Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    ik zou voor lpg kiezen, we verbruiken met de freelander nu 8 a 10liter.
    lpg kost 0.361 per liter. en die jaarlijkse taks in 150€ ofzo.
    en aangezien lpg minder kost, kan je ook sportiever rijden door later te schakelen enz...

    Comment


    • #22
      Ik heb naar garage De Baets in Hasselt een mailtje gestuurd voor een prijs, dit is wat hij me terug stuurt:

      Oorspronkelijk geplaatst door Garage De Baets
      Het beste voor deze wagen is een sequentieel gasinjectiesysteem (ook LPI genoemd).
      Wij werken met het merk Landi.
      Deze installatie met een cilinder-tank van 80Ltr kost 1960?.
      Een ring-tank van 60Ltr (i.p.v. het reservewiel) kost 125? duurder.

      Voor het verbruik mag je ongeveer 1Ltr /100km meer tellen.

      De prijzen zijn geplaatst ,btw. incl. en 2 jaar garantie.
      Moet zeggen dat ik sterk geïnteresseerd ben hierin. Iemand die meer afweet van het merk "landi" of over de garage en hun reputatie?

      Comment


      • #23
        De info die hij geeft is waarschijnlijk verkeerd

        Oorspronkelijk geplaatst door garage
        sequentieel gasinjectiesysteem (ook LPI genoemd)
        klopt niet volgens mij, ik dacht dat het systeem van Landi een sequentieel gasinjectie-systeem is, dus injectie van gas.

        En "LPi" is een merknaam van Vialle waar de LPG niet door een verdamper/ontspanner gaat. en wordt als vloeistof ingespoten.
        A Twist of the Wrist

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
          Iemand die meer afweet van het merk "landi"?
          is dat geen hollands merk? ik meen me te herinneren dat zij in de jaren '70 al veelvuldig reclame maakten voor lpg-installaties, vooral bij onze naar kaas ruikende noorderburen.

          Comment


          • #25
            Zijn er nog meningen of opinies over? Ik ben niet van plan om nog lang te wachten voor de knoop doorgehakt word (kwestie van dagen) als het mogelijk is... Maar dan wil ik liefst zo volledig mogelijk geïnformeerd zijn..

            Comment


            • #26
              Ik zou gewoon nog ff de tijd nemen de verschillende fabrikanten/installateurs te contactacteren, wat uitleg vragen (dat is tenslotte een deel van hun job) en dan gewoon rekening houdend met je budget een keuze maken. Indien je bij de 'grote' merken blijft kan er immers weinig fout lopen. Mss is het ni slecht is ff je Seat-dealermen te contacteren en te vragen wat volgens hem de beste systemen zijn voor je wagen...

              Aan de reacties die hier te zien zijn gaat uiteraard ieder z'n eigen systeem wat verdedigen. Van de overige 50% leden zul je niet veel moeten verwachten immers deze toch enkel geïnterresseerd zijn in een Golf cabrio en 4 velgen op de kosten van mammie en pappie.

              Grtz en succes ermee!

              Comment


              • #27
                Nog een mailtje teruggehad van Eco-drive uit leuven

                Mijnheer,
                Voor een seat 1600 toledo bestaat er een lpi vialle (vloeibare gasinjectie)
                vanaf bouwjaar 2002 motorcode AZD/BCB. met verzonken inbouw (i.p.v
                reservewiel)2500 euro incl. btw en tech keuring.
                U kan ook kiezen voor andere gasinjectiesystemen tartarini 2100 euro
                AG sgi 2300 euro. prins vsi 2500 euro.
                voor wat meer tech. info kan u mij steeds vrijblijvend bellen of eens
                langskomen.
                groet
                eric
                eco-drive
                Een LPI van vialle gaat al niet, de mijne is van 1999

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                  Nog een mailtje teruggehad van Eco-drive uit leuven



                  Een LPI van vialle gaat al niet, de mijne is van 1999

                  jammer, want van vialle heb ik toch al veel goede dingen gehoord.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                    Van de overige 50% leden zul je niet veel moeten verwachten immers deze toch enkel geïnterresseerd zijn in een Golf cabrio en 4 velgen op de kosten van mammie en pappie.
                    Zeg, spreek voor uw eigen eh!
                    1. nen golf IV zie ik al niet graag en of er nen V cabrio komt??
                    2. velgen interesseren me dan weer wel, maar mammie en pappie zullen niet financieren :-(

                    OT nu: LPG zal je zeker goedkoper uitkomen en heeft weinig invloed op prestaties en verbruik... er zijn idd wel een aantal praktische nadelen: ofwel geen reservewiel meer, ofwel een kleinere koffer! Of je dat ervoor over hebt moet je zelf beslissen...

