Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Brammstein
    ge weet duidelijk niet wat te kiezen
    Tja, als het gaat om een investering van 2000-2500 euro, dan is het volgens mij niet meer als logisch dat ge eens goed rondbelt en zoveel mogelijk info bijeenraapt om prijzen enz te vergelijken. Hier zitten dan ook wat kenners die mij kunnen verder helpen, zodoende de meest geschikte keuze te maken.

    Die laatste heeft trouwens mijn voorkeur.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
      Man o man, wat 'n toestanden
      lang leve De Visser in Stekene. heerlijk eenvoudig.

      Comment


      • #83
        Ga voor de AG sgi, dan ben je het snelste geholpen.

        en het is wel waar dat die LPi net ietsje minder betrouwbaar is, en bijkomend is natuurlijk ook het feit dat de installatie van LPi langer duurt omdat bepaalde onderdelen enkel ingebouwd mogen worden in Nederland en dat je je inlaatspruitstuk even zal moeten missen.
        A Twist of the Wrist

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
          Toeval wil dat ik net naar eentje gebeld heb (lang leve gouden gids ) uit sint-truiden (De Roover) en die installeren het AG systeem. Daar konden ze me net het LPI systeem weer afraden

          Allez, toch voor mijn wagen. Ze installeren dat enkel op turbowagens en de pompen zouden heel gevoelig zijn ofzo.

          Het prijskaartje speelt hier wel weer in het voordeel en ook 2 jaar garantie op onderdelen en uren. Plus gratis vervangwagen.

          Man o man, wat 'n toestanden
          Peeka, ik heb een LPi van Vialle, Hier is de juiste info :
          de eerste generatie Vialle LPG-tanks (van voor 2000) had veel problemen met de ingebouwde pomp waardoor Vialle er vele in garantie heeft moeten vervangen. Dat probleem is ondertussen verholpen en de pompen gaan jaren mee. Mijn installatie is 5 jaar en tot nu 180.000km op Lpi, nooit stukken gehad en nooit onderhoud nodig gehad.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
            Lap, weer niks
            ga vooral je gang !

            kurjeus wat de visser nu vraagt voor een installatie

            edit : ozzi, wie was jouw intallateur, en hoeveel ?
            ev via pm ? al mag je het van mij hier zetten, toch ?
            Last edited by bobo; 16/07/2005, 01:51.

            Comment


            • #86
              'k Vind geen beter plekje om dit te vragen :

              zou het verantwoord zijn hier LPi in te smijten ?




              (afgezien van't feit dat sommigen dit waarschijnlijk pure verkrachting vinden van de wagen)

              Comment


              • #87
                Peeka zegt dat de roover uit sint truiden hem lpi afraden maar hij heeft zich niet goed geinformeerd . De ag installatie zijn van het type gsi . De wabsite is www.lpg.be/ag.htm
                Last edited by ; 17/07/2005, 17:56.

                Comment


                • #88
                  Heb je nu een LPG-installatie?
                  A Twist of the Wrist

                  Comment


                  • #89
                    mijn (negatieve) ervaring met LPG

                    Dit ter info:
                    Ik had me in oktober 2002 een Mazda Tribute 2.0 16v aangeschaft.
                    In mei 2004 een LPG-installatie geplaatst door een officiele dealer van het merk A.G. (Autogas Systems) Alles werd correct uitgevoerd: computergestuurd, kleppensmering (Flash Lube), vignet op de voorruit, garantie: ok, documenten: ok, technische controle: ok ...Doch na +/- een jaar ondervond ik dat er iets mis was met de wagen, minder vermogen, meer en meer trillingen (schokken en beven), vooral als hij koud staat, pakweg de eerste +/- 10 a 15km. Nu, na 1 jaar 2 maand en +/- 42000 km op gas te hebben gereden staan de kleppen bijna volledig dicht !!!
                    (kostprijs reparatie bij Mazda (Julien-Gent): minimum 1000 euro, bij verbrande klepzittingen kan dit oplopen tot meer dan 3000 euro)
                    Volgens de lpg-installateur, nog nooit gebeurd ...
                    Daar het volgens hem toen de eerste keer was dat hij voor dit type voertuig LPG installeerde en bij de invoerder (DEBI) geen negatieve ervaringen gekend waren, (eigenlijk niet moeilijk want er zijn tot nu toe amper 5 voertuigen uitgerust met LPG) kon hij de gevolgen niet kennen ...
                    Mazda geeft geen garantie en A.G. geeft enkel garantie op zijn gas-installatie ...
                    Liep de smering (Flash Lube) te traag (fout installateur)? want het reservoir zou na 10000 km moeten worden bijgevuld (volgens sommige reacties...) en in mijn geval, na 42000 km zat er nog 1/5 in, wie zal het zeggen...
                    Nu is de vraag of ik er een rechtszaak van maak of niet,...
                    Alle reacties zijn meer dan welkom.

