700km met een tank. Mijn pa heeft een tank in het reservewiel en doet een 250km
                    En wat voor auto rijdt je vader? Hoeveel verbruikt die? En hoe groot is zijn tank?
                    En jij?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                      LPG loont in elke wagen

Daarvoor moet je zeker geen tank hebben met een 8,3l in Je verbruik ligt niet zo hoog en daardoor lijkt het alsof het langer zal duren eer je je geld terug hebt, maar een installatie voor een lichtere motor kost ook een pak minder natuurlijk.
                      iemand riep mij ?

Comment

En wat voor auto rijdt je vader? Hoeveel verbruikt die? En hoe groot is zijn tank?
                        En jij?
                        Pa heeft een 9-5. Dacht dat die een 14-15l op lpg verbruikt... Tank weet ik niet.
                        Mijn auto staat in mijn onderschrift

Ik wil maar zeggen dat je met zo'n donut-tank een kleine actieradius hebt en waarschijnlijk ook nog ge vloer een paar cm moet verhogen. Als je je koffer nietveel nodig hebt, laat staan je zetels wilt platleggen, neem dan een cilindertank.
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Pa heeft een 9-5. Dacht dat die een 14-15l op lpg verbruikt... Tank weet ik niet.
                          Mijn auto staat in mijn onderschrift

Ik wil maar zeggen dat je met zo'n donut-tank een kleine actieradius hebt en waarschijnlijk ook nog ge vloer een paar cm moet verhogen. Als je je koffer nietveel nodig hebt, laat staan je zetels wilt platleggen, neem dan een cilindertank.

En hoe groot was jou LPg tank ook al weer dat je 700 KM kan rijden?

Comment

En hoe vaak moet jij nog benzine in je auto doen? Duurt dit weken? maanden?

Wat voor een installatie heb je? Een die bij 35 graden automatisch overslaat naar LPG?
                            Ik tank nooit meer dan 1/4 tank of zo'n slordige 15l benzine, enkel indien er lange afstanden op het menu staan tank ik soms meer.
                            Minder is soms schadelijk voor de benzinepomp, meer is hetzelfde als nodeloos met een zak cement rond te rijden....

Met die 15l kom ik meestal toe voor een maand of twee/drie... tenzij ik de LPG oprij en vergeet om te schakelen natuurlijk.

Comment

• lpg leegrijden is heel slecht!

Comment

En hoe groot was jou LPg tank ook al weer dat je 700 KM kan rijden?
                                Dude, het staat een paar pagina's terug... 100l

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                lpg leegrijden is heel slecht!
                                Enkel bij een Vialle LPi kan dat kwaad. De pomp heeft dan geen smering meer en gaat stuk (anders ook maar kom...)
                                Bij een LPG installatie kan dat geen kwaad hoor
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Dude, het staat een paar pagina's terug... 100l
                                  Dat is wel veel 100L(80L) voor 700KM

Comment

Dat is wel veel 100L(80L) voor 700KM
                                    Met een auto van 1.5ton en 205pk 700km rijden voor 35€ vind ik best goed meevallen anders
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Met een auto van 1.5ton en 205pk 700km rijden voor 35€ vind ik best goed meevallen anders
                                      Ja, oke!

Ik heb een 140PK en rij nu ongeveer 700KM met een tank van 62 liter!
                                      Heb je een idee wat ik ongeveer zou kunnen rijden met 100L(80L) LPG?

Comment

• 62l/700km=8.9l/100km

op gas gok ik een 10à10.5l/100 km dus een 750 à 800km denk ik.
                                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

62l/700km=8.9l/100km

op gas gok ik een 10à10.5l/100 km dus een 750 à 800km denk ik.

Dank u!

Comment

Working...
                                          X