Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Dino737 Bekijk Berichten
    Ivm sterke Duitse V6 en V8 motoren heb ik nog een vraagje:
    is het al mogelijk om de nieuwe Porsche Cayenne motoren op LPG te zetten? Die zijn sinds de facelift allemaal direct ingespoten en voor zover mijn info correct is is het nog niet mogelijk om alle direct ingespoten benzine motoren te laten ombouwen naar LPG?
    Zo ja, wat zijn dan zoal de mogelijkheden?

    Alvast bedankt voor je antwoord.

    Dino
    hoi dino,

    klopt, wij bij prins zijn momenteel op zoek naar een dergelijke porche FSI, het concept "FSI" is bij prins eigenlijk klaar maar omdat er voor elke FSI wagen een handleiding dient te zijn had prins graag ieder model bij hun in huis gehad om de handleiding alsook de calibratie te makenvoor degelijke wagens. De audi A4 is reeds ontwikkeld, golf,... deze week werd me nog gevraagd naar een Porche FSI.... mocht je intresse hebben laat het ons weten.
    Onze gegevens zijn te vinden op www.lpg-installaties.be

    Ik hoop alvast dat je hieraan zou willen meewerken mocht je dergelijke wagen hebben !!

    Groeten mecanieker

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Ga je GLK in Duitsland bestellen mét LPG vanaf begin, heb je MB-garantie en kunnen die hier in België op hun kop gaan staan
      in holland rijden ook al jaren lpg-wagens met garantie

      meestal blijft het bij een beetje bijstellen, maar als eigenaar is't ni leuk...als je perfectionist op je kar bent en geen budgeteerder

      Comment


      • @Mecanieker:

        Wast kost een Prins VSI systeem voor een BMW V8 blok (uit de E39 en de X5) met 286pk bij jullie? Mag via pm.

        Comment


        • oe oe oe

          Mag ik schatten?


          Ik gok een 3500€!
          2002 MX-5 NB 1.6

          2011 Honda PCX

          Comment


          • het probleem van de voordruk is alleszins weg met vialle

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
              oe oe oe

              Mag ik schatten?


              Ik gok een 3500€!

              Ho.... dan ben je al een pak te veel kwijt

              Voor een 8 cilinder zitten we op 3150€ alles inclusief met twee jaar garantie op de installatie Rij je er vlug uit als je met zo'n leuke X5 v8 rijd, dat bolt als een klokje.......en die sound is nog leuker

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Mecanieker Bekijk Berichten
                Ho.... dan ben je al een pak te veel kwijt

                Voor een 8 cilinder zitten we op 3150€ alles inclusief met twee jaar garantie op de installatie Rij je er vlug uit als je met zo'n leuke X5 v8 rijd, dat bolt als een klokje.......en die sound is nog leuker
                Was toch nog niet zo slecht gegokt hè

                En idd, dat heb je op een jaarofzo terugverdient als je 25.000km per jaar doet...
                2002 MX-5 NB 1.6

                2011 Honda PCX

                Comment


                • Heeft iemand een ''LPG-gids'' ?

                  Er is zo'n boekje te koop voor 20 euro, met alle adressen in Europa waar LPG te tanken is. Lijkt me geen overbodige luxe, met de zomervakantie ingedachte.

                  Maar misschien kennen jullie een website waar dit online staat?

                  Het gaat vooral over Italië.

                  Comment


                  • Ik heb een maand geleden een aanvraag ingediend voor zo'n ECOCARD van Primagaz, maar tot op heden nog niks ontvangen.

                    Heeft iemand een idee hoe lang dit duurt? Duurt nu al een maand!

                    Mvg

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mecanieker Bekijk Berichten
                      Ho.... dan ben je al een pak te veel kwijt

                      Voor een 8 cilinder zitten we op 3150€ alles inclusief met twee jaar garantie op de installatie Rij je er vlug uit als je met zo'n leuke X5 v8 rijd, dat bolt als een klokje.......en die sound is nog leuker
                      We zitten hier met een pro blijkbaar, dan ook maar es vraagje stellen

                      Een Mk.2 Mazda MX-5 1.6 op LPG zetten, is dat mogelijk, en indien ja hoeveel kost dat? En kun je dan nog iets van bagageruimte overhouden, niet echt zeker?

