Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het zal altijd kloterij blijven, tot er eindelijk een LPG wagen wordt gebouwd. En dan bedoel ik wagen + motor ontwikkeld voor LPG.

    Nu zit ge altijd met 2 constructeurs, een LPG systeem bovenop een normale ECU, etc...

    Comment


    • Bepaalde merken leveren een wagen OEM af met LPG. Daar dus geen probleem met de garantie
      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
        Bepaalde merken leveren een wagen OEM af met LPG. Daar dus geen probleem met de garantie
        Blijft een 3rd party systeem bovenop een ander systeem. De mogelijke problemen met het geheel nemen dus gigantisch toe.

        Voor mij wordt LPG voor mijn dagelijkse wagen pas aanvaardbaar als een constructeur de wagen heeft ontwikkeld met LPG in mind. Daarmee bedoel ik: motor aangepast voor LPG, motormanagement geschreven voor LPG, LPG tank standaard ingebouwd en dus geen brol in de koffer, duurtesten, stresstesten en crashtesten met LPG. Kortom, LPG als volwaardige brandstof.

        Iemand enig idee waarom geen enkele constructeur dit doet? K heb ooit gehoord dat LPG nog altijd geen "officiële" brandstof is. Geen idee wat hiermee bedoeld werd...

        Comment


        • Ooit zelf een aut oop lpg gehad? Als ik ga tanken aan 0.479€/l vergeet ik die kleine koffer snel hoor
          Voor de rest eigenlijk geen problemen gehad ermee...
          2002 MX-5 NB 1.6

          2011 Honda PCX

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
            Iemand enig idee waarom geen enkele constructeur dit doet?
            Vroeger deed Volvo dit met hun BiFuel...
            Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
              Ooit zelf een aut oop lpg gehad? Als ik ga tanken aan 0.479€/l vergeet ik die kleine koffer snel hoor
              Voor de rest eigenlijk geen problemen gehad ermee...
              Auto niet. 'K heb wel een boot op LPG. Niks motormanagement, gewoon simpele V8 met Impco carbu en 200liter tank. Nog geen problemen met deze combo.

              Een moderne wagen is uiteraard een ander verhaal.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                Vroeger deed Volvo dit met hun BiFuel...
                Geen idee of dit echt zo ver ontwikkelt was, maar als het klopt is het des te spijtiger dat dit er nu niet meer is.

                Moest LPG zo'n droom zijn om op te rijden, zouden er dan zo geen wagens moeten bestaan?

                Versta me ni verkeerd, ik heb niks tegen LPG, maar ik vraag me gewoon af waarom het niet op die schaal aangeboden wordt. Het is technisch perfect mogelijk om zo'n wagens te maken. Waarom wordt het dan niet (meer) gedaan?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                  Geen idee of dit echt zo ver ontwikkelt was, maar als het klopt is het des te spijtiger dat dit er nu niet meer is.

                  Moest LPG zo'n droom zijn om op te rijden, zouden er dan zo geen wagens moeten bestaan?

                  Versta me ni verkeerd, ik heb niks tegen LPG, maar ik vraag me gewoon af waarom het niet op die schaal aangeboden wordt. Het is technisch perfect mogelijk om zo'n wagens te maken. Waarom wordt het dan niet (meer) gedaan?
                  Omdat het niet genoeg verkocht werd/word misschien?
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Omdat het niet genoeg verkocht werd/word misschien?
                    ik denk ook vraag en aanbod

                    De ontwikkelingskosten worden niet gerecupereerd door de slechte verkoopscijfers, mensen blijven verzot op de diesels, en hebben vaak vooroordelen over lpg, gebaseerd op klinklare nonsens....

                    enfin, me happy aan de pomp
                    saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                    saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                    saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                    saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                    saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                    renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                    Porsche 993 (1994)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                      Auto niet. 'K heb wel een boot op LPG. Niks motormanagement, gewoon simpele V8 met Impco carbu en 200liter tank. Nog geen problemen met deze combo.

