Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
    lpg is zeker de beste keuze want het verlies op je Fabia gaat echt veel zijn en ze zijn niet zo gewild denk ik.
    Ze zijn redelijk gewild, maar de meeste willen een TDI.

Maar ik denk dat LPG inderdaad meest economische/ecologische oplossing is.

Het enige probleem is dat ik nog geen "officiële" bevestiging heb dat de 1.2 probleemloos kan worden omgebouwd.
    Op de Prins website (en die van andere fabrikanten) staat enkel de 1.4 vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Don Q Bekijk Berichten
      Ze zijn redelijk gewild, maar de meeste willen een TDI.

Maar ik denk dat LPG inderdaad meest economische/ecologische oplossing is.

Het enige probleem is dat ik nog geen "officiële" bevestiging heb dat de 1.2 probleemloos kan worden omgebouwd.
      Op de Prins website (en die van andere fabrikanten) staat enkel de 1.4 vermeld.

Hoi don Q

Je 1.2 3 cilinder is helemaal geen probleem om op lpg te rijden, het is een heel degelijke en sterke motor. Wijzelf hebben deze week nog een fabia 3 cilinde gedaan, zoals de polo en de ibiza en zo. Mijn vriendin had tot enkele maanden eenzelde motortje in de nieuwe ibiza, had ik uiteraard ook op lpg omgebouwd en reed als een klok!!
      Het is zoals je zegt het is "maar" een 1.2 maar verbruikt aardig wat brandstof...
      Aarzel niet ons te contacteren mocht je nog vragen hebben.

Hopend je hiermee een voldoende duidelijk antwoord te hebben gegeven.

Comment

• Alvast bedankt voor je antwoord Mecanieker.
        Ik heb echter nog twee vragen.

Blijft bij het plaatsen van een ringtank de koffervloer volledig vlak of wordt deze iets verhoogd zoals ik op sommige websites lees?

Weet je of de fabrieksgarantie kan worden behouden na het plaatsen van een LPG-installatie?

Mvg,

D.

Comment

• De vloer wordt 9/10 verhoogd om een groter tank te kunnen plaatsen. De garantie vervalt vrees ik.
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Alvast bedankt voor je antwoord Mecanieker.
            Ik heb echter nog twee vragen.

Blijft bij het plaatsen van een ringtank de koffervloer volledig vlak of wordt deze iets verhoogd zoals ik op sommige websites lees?

Weet je of de fabrieksgarantie kan worden behouden na het plaatsen van een LPG-installatie?

Mvg,

D.
            Dat kan vlak blijven ook maar dan is de tank kleiner van afmeting, dat is zoals u dat zelf wil.
            De garantie op je motor kan inderdaad vervallen, maar is ook sterk afhankelijk van je dealer of die pro of contra lpg is.

Comment

• en hoeveel dealers zijn er pro lpg ?

(retorische vraag)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                en hoeveel dealers zijn er pro lpg ?
                Ik vrees niet al te veel, maar op de gasfx website heb ik het volgende gelezen:
                Wanneer uw auto nog in de Skoda fabrieksgarantie valt (2 jaar) wordt gasFX alléén via de officiële Skoda-dealer geleverd. Garantie en technische ondersteuning t.b.v. auto en autogassysteem zijn daarmee volledig gewaarborgd door Skoda en gasFX. Tevens verzorgt de Skoda dealer in samenwerking met gasFX de gehele bestelling en inbouw van gasFX voor u.
                Dus toch maar een mailtje gestuurd naar D'Ieteren voor meer info.

Op dezelfde website heb je trouwens enkel de mogelijkheid om voor een 52 liter ringtank te kiezen. (verhoging van bodemlpaat?)

Gezien het om een Fabia combi gaat had ik toch graag zoveel mogelijk,kofferruimte behouden.

Comment

das dan nog een nederlandse site, waar ze iets toegeeflijker zijn op gebied van gas dan in belgie

Comment

• dit was een kollega van mij, en hij heeft ook bij mij eens gas gelegd

Comment

Dus toch maar een mailtje gestuurd naar D'Ieteren voor meer info.

Op dezelfde website heb je trouwens enkel de mogelijkheid om voor een 52 liter ringtank te kiezen. (verhoging van bodemlpaat?)

Gezien het om een Fabia combi gaat had ik toch graag zoveel mogelijk,kofferruimte behouden.
                      Wij hebben laatst een skoda gedaan, heb eens nagekeken en dat was ook zo een break model fabia en die hebben rdelijk veel plaats waar het wiel ligt en er kan een 52 of 55 liter ringtank liggen. en we hebben hierbij geen ophoging moeten maken in de koffer,deze bleef volledig vlak. Het principe Gasfx klinkt mij niet bekend.... naar ik lees is het een totaalpakket van verschillende zaken. een lpi van vialle en wat andere zaken.
                      Last edited by ; 25/04/2008, 10:27.