                      Comment


                      • Minder LPG-wagens ondanks dure diesel


                        De Belg ziet in LPG-wagens nog geen alternatief voor de hoge prijzen aan de pomp.
                        "Er is momenteel geen enkele stijging van de verkoop van LPG-wagens geregistreerd. Integendeel, de laatste jaren zien we een dalende tendens".

                        (belga) - Dat verklaarde Walter Kuylen, secretaris-generaal van FeBuPro, de federatie butaan propaan, maandag aan Belga.

                        België telde in 2007 minder wagens op LPG dan in 2006, luidt het ook bij Goca, het orgaan dat de autokeuringscentra groepeert.

                        "In 2006 kwamen er 61.467 LPG-auto's op controle, tegen 56.194 in 2007". Ter vergelijking: het aantal benzinewagens dat een autokeuring onderging bedroeg 1.742.407 tegen 2.403.348 controles bij dieselwagens.

                        In Nederland is er dan weer sprake van een omgekeerde tendens. Het aantal LPG-wagens steeg er in de eerste drie maanden met 12 pct tegenover vorig jaar.

                        "LPG wordt door de regering ook niet aangemoedigd", betreurt Kuylen. Volgens hem worden deze bestuurders zelfs gediscrimineerd.

                        Ons land heeft het dieselverbruik steeds aangemoedigd, met als gevolg dat dit type brandstof steeds populairder is geworden ten opzichte van benzine of gas (LPG).

                        Diesel kent een marktaandeel van 80 procent. Nochtans wordt in milieukringen gewezen op het vervuilende karakter van diesel, met zijn fijne stofdeeltjes.

                        Walter Kuylen begrijpt niet waarom de regering het gebruik van LPG niet aanmoedigt. De vervuilende uitstoot is immers een pak kleiner.

                        Ook de prijs van LPG ligt met 0,6060 euro/l en pak lager dan die van diesel (maximum 1,4210 euro/l) of van benzine (1,56 euro/l).

                        Het feit dat de Vlaamse regering het gebruik van roetfilters bij dieselwagens wil stimuleren, moet volgens FeBuPro gepaard gaan met een compenserende promotiemaatregel voor LPG-gebruikers.

                        18:40 - 19/05/2008
                        Copyright © De Tijd

                        Bron : http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...272433-438.art
                        Last edited by ; 19/05/2008, 21:00.

                        Comment


                        • Ik ben van plan om mijn golf 5 TDI te verkopen en een honda accord (2e hands) aan te schaffen. Het is een 2000CC vtec - 155pk en wil die overschakelen op lpg. Iemand ervaring met honda?
                          De lpg installateur zou van meenen worden uit Eeklo en de installatie kost 2000EU (btw in).

                          Peter

                          Comment


                          • Peter,

                            Wij hebben een dergelijke wagen reeds gedaan en stelt geen probleem, in combinatie met een Valve care en Prins VSI installatie ben je goed gesteld, heb je een installatie met twee jaar garantie, die overbouwbaar is in een volgende wagen. prijs is 2250 euro zonder valve care met valve care 2400. ik weet we zijn ietswat duurder maar bieden naar mijn weten een sterker product.

                            Groeten

                            Mecanieker

                            Take Care

                            Comment


                            • volvo bifuel

                              Hallo,

                              Wij rijden al 4 jaar gelukkig rond met een volvo v40 bifuel, >100000 km. installatie door volvo zelf.
                              Weet iemand het merk van deze installatie?
                              Nog nooit problemen gehad, onderhoud lpg installatie wordt door de volvo garage gedaan, enkel op 80000km een filter vervangen.

                              Het is wel zeer mooi geïnstalleerd, met de vuldop achter de tankklep, samen met de benzinedop, een ringtank van ongeveer 36 liter op de plaats van het reservewiel, met een verhoging in de laadbodem ( de v70 en s60 hebben zelfs een veel grotere tank naast de kleinere benzinetank, bij deze modellen werd al in de ontwerpfase rekening gehouden met het bifuel concept), een volvo knop op het dashboard voor omschakeling (wordt bijna nooit gebruikt, het knopje is zelfs onlangs eens vervangen omdat het bleef haperen wegens niet-gebruik), 2 brandstofwijzers naast elkaar (wijzertje van watertemperatuur is vervangen door een waarschuwingslampje), en een indicatorlichtje onder de wijzers dat de wagen op lpg aan het rijden is. Ook de motor zelf is onderhanden genomen, om de aanpassing naar lpg te verbeteren.