                    Comment


                    • #90
                      1 reactie : flash lube is een beetje dubieus kwa meerwaarde...

                      voorts denk ik dat het plaatsen van een niet af-fabriek-geleverde-installatie, altijd een risico inhoud, net als een chip

                      niet meer dan logisch ook

                      Comment


                      • #91
                        het zou mooi zijn als jouw installateur je zou vergoeden
                        ...of eventueel mazda

                        Comment


                        • #92
                          Je kan anders op de volgend site eens kijken http://www.lpg.nl/Vialle.htm ,is wel een nederlandse over een nieuw soort installatie gasFX en je kan er ook een prijsberekening doen, ook voor jouw wagen. Wat mij wel opvalt is het hoge meerverbruik dat ze nemen voor LPG.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                            Tja, als het gaat om een investering van 2000-2500 euro, dan is het volgens mij niet meer als logisch dat ge eens goed rondbelt en zoveel mogelijk info bijeenraapt om prijzen enz te vergelijken. Hier zitten dan ook wat kenners die mij kunnen verder helpen, zodoende de meest geschikte keuze te maken.

                            Die laatste heeft trouwens mijn voorkeur.
                            hoe zit het met dat gasbommetje in je koffer? ligt 't er al in?

                            Comment


                            • #94
                              Ik heb in mijn beemer een lpg tank liggen en ben daar zeer tevreden over. Nog geen enkel probleem mee ondervonden. Mijn systeem is van brc. Bedenk wel dat als ge een lpg-installatie nu laat steken dat ge de tankdop aan de buitenkant van uw koffer moet laten steken ipv in de binnenkant van de kofferklep zoals vroeger mocht. Dit betekent dat ze een gaatje moeten maken in uw carrosserie waardoor ge de installatie later niet kunt overplaatsen (of ge moet uw wagen afrijden en als "wrak" weg doen. Wat ge eventueel wel kan doen is een systeempje maken waardoor uw achterste nummerplaat handmatig kan naar beneden klikken en hierachter uw lpg tanktop laten steken. Indien meer vragen, laat maar weten.
                              1976 Porsche 924 (verkocht)
                              2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                              2011 Volvo V60 T6 AWD
                              2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door wollie
                                Ik heb in mijn beemer een lpg tank liggen
                                'k wist niet dat dat ook al ging

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                  'k wist niet dat dat ook al ging
                                  Heb thuis een bmw 318 I (E36) op lpg, vroeger in een 316 I Compact (E36) gebruikt. Een bmw 318 I (E46) op lpg en een bmw Z 3 1.8 I op lpg. Oh ja, ook een volvo 740 op lpg, dit allemaal zonder problemen. De volvo heeft soms trillingen als ge gaat tanken na even op naft te hebben gereden en dan terug op lpg omschakelt, maar dit heeft meer met de leeftijd van de tank te maken dan met de brandstof zelf.
                                  1976 Porsche 924 (verkocht)
                                  2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                                  2011 Volvo V60 T6 AWD
                                  2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

                                  Comment


                                  • #97
                                    Dat zijn wel geen beemers eh



                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door xius001
                                      Dat zijn wel geen beemers eh




                                      Die volvo niet nee
                                      1976 Porsche 924 (verkocht)
                                      2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                                      2011 Volvo V60 T6 AWD
                                      2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door wollie
                                        Die volvo niet nee
                                        Een beemer is een BMW-moto
                                        Een bimmer is wat jij bedoelde.


                                        Vandaar BF's reactie
                                        Last edited by ; 22/08/2005, 12:49.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
                                          Een beemer is een BMW-motor
                                          Een bimmer is wat jij bedoelde.


                                          Vandaar BF's reactie
                                          Oeps, dat wist ik niet. Thanks for the tip.

                                          Met beemers op lpg heb ik geen ervaring, met bimmers des te meer.
                                          1976 Porsche 924 (verkocht)
                                          2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                                          2011 Volvo V60 T6 AWD
                                          2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X