Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
    Minder LPG-wagens ondanks dure diesel

De Belg ziet in LPG-wagens nog geen alternatief voor de hoge prijzen aan de pomp.
    "Er is momenteel geen enkele stijging van de verkoop van LPG-wagens geregistreerd. Integendeel, de laatste jaren zien we een dalende tendens".
    ....
    Tja, het is al langer bekend dat Belgische automobilisten niet kunnen tellen... anders zou het wagenpark niet uit 80% diesels bestaan. Intussen begint het roet wel ernstig tussen de tanden te zitten...

Overschakelen op LPG? We gaan toch geen 150€ extra taks betalen zeker? Die heb je er wel op 3 weken uit maar wie maalt daar nu om?

Comment

• Overschakelen op LPG? We gaan toch geen 150€ extra taks betalen zeker? Die heb je er wel op 3 weken uit maar wie maalt daar nu om?[/quote]

Volledig mee eens !!!! ongelofelijk hoe de diesels hier nog worden vertakeld.....
      Op tv zegt men....... diesel zijn nog altijd goedkoper....... nee nee aan diesel blijft het meest over voor de staat

Comment

• Keek toevallig naar het eco programma op de vrt over milieuvriendelijker rijden. Waterstof in een bmw 7, dat moeten we ons zeker aanschaffen, onze koopkracht daalt toch niet echt volgens de nationale bank, maar geen enkele melding dat LPG de op dit moment minst milieubelastende brandstof is die op grote schaal te verkrijgen is... . Als er niet snel een LPG tankstation in de gemeente van Reynders komt, riskeren we misschien nog een stijging van de taksen...

Comment

• Ho ho, reken even uit met mij...

Een BMW Z4 die 130000km gaat rijden:

Code:
          	diesel	benzine	lpg
          investering			3250
          literprijs	1,421	1,588	0,6
          verbruik per 100km	6	9	10
          kost per 100km	8,526	14,292	6
          kost voor 130000km	11083,8	18579,6	7800
          totaal	11083,8	18579,6	11050
          Ik heb natuurlijk doelmatig het break-even punt opgezocht, maar voor velen is LPG niet zomaar goedkoper als je ook nog de installatie moet voorzien. Ik ga hier niet uit van een op- of onderwaardering bij de herverkoop van je wagen met LPG-installatie.

Het omslagpunt verschuift natuurlijk in functie van de brandstofprijzen en de installatieprijs. Ik wil heel graag voor een jaartje een Z4M op LPG, maar zelfs met m'n jaarlijkse kilometrage van 80000km, zal ik m'n verliezen moeten beperken door meerwaarde op de LPG-installatie te realiseren.
          Last edited by ; 23/05/2008, 12:49.

Comment

• LPG dien je imho ook niet te vergelijken met diesel. Wel met benzine. Voor mij lag dit omslagpunt op 30k km. Waar ik ondertss al even voorbij zit.
            Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Ho ho, reken even uit met mij...

Een BMW Z4 die 130000km gaat rijden:

Code:
              	diesel	benzine	lpg
              investering			3250
              literprijs	1,421	1,588	0,6
              verbruik per 100km	6	9	10
              kost per 100km	8,526	14,292	6
              kost voor 130000km	11083,8	18579,6	7800
              totaal	11083,8	18579,6	11050
              Ik heb natuurlijk doelmatig het break-even punt opgezocht, maar voor velen is LPG niet zomaar goedkoper als je ook nog de installatie moet voorzien. Ik ga hier niet uit van een op- of onderwaardering bij de herverkoop van je wagen met LPG-installatie.

Het omslagpunt verschuift natuurlijk in functie van de brandstofprijzen en de installatieprijs. Ik wil heel graag voor een jaartje een Z4M op LPG, maar zelfs met m'n jaarlijkse kilometrage van 80000km, zal ik m'n verliezen moeten beperken door meerwaarde op de LPG-installatie te realiseren.
              Voor een jaar is natuurlijk iets anders dan voor een lange termijn oplossing. Maar je hebt zeker een punt, als je de wagen niet oprijdt is diesel vaak interessanter door zijn betere restwaarde.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Niemand zegt dat die restwaarde binnen 5 jaar nog even interessant gaat zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                  Niemand zegt dat die restwaarde binnen 5 jaar nog even interessant gaat zijn.
                  Helemaal terecht, maar 5 jaar is al lang voor sommige mensen in auto termen. Op 5 jaar zal LPG zelden moeten onderdoen voor een diesel als je maar genoeg kilometers maakt. Op 2 - 3 jaar is het een ander verhaal.

Het kan natuurlijk net zo goed zijn dat de prijs van de LPG enorm begint te stijgen, dat is evenmin te voorspellen.
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• klopt als een bus. (sinds gisteren niet meer op biodiesel.)

Comment

• Het verschil tussen benzine en LPG is overigens 7500... Momenteel doe ik 80000km per jaar, wat dit geeft:

km diesel benzine lpg
                      investering 3250
                      literprijs 1,421 1,588 0,6
                      verbruik per 100 6 9 10
                      kost per 100km 8,526 14,292 6
                      kost voor 80000 6820,8 16247,1456 10831,4304
                      totaal 6820,8 16247,1456 14081,4304

Plots is het verschil benzine <-> lpg maar 2100...