                      Een moderne wagen is uiteraard een ander verhaal.
                      impco is super, maar geen 100% op mijn auto

                      Comment


                      • waarom slaat LPG niet aan bij de grote massa?
                        1 - Je krijgt een extra taks rond uw oren geslingerd van vadertje staat ipv een premie (wel geen acijnzen)
                        2 - constructeurs krijgen dit niet verkocht
                        gewicht van voertuig gaat omhoog wat nog steeds in verband staat met het verbruik
                        verbruik gaat omhoog door de lagere energetische waarde en ik heb nog nergens een reklame van een auto gezien "kost maar x eur/km" altijd "verbruikt maar x l/km". kostprijs van de brandstof hebben ze immers niet in de hand.
                        my 2ct

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
                          waarom slaat LPG niet aan bij de grote massa?
                          1 - Je krijgt een extra taks rond uw oren geslingerd van vadertje staat ipv een premie (wel geen acijnzen)
                          2 - constructeurs krijgen dit niet verkocht
                          gewicht van voertuig gaat omhoog wat nog steeds in verband staat met het verbruik
                          verbruik gaat omhoog door de lagere energetische waarde en ik heb nog nergens een reklame van een auto gezien "kost maar x eur/km" altijd "verbruikt maar x l/km". kostprijs van de brandstof hebben ze immers niet in de hand.
                          my 2ct
                          En je verliest laadruimte als je een deftige autonomie wilt, bij wagens van normaal formaat is dat een serieuze opoffering.
                          En de afstelling moet echt goed gebeuren om echt geen verschil te merken met andere brandstoffen.
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                            En je verliest laadruimte als je een deftige autonomie wilt, bij wagens van normaal formaat is dat een serieuze opoffering.
                            En de afstelling moet echt goed gebeuren om echt geen verschil te merken met andere brandstoffen.
                            De constructeurs kunnen het verlies van laadruimte echt wel minimaliseren. Kijk maar naar de V70 Bifuel van Volvo die een kleinere benzine tank en een groote volledig geïntegreerde lpg tank heeft....ook de afstelling kan fabrieksaf gebeuren...alleen, er blijft weinig tot geen vraag naar LPG, de constructeurs zullen dan ook niet investeren in de ontwikkeling van voertuigen op LPG....Het is merkwaardig dat diverse overheden hybride-voertuigen promoten en financieel aantrekkelijker maken, daar waar de milieu-vriendelijke brandstof lpg nog steeds stiefmoederlijk wordt behandeld....ik denk dat we (+/- 60 000 belgische lpg rijders) ons daar moeten bij neerleggen...
                            saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                            saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                            saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                            saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                            saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                            renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                            Porsche 993 (1994)

                            Comment


                            • Ik heb daar geen enkel probleem mee dat er zo weinig lpg rijders zijn. Zo blijft de prijs van de lpg laag.
                              En mensen die maar klagen dat de diesel en benzine zo duur is. Daarstraks op het werk nog over aan het discusieren...
                              "Ik ben gisteren gaan tanken voor 75€" luidt het dan.

                              Als je dan zegt dat je voor dat geld 2x 80l tankt en daarmee +1400km ver komt krijgen ze een rood kleurtje
                              2002 MX-5 NB 1.6

                              2011 Honda PCX

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BlaCkBirD Bekijk Berichten
                                heb even toyota belgium gecontacteerd om te horen hoe het zat met de garantie.
                                Nu vertelden ze mij dat ze geen garantie geven op de LPG installatie (omdat zij het niet verkopen) wel dat had ik wel verwacht, maar je krijgt meestal 3 jaar van de installateur dus geen probleem.
                                De 5 jaar waarborg blijft, maar niet op de onderdelen die kapot kunnen gaan door de LPG.
                                Dus nu de vraag,
                                Wat kan er kapot gaan door het plaatsen van een LPG installatie?
                                (en zeg nu niet de motor hé, anders heeft de garantie van toyota geen nut meer )

                                Toch hier nog even op inspelen.....

                                leuk te weten dat de garantie blijft, en dat enkel de garantie vervalt op datgene dat defect gaat door de lpginstallatie...

                                Eigenlijk gaat er niets kapot, het zijn enkel de klepzittingen die 'inzakken' op lpg.
                                Maar eenvoudig te voorkomen door je klepjes op tijd te laten regelen, en niet door te rijden als je wagen slecht begint aan te slaan vanwege slechte klepspeling, want dan branden de klepjes op en heb je meer aan de hand

                                Take Care
                                Mecanieker

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Mecanieker Bekijk Berichten
                                  Toch hier nog even op inspelen.....

                                  leuk te weten dat de garantie blijft, en dat enkel de garantie vervalt op datgene dat defect gaat door de lpginstallatie...

