Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Tegenwoordig kunnen ze veel meer en LPG is tegenwoordig wel veel beter dan vroeger alst goed geinstalleerd is

    Comment


    • Is het normaal dat hij op lpg in hoge toeren (4500 - 6000) minder goed trekt dan op benzine, hij verlies in dit interval merkbaar de zin om nog door te trekken gelijk een tdi dat ook ongeveer doet.

      Comment


      • Staat dan te arm afgesteld in hoge toeren. Bij mijn installatie kan je dat laten aanpassen, weet niet hoe dat bij die van u zit.
        Die van mij spuit zelfs een fractie benzine mee vanaf 4000o/m
        2002 MX-5 NB 1.6

        2011 Honda PCX

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
          Is het normaal dat hij op lpg in hoge toeren (4500 - 6000) minder goed trekt dan op benzine, hij verlies in dit interval merkbaar de zin om nog door te trekken gelijk een tdi dat ook ongeveer doet.
          Ik zou een TDI niet tot 6000 toeren trekken.

          Comment


          • Ik heb sinds gister mijn LPG tank en ben er zeer tevreden over, maar heb wel 1 vraag.
            Ik zie dat mijn meter aangeeft dat ik juist minder verbruik dan met benzine, is dit mogelijk of wordt dit niet meer juist weergegeven omdat ik nu op LPG rij?

            Comment


            • Minder zou me sterk lijken. Iets meer zou normaal zijn, al is dat geen volledige waarheid meer tegenwoordig. Als ik lange ritten autosnelweg rijdt verbruik ik net evenveel op lpg als op benzine.

              wat heb je betaald voor de installatie?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                Minder zou me sterk lijken. Iets meer zou normaal zijn, al is dat geen volledige waarheid meer tegenwoordig. Als ik lange ritten autosnelweg rijdt verbruik ik net evenveel op lpg als op benzine.

                wat heb je betaald voor de installatie?
                Vroeger verbruikte ik 8/100km op de snelweg, nu 6/100km geeft die aan.

                Mijn benzine meter doet het wel niet meer volgens mij, die blijft heletijd net voor het reserve gedeelte staan. Iemand het zelfde probleem?
                Last edited by ; 29/03/2008, 23:00.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Vin Bekijk Berichten
                  Vroeger verbruikte ik 8/100km op de snelweg, nu 6/100km geeft die aan.

                  Mijn benzine meter doet het wel niet meer volgens mij, die blijft heletijd net voor het reserve gedeelte staan. Iemand het zelfde probleem?
                  Is normaal, de boordcomputer weet gewoon niet dat je op LPG rijdt... en kraamt bijgevolg onzin uit, enkel LPG-installaties die door het merk aangeboden worden werken ( soms) samen met de boordcomputer.

                  De benzinemeter neemt waarschijnlijk enkel het juiste peil wanneer je de motor start. Om het LPG-verbruik te meten gebruik je best de dagteller...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Vin Bekijk Berichten
                    Vroeger verbruikte ik 8/100km op de snelweg, nu 6/100km geeft die aan.

                    Mijn benzine meter doet het wel niet meer volgens mij, die blijft heletijd net voor het reserve gedeelte staan. Iemand het zelfde probleem?
                    In een moderne auto leest de boordcomputer bij het starten het benzinepeil uit en gaat vervolgens berekenen hoeveel er verbruikt wordt en de naald naar beneden halen... gewoon het echte peil uitlezen is blijkbaar te simpel, zodra er computers aan te pas komen maakt men het graag moeilijk.

                    De boordcomputer weet dus gewoon niet dat je op LPG rijdt... en kraamt bijgevolg onzin uit. Enkel LPG-installaties die door het merk aangeboden worden, werken ( soms) samen met de boordcomputer.

                    De benzinemeter neemt waarschijnlijk enkel het juiste peil wanneer je de motor start en gaat vervolgens naar beneden omdat je rijdt, of het nu op LPG, benzine of pompwater zou zijn.

                    Wil je het LPG-verbruik echt meten gebruik je best de dagteller. Je zet hem op nul wanneer je LPG tankt en noteert het aantal afgelegde kilometers bij de volgende tankbeurt.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk Berichten
                      In een moderne auto leest de boordcomputer bij het starten het benzinepeil uit en gaat vervolgens berekenen hoeveel er verbruikt wordt en de naald naar beneden halen... gewoon het echte peil uitlezen is blijkbaar te simpel, zodra er computers aan te pas komen maakt men het graag moeilijk.

                      De boordcomputer weet dus gewoon niet dat je op LPG rijdt... en kraamt bijgevolg onzin uit. Enkel LPG-installaties die door het merk aangeboden worden, werken ( soms) samen met de boordcomputer.

                      De benzinemeter neemt waarschijnlijk enkel het juiste peil wanneer je de motor start en gaat vervolgens naar beneden omdat je rijdt, of het nu op LPG, benzine of pompwater zou zijn.

                      Wil je het LPG-verbruik echt meten gebruik je best de dagteller. Je zet hem op nul wanneer je LPG tankt en noteert het aantal afgelegde kilometers bij de volgende tankbeurt.
                      De benzinemeter beweegt in het geheel niet meer, bij opstarten, rijden of weet ik veel wat.....Helemaal niks! Hij blijft gewoon staan net voor zijn reserve!