                    Ik persoonlijk vind de nadelen te groot tov de voordelen, toch voor nen 1.6! Moest je met nen 2.0 turbo of >2.4 atmosferisch zitten zou ik het dan weer wel doen...

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door vyper
                      Zeg, spreek voor uw eigen eh!
                      1. nen golf IV zie ik al niet graag en of er nen V cabrio komt??
                      2. velgen interesseren me dan weer wel, maar mammie en pappie zullen niet financieren :-(

                      OT nu: LPG zal je zeker goedkoper uitkomen en heeft weinig invloed op prestaties en verbruik... er zijn idd wel een aantal praktische nadelen: ofwel geen reservewiel meer, ofwel een kleinere koffer! Of je dat ervoor over hebt moet je zelf beslissen...

                      Ik persoonlijk vind de nadelen te groot tov de voordelen, toch voor nen 1.6! Moest je met nen 2.0 turbo of >2.4 atmosferisch zitten zou ik het dan weer wel doen...
                      Wie gaat er bij u thuis tanken en met welke bankkaart? Ik heb een berekening staan op de vorige pagina, en als jij dat niet de moeite noemt?

                      Nadelen? Ofwel m'n koffer kwijt én m'n reserverwiel (ahja, want de tank staat erop) ofwel m'n reservewiel kwijt én nog een bruikbare koffer.

                      De hoge installatieprijs en spijtig genoeg de extra taks zijn de enige echte nadelen die ik kan bedenken. Maar als we dan verder gaan rekenen, is dat iets wat ik er vlot uithaal met mijn ocharme 1.6 .

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                        Wie gaat er bij u thuis tanken en met welke bankkaart? Ik heb een berekening staan op de vorige pagina, en als jij dat niet de moeite noemt?

                        Nadelen? Ofwel m'n koffer kwijt én m'n reserverwiel (ahja, want de tank staat erop) ofwel m'n reservewiel kwijt én nog een bruikbare koffer.

                        De hoge installatieprijs en spijtig genoeg de extra taks zijn de enige echte nadelen die ik kan bedenken. Maar als we dan verder gaan rekenen, is dat iets wat ik er vlot uithaal met mijn ocharme 1.6 .
                        Ik vind het zeker de moeite.
                        A Twist of the Wrist

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                          Wie gaat er bij u thuis tanken en met welke bankkaart?
                          ach, als ze 't geld elke ochtend met een paar bakken tegelijk voor de deur komen zetten, maalt er toch niemand om een litertje meer of minder?

                          hup, lpg in die ceejat! de investering rendeert heus wel, en van de herverkoopwaarde zou ik me geen bal aantrekken. 't blijft een feit dat lpg amper in trek is. houden zo, of we krijgen binnenkort een diesel-effect.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                            ach, als ze 't geld elke ochtend met een paar bakken tegelijk voor de deur komen zetten, maalt er toch niemand om een litertje meer of minder?

                            hup, lpg in die ceejat! de investering rendeert heus wel, en van de herverkoopwaarde zou ik me geen bal aantrekken. 't blijft een feit dat lpg amper in trek is. houden zo, of we krijgen binnenkort een diesel-effect.
                            Zeg Frankie, rijden sommige van jouw wagens niet op LPG?

                            Wat vindt u het beste systeem?
                            A Twist of the Wrist

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                              Zeg Frankie, rijden sommige van jouw wagens niet op LPG?

                              Wat vindt u het beste systeem?
                              Stel je voor dat wanneer je dan gaat crossen je dat er dan allemaal terug uit moet gooien

                              Tiens, ik moet zo iemand precies nog eens een tank terug bezorgen

                              Nog eens ergens afspreken denk ik

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                Zeg Frankie, rijden sommige van jouw wagens niet op LPG?

                                Wat vindt u het beste systeem?
                                enkel m'n Jag staat nog op lpg, 'k zal eens zien welk systeem dat is. eerlijk gezegd lig ik daar niet wakker van, bij voldoende vermogen is dat beetje verlies te verwaarlozen. in die bak steekt een 3.6 met 225 pk, als ik er daar 25 van verlies, is dat amper merkbaar.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
                                  Tiens, ik moet zo iemand precies nog eens een tank terug bezorgen
                                  ook daar lig ik niet van wakker.