Het zal dus een Z4(M) worden op benzine, en daarna een 325d of 120d

Dramatisch is het als ik m'n kilometrage zie zakken tot 20000km als ik zoals gepland met de trein ga pendelen:

km diesel benzine lpg
                      investering 3250
                      literprijs 1,421 1,588 0,6
                      verbruik per 100 6 9 10
                      kost per 100km 8,526 14,292 6
                      kost voor 20000 1705,2 4061,7864 2707,8576
                      totaal 1705,2 4061,7864 5957,8576
                      verschil benzine-LPG -1896,0712
                      Last edited by ; 23/05/2008, 16:24.

Comment

• Is normaal hè, als je maar op 1 jaar rekent. Meestal kies je voor LPG als je plant langer met die auto te rijden
                        En dan tel je je installatie ook aan 3250€ en de LPG aan 0.6€/liter. Een installatie kost al gauw 1000€ minder en de LPG kost hier maar 0.476...

Je hebt in 1 jaar dus je installatie terugverdient en nog eens 2100€ uitgespaard. Not bad...
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Een LPG-ombouw voor 2250€ voor een Z4M? 0,6€/l is de maximumprijs van vandaag, net zoals ik de maximumprijzen van benzine en diesel heb gebruikt. Op 80000km of een jaar tijd heb ik idd misschien aan jouw getallen LPG eruit, maar ik zit in zo'n wisselende sector dat ik niet weet hoeveel kilometers ik volgend jaar ga doen. Bijvoorbeeld: vanaf augustus ga ik elke dag naar een klant pendelen met de trein, en dat voor minimum een half jaar...
                          Last edited by ; 23/05/2008, 18:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Een LPG-ombouw voor 2250€ voor een Z4M? 0,6€/l is de maximumprijs van vandaag, net zoals ik de maximumprijzen van benzine en diesel heb gebruikt. Op 80000km of een jaar tijd heb ik idd misschien aan jouw getallen LPG eruit, maar ik zit in zo'n wisselende sector dat ik niet weet hoeveel kilometers ik volgend jaar ga doen. Bijvoorbeeld: vanaf augustus ga ik elke dag naar een klant pendelen met de trein, en dat voor minimum een half jaar...

Ja, ik ging ervan uit dat de Z4 een 2.0 was vermits je een verbruik van 10l opgaf. Maar het is dus de Z4M. My bad

En als je zoals je zegt niet weet hoeveel kms je binnen x-aantal tijd gaat maken is het idd een moeilijke beslissing...
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Iemand die weet hoeveel het zou kosten om een LPG installatie onder een Citroën Saxo te laten steken?
                              En (ook wel belangrijk) hoeveel liter kan er in zo een tankje dat onder zo een Saxo past?
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Iemand die weet hoeveel het zou kosten om een LPG installatie onder een Citroën Saxo te laten steken?
                                En (ook wel belangrijk) hoeveel liter kan er in zo een tankje dat onder zo een Saxo past?
                                in deze thread ergens heb ik het gevraagd voor mijn toenmalige peugeot 106, prijzen vielen reuze goed mee, denk rond de 1400 euro voor de installatie zelf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk Berichten
                                  Heb zelf zo'n kaart gehad maar ligt ondertussen in één of andere schuif want in de praktijk heb je er niet zo veel aan als je onder de officiële prijs kan tanken... ( dan heb je immers géén korting). Weet niet of deze kaart nog überhaupt bestaat trouwens.

Ik tank tegenwoordig aan 0,505€/l dus die kaart kan me worst wezen

Maar je zou 150l gratis van ze krijgen, dmv elke maand 10% vergoed te krijgen ofzo....

Ervaring mee?

Comment

• heb even toyota belgium gecontacteerd om te horen hoe het zat met de garantie.
                                    Nu vertelden ze mij dat ze geen garantie geven op de LPG installatie (omdat zij het niet verkopen) wel dat had ik wel verwacht, maar je krijgt meestal 3 jaar van de installateur dus geen probleem.
                                    De 5 jaar waarborg blijft, maar niet op de onderdelen die kapot kunnen gaan door de LPG.
                                    Dus nu de vraag,
                                    Wat kan er kapot gaan door het plaatsen van een LPG installatie?
                                    (en zeg nu niet de motor hé, anders heeft de garantie van toyota geen nut meer )

Comment

• een backfire zoals bij mijn 280 bvb

gasklep van de benzine kapot...welke waarborg betaalt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        een backfire zoals bij mijn 280 bvb

gasklep van de benzine kapot...welke waarborg betaalt ?
                                        de eigenaar?

aangezien het de schuld is van de LPG (ken daar eigenlijk niks van, maar het klinkt zo) al zeker niet de fabriekant en de installateur geeft enkel garantie op zijn installatie (en vermoedelijk niet op de motor) ?

Comment

• das dus de kloterij zowat

Comment

Working...
                                          X