                              We hebben de wagen gekocht als demo wagen in de garage, 20000km en een heel gevoelige prijsdaling (ong 30% korting) omdat ze deze intelligente, milieuvriendelijke (allee, vervuilender dan het openbaar vervoer, maar toch van het interessantste op de markt) en qua prijs met dieselwagens concurrerende auto aan de straatstenen niet kwijtgeraakten...

                              Dus mensen die nog geen auto hebben en denken aan lpg (en volvo zien zitten)... denk eens aan een tweedehands bifuel.

                              Nu heeft volvo dit niet meer, is vervangen door flexfuel (goed geschikt voor lpg installatie, maar niet fabrieksgemonteerd)

                              Volgens de keuring, toen ik de wagen de eerste keer aanbood, was het wel zo dat de wagen niet in het verkeer mocht (?!!!??!!!) omdat ik geen papieren had van een installateur, er op de installatie geen plaatjes hangen met nummers of weet ik veel... . De wagen heeft een uur aan de kant gestaan, ze begrepen er geen snars van, en ik kon gewoon maar zeggen dat dit een fabrieksinstallatie van volvo was. Ze hadden er nog nooit een gezien, nog nooit van gehoord. Pas nadat een van de overste eens in al zijn papieren keek, bleek de wagen inderdaad te bestaan, en moest de installateur en de plaatjes niet gecontroleerd worden. Het jaar erop begon een andere controleur op hetzelfde station met hetzelfde liedje, maar na consultatie van collega's waren we er iets sneller uit dan een uur.

                              Enig nadeel is dat de 1.8 benzine minder goed rijdt dan een 2.0 diesel, maar je kan wel eens hoog in de toeren gaan, en het gaat toch gevoelig sneller dan een tractor... zelfs sneller dan een renault 4

                              Groeten,
                              Dieter

                              Comment


                              • Misschien nog een opmerking

                                in plaats van onder druk van de diesellobby de dieseltaksen af te schaffen (groot applaus), zouden ze beter iets doen aan die fucking lpg taks, 't zou misschien op termijn iets kunnen doen aan die vuile smog...

                                Comment


                                • Die karren zijn idd niet stuk te krijgen op LPG. Wel spijtig van de inhoud van de tank, 36l is echt wel weinig... Maar die 1.8 zal wel zo geen zuipschuit zijn als de mijne natuurlijk
                                  Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                  Comment


                                  • volvo bifuel

                                    met vooral stadskilometers en weinig autoweg heeft de bifuel een verbruik van ong 12l/100km, en een autonomie van ong 300km (enkel autosnelweg kan dit tot 390km gaan...)

                                    Comment


                                    • Amai, dat is toch nog wel vrij veel. Ik had gedacht dat je die onder de 10l kon houden...
                                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                      Comment


                                      • ja, maar de ritten die we doen zijn zelden langer dan 25 km, en meestal veel stoppen en vertrekken (arts en dierenarts op huisbezoek, en we wonen beiden op 500m van ons werk-gaan ook veel met de fiets of te voet), ik denk dat je dit dan echt moet zien als verbruik bij stadsverkeer... .

                                        in vgl met diesel met een verbruik in gelijkaardige omstandigheden van 7l/100km denk ik dat de bifuel zeker niet duurder rijdt. Met benzine zou het een heel stuk duurder zijn.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Vin Bekijk Berichten
                                          Ik heb een maand geleden een aanvraag ingediend voor zo'n ECOCARD van Primagaz, maar tot op heden nog niks ontvangen.

                                          Heeft iemand een idee hoe lang dit duurt? Duurt nu al een maand!

                                          Mvg
                                          Heb zelf zo'n kaart gehad maar ligt ondertussen in één of andere schuif want in de praktijk heb je er niet zo veel aan als je onder de officiële prijs kan tanken... ( dan heb je immers géén korting). Weet niet of deze kaart nog überhaupt bestaat trouwens.

                                          Ik tank tegenwoordig aan 0,505€/l dus die kaart kan me worst wezen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X