                      Comment


                      • Vin ik weet niet wat voor een auto je hebt maar er zijn inderdaad merken waar een probleem is met de benzine meter b.v Citroen daar moet een reset module bij geplaatst worden.
                        Elke keer als men de auto stil legt wordt de benzine meter gereset.
                        Word deze niet goed aan gesloten dan doet de meter inderdaad niks meer.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door AGS NV Bekijk Berichten
                          Vin ik weet niet wat voor een auto je hebt maar er zijn inderdaad merken waar een probleem is met de benzine meter b.v Citroen daar moet een reset module bij geplaatst worden.
                          Elke keer als men de auto stil legt wordt de benzine meter gereset.
                          Word deze niet goed aan gesloten dan doet de meter inderdaad niks meer.
                          Ik heb een BMW 318is Coupé.

                          De LPG instellateur zegt dat het wel mogelijk is dat je minder verbruikt met LPG dan met benzine, op de autosnelweg! Iemand al tegengekomen?

                          Comment


                          • Nope, altijd meer verbruik hoor. LPG heeft een lagere verbrandingswaarde dan benzine dus je hebt meer gas nodig.
                            2002 MX-5 NB 1.6

                            2011 Honda PCX

                            Comment


                            • Ik heb nu 160 kilometer gereden en het eerste lichtje valt nu soms uit, dus ik ga er vanuit dat ik het eerste van de 4 streepjes op heb gebruikt.
                              Wat mijn vraag nou is: Is één zo'n streepje een kwart van je tank(+ natuurlijk het reserve), of is dit meer dan een kwart dat ik al verbruikt heb?

                              Iemand ervaring?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Vin Bekijk Berichten
                                Ik heb nu 160 kilometer gereden en het eerste lichtje valt nu soms uit, dus ik ga er vanuit dat ik het eerste van de 4 streepjes op heb gebruikt.
                                Wat mijn vraag nou is: Is één zo'n streepje een kwart van je tank(+ natuurlijk het reserve), of is dit meer dan een kwart dat ik al verbruikt heb?

                                Iemand ervaring?
                                Zoals al eerder gezegd zijn die lampjes alles behalve precies, een LPG-rijder gebruikt dus zijn dagteller...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk Berichten
                                  Zoals al eerder gezegd zijn die lampjes alles behalve precies, een LPG-rijder gebruikt dus zijn dagteller...
                                  Mja kan er toch vanuit gaan dat de lampjes op dat display-tje dat in mijn dashbord is geplaatst toch een redelijke indicatie geeft?
                                  Dus als het eerste lampje af en toe uitvalt kan je daaruit toch wel iets afleiden??????

                                  Daarom mijn vraag: Is één zo'n streepje een kwart van je tank(+ natuurlijk het reserve), of is dit meer dan een kwart dat ik al verbruikt heb?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk Berichten
                                    De led's bovenaan staan resp. voor 1/4, 2/4, 3/4 en 4/4 van de tank plus meestal nog een rood led'je voor de reserve.

                                    Bedenk wel dat deze aanduiding helemaal niet precies is, ze wordt uitgelezen met behulp van een vlotter arm zoals je die ook terug vindt in de spoelbak van je WC... gelukkig staat je WC doorgaans stil, wat van een wagen niet kan gezegd worden!

                                    Wil je een precieze benadering van je actie-radius op LPG gebruik je best de dagteller, zet deze gewoon op nul na iedere tankbeurt, ja zal zien dat je na verloop van tijd tot op een tiental kilometers na kan bepalen wanneer er moet getankt worden...
                                    zoals reeds eerder gezegd op de vorige pagina...
                                    Last edited by ; 01/04/2008, 19:25.

                                    Comment


                                    • Heb nou 3 streepjes verbruik en zit toch ongeveer op 150km per streepje! Dus ik hoop dat ik nu nog 150km kan rijden, dan ben ik zeer tevreden met mijn bereik!

                                      Comment


                                      • Dat is lang niet slecht!

                                        Ik merk bij de mijne (Prins VSI) dat als hij aan het laatste (rode) lampje komt, dat ik precies meer km's kan doen dan wanneer 't 1e lampje uitgaat.

                                        Maar zoals gezegd is deze meeting geen goede manier en kan je beter met je dagteller werken

                                        Je kan mss je verbruik bijhouden op http://www.spritmonitor.de
                                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                          Dat is lang niet slecht!

                                          Ik merk bij de mijne (Prins VSI) dat als hij aan het laatste (rode) lampje komt, dat ik precies meer km's kan doen dan wanneer 't 1e lampje uitgaat.

                                          Maar zoals gezegd is deze meeting geen goede manier en kan je beter met je dagteller werken

                                          Je kan mss je verbruik bijhouden op http://www.spritmonitor.de

                                          Ik heb het idee dat het laatste gele lichtje vrij rap overgaat op reserve, maar dat ik op reserve vrij lan kan rijden. Reedt van Gistel naar Wervik op zijn reserve op de dag dat ik mijn auto ophaalde(75KM)....En was nog niet leeg!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X