Comment

• is het mogelijk om een:

Toyota Aygo 1.0 mmt (multimode) op lpg te zetten?
                        lijkt misschien een rare combinatie maar vroeg mij dat af.

zo ja, valt de fabrieksgarantie dan weg en welke installatie is goed voor veel kilometers te doen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlaCkBirD Bekijk Berichten
                          is het mogelijk om een:

Toyota Aygo 1.0 mmt (multimode) op lpg te zetten?
                          lijkt misschien een rare combinatie maar vroeg mij dat af.

zo ja, valt de fabrieksgarantie dan weg en welke installatie is goed voor veel kilometers te doen?
                          Heb even moeten opzoeken welke toyota dat net was klonk me niet bekendin de oren

Dat is perfect mogelijk om op lpg te zetten, zo ik wel kan zien zal er een klein tonnetje in moeten, heeft ie een reserve wieltje? zoniet zal je moeten kiezen voor een klein cilindrisch tonnetje....van klein tot groot prins weet ze allemaal op Lpg te laten rijden

Comment

• Met die stijgende benzineprijzen heeft mijn moeder in haar hoofd gehaald om een naftje te kopen en op gas te leggen.
                            Nu heb ik geïnformeerd bij onze mb-dealer en die zegt dat die gas-installaties niet aan te raden zijn. Wegens te veel problemen. Het zou gaan om een glk klasse.

Comment

• ik zou het ook ni doen als er een 220 cdi bleutec te koop is

alleen als het model niet in diesel bestaat overweeg ik en koop ik meestal

Comment

• Ondertussen antwoord gekregen via de lokale garage.
                                Zoals gedacht, vervalt de fabrieksgarantie...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe Bekijk Berichten
                                  Met die stijgende benzineprijzen heeft mijn moeder in haar hoofd gehaald om een naftje te kopen en op gas te leggen.
                                  Nu heb ik geïnformeerd bij onze mb-dealer en die zegt dat die gas-installaties niet aan te raden zijn. Wegens te veel problemen. Het zou gaan om een glk klasse.

Heel goed gerekend van je moeder !!! mercedes heeft uiterst sterke V8 en V6 motoren om op lpg om te bouwen zonder probleem. Dat horen we dagelijks dat mercedes benz of andere merkverdelers lpg afraden. Voor hun is dat een onbekend terrein en onbekend maakt onbemind !!! Dit is helemaal in tegenstelling tot de gang van zaken in duitsland!! in duitsland is het zo dat je bij je originele merkverdelers (zowel mercedes, VW,...) terecht kan voor de installatie en men dit aanbied bij de verkoop van een nieuwe wagen !! Dus blijft bij mij de vraag waarom zou hier bij ons de garantie vervallen als hij op lpg rijd terwijl men het in duitsland gewoon kan laten plaatsen vanaf nieuw echt absurd !! Maar goed hier in belgie verkoopt men nu eenmaal liever een diesel omdat het er gewoon zo in gebakken zit denk ik, de juiste reden weet ik niet, vroeger was het omdat de priijs aan de pomp laag was, maar die tijd is ook al lang door ....

Comment

• Dus:

Ga je GLK in Duitsland bestellen mét LPG vanaf begin, heb je MB-garantie en kunnen die hier in België op hun kop gaan staan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      Dus:

Ga je GLK in Duitsland bestellen mét LPG vanaf begin, heb je MB-garantie en kunnen die hier in België op hun kop gaan staan
                                      Zou je eigenlijk moeten doen !!

Comment

• Ik denk niet echt dat mijn moeder echt veel zin heeft om die auto in Duitsland te kopen. Of kunnen ze dat via de garage gewoon laten overkomen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mecanieker Bekijk Berichten
                                          Heel goed gerekend van je moeder !!! mercedes heeft uiterst sterke V8 en V6 motoren om op lpg om te bouwen zonder probleem. Dat horen we dagelijks dat mercedes benz of andere merkverdelers lpg afraden. Voor hun is dat een onbekend terrein en onbekend maakt onbemind !!! Dit is helemaal in tegenstelling tot de gang van zaken in duitsland!! in duitsland is het zo dat je bij je originele merkverdelers (zowel mercedes, VW,...) terecht kan voor de installatie en men dit aanbied bij de verkoop van een nieuwe wagen !! ....
                                          Ivm sterke Duitse V6 en V8 motoren heb ik nog een vraagje:
                                          is het al mogelijk om de nieuwe Porsche Cayenne motoren op LPG te zetten? Die zijn sinds de facelift allemaal direct ingespoten en voor zover mijn info correct is is het nog niet mogelijk om alle direct ingespoten benzine motoren te laten ombouwen naar LPG?
                                          Zo ja, wat zijn dan zoal de mogelijkheden?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Dino

Comment

Working...
                                          X