                                  'k zou eigenlijk al niet weten in welke pimpcar ik als eerstvolgende lpg ga duwen.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                                    enkel m'n Jag staat nog op lpg, 'k zal eens zien welk systeem dat is. eerlijk gezegd lig ik daar niet wakker van, bij voldoende vermogen is dat beetje verlies te verwaarlozen. in die bak steekt een 3.6 met 225 pk, als ik er daar 25 van verlies, is dat amper merkbaar.
                                    Bij extreem gebruik zou je daar (theoretisch) nog minimum 207 pk van moeten overhouden, en bij normaal gebruik zou je toch zo een 220 pk moeten overhouden.

                                    Bij LPi zou je dat vermogen ten alle tijden moeten overhouden, en je zou zelfs wat extra kunnen hebben.
                                    A Twist of the Wrist

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                      Bij extreem gebruik zou je daar (theoretisch) nog minimum 207 pk van moeten overhouden, en bij normaal gebruik zou je toch zo een 220 pk moeten overhouden.

                                      Bij LPi zou je dat vermogen ten alle tijden moeten overhouden, en je zou zelfs wat extra kunnen hebben.
                                      lijkt me nog genoeg te zijn om die Bling_Bling-Shaguar vooruit te krijgen, niet?

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                                        Wie gaat er bij u thuis tanken en met welke bankkaart? Ik heb een berekening staan op de vorige pagina, en als jij dat niet de moeite noemt?

                                        Nadelen? Ofwel m'n koffer kwijt én m'n reserverwiel (ahja, want de tank staat erop) ofwel m'n reservewiel kwijt én nog een bruikbare koffer.

                                        De hoge installatieprijs en spijtig genoeg de extra taks zijn de enige echte nadelen die ik kan bedenken. Maar als we dan verder gaan rekenen, is dat iets wat ik er vlot uithaal met mijn ocharme 1.6 .
                                        Ik heb geen tankkaart, maar ga voorlopig trouwens met de fiets werken :-)
                                        Als je zoveel km's gaat doen ga je zeker af en toe eens lekrijden en moet je de rompslomp die je dan hebt meerekenen in je kostenanalyse:
                                        1. je kan op van die runflat banden rijden, maar die kosten meer en zijn eigenlijk minder goed dan de normale
                                        2. je kan zo van die spuitbussen kopen, maar nadien is de band wel voor de vuilbak, terwijl anders (als 't nog de moeite is) de band hersteld kan worden
                                        3. of je kan je reservewiel "los" in de koffer leggen, maar vroeg of laat haal je 't der eens uit en vergeet je 't terug te leggen (alé dat zou bij mij toch zo zijn)

                                        Ook niet meegerekend in je analyse: Moet je trouwens die installatie niet elke 2 jaar laten herkeuren ofzo? Ik weet niet hoeveel dat kost en hoe lang het duurt... aangezien alles aan de wagen verslijt en vroeg of laat vervangen moet worden, zal dat met die lpg gerelateerde onderdelen wel niet anders zijn zeker, hoeveel dat gaat kosten zit ook niet in je berekeningen...

                                        Anderzijds zal je héél veel moeten gaan tanken en persoonlijk vind ik dat ik daar zelfs met nen 55l diesel tank veel te regelmatig sta en toch altijd vrij veel tijd verlies...
                                        Last edited by ; 06/07/2005, 14:29.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door vyper
                                          Ik heb geen tankkaart, maar ga voorlopig trouwens met de fiets werken :-)
                                          Als je zoveel km's gaat doen ga je zeker af en toe eens lekrijden en moet je de rompslomp die je dan hebt meerekenen in je kostenanalyse:
                                          1. je kan op van die runflat banden rijden, maar die kosten meer en zijn eigenlijk minder goed dan de normale
                                          2. je kan zo van die spuitbussen kopen, maar nadien is de band wel voor de vuilbak, terwijl anders (als 't nog de moeite is) de band hersteld kan worden
                                          3. of je kan je reservewiel "los" in de koffer leggen, maar vroeg of laat haal je 't der eens uit en vergeet je 't terug te leggen (alé dat zou bij mij toch zo zijn)

                                          Ook niet meegerekend in je analyse: Moet je trouwens die installatie niet elke 2 jaar laten herkeuren ofzo? Ik weet niet hoeveel dat kost en hoe lang het duurt...

                                          Anderzijds zal je héél veel moeten gaan tanken en persoonlijk vind ik dat ik daar zelfs met nen 55l diesel tank veel te regelmatig sta en toch altijd vrij veel tijd verlies...
                                          Zeg nu eerlijk, met moderne banden wat is de kans nog dat je lek rijdt?

                                          Dan bel je toch gewoon iemand op die even met je naar een bandencentrale bolt of ff het reservewiel dat in de garage staat oppikt.

                                          Dat zal de kost niet zijn denk ik

                                          Comment

                                          Working...
                                          X