                                  Eigenlijk gaat er niets kapot, het zijn enkel de klepzittingen die 'inzakken' op lpg.
                                  Maar eenvoudig te voorkomen door je klepjes op tijd te laten regelen, en niet door te rijden als je wagen slecht begint aan te slaan vanwege slechte klepspeling, want dan branden de klepjes op en heb je meer aan de hand

                                  Take Care
                                  Mecanieker
                                  Worden hedentendage de kleppen niet hydraulisch geregeld op de meeste wagens en hoeven(kunnen) dus, naar het schijnt, niet meer manueel bijgeregeld te worden ??

                                  Comment


                                  • lpg is niet milieuvriendelijk omdat meer als de helft van de geitewollesokken verkeerd afgesteld rijdt

                                    een kleindere benzinetank is kut op congee in verscheidene landen
                                    maar de prijs is laag en ik hou er ook van

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
                                      waarom slaat LPG niet aan bij de grote massa?
                                      1 - Je krijgt een extra taks rond uw oren geslingerd van vadertje staat ipv een premie (wel geen acijnzen)
                                      2 - constructeurs krijgen dit niet verkocht
                                      gewicht van voertuig gaat omhoog wat nog steeds in verband staat met het verbruik
                                      verbruik gaat omhoog door de lagere energetische waarde en ik heb nog nergens een reklame van een auto gezien "kost maar x eur/km" altijd "verbruikt maar x l/km". kostprijs van de brandstof hebben ze immers niet in de hand.
                                      my 2ct
                                      1. Ik snap niet wat die extra taks voor probleem oplevert. Één maal per jaar een overschrijving van €150 euro en de zaak is opgelost.
                                      2. Een reclamecampagne met de werkelijke prijs/km is onmogelijk. De olieprijs fluctueert daarvoor teveel

                                      Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      En je verliest laadruimte als je een deftige autonomie wilt, bij wagens van normaal formaat is dat een serieuze opoffering.
                                      En de afstelling moet echt goed gebeuren om echt geen verschil te merken met andere brandstoffen.
                                      Je verliest inderdaad laadruim, klopt. Maar door de ringtanken (lpg-tank die op de plaats van 't reservewiel komt te liggen) is dat probleem voor 'n groot deel al opgelost. 't Reservewiel wordt netjes opgeborgen in een tas die bevestigd kan worden tegen de flank van je koffer. Bij een wagen als de jouwe neemt dat dus de plaats in van zo'n opvouwbare plastic bak. De keren dat mijn koffer werkelijk nokvol geladen is kan ik op 1 hand tellen.

                                      Trouwens, in tal van nieuwe wagens zit enkel een thuiskomertje. Daarmee ben je ook geen zak als je middenin de ardennen staat.
                                      Last edited by ; 29/05/2008, 11:57.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
                                        waarom slaat LPG niet aan bij de grote massa?
                                        1 - Je krijgt een extra taks rond uw oren geslingerd van vadertje staat ipv een premie (wel geen acijnzen)
                                        2 - constructeurs krijgen dit niet verkocht
                                        ...
                                        my 2ct
                                        Nog een paar:
                                        - Nieuw: praktisch niet te krijgen... zeker niet als firmawagen.
                                        - Dus meestal zelf de handen uit de mouwen steken:
                                        ----> een passend model zoeken en kopen
                                        ----> een deftig installateur zoeken
                                        ----> jaarlijkse keuring
                                        - Kofferruimte opofferen, beperkte actieradius, vaak tanken
                                        - Parkeerverbod in de meeste ondergrondse parkings
                                        - Restwaarde quasi nul
                                        - 150 € extra rijbelasting, HONDERVIJFTIG EURO!!!!!!! ( Dat zijn dus twee tankbeurten hé :-).
                                        - 13€ extra keuringkost, DERTIEN EURO!!!!!!!! ( Da's bijna een emmer diesel, hé :-)).

                                        Zeg nu zelf, als Jan met de Pet laat je je dan toch liever een diesel aansmeren zoals de buren...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
                                          De constructeurs kunnen het verlies van laadruimte echt wel minimaliseren. Kijk maar naar de V70 Bifuel van Volvo die een kleinere benzine tank en een groote volledig geïntegreerde lpg tank heeft....ook de afstelling kan fabrieksaf gebeuren...alleen, er blijft weinig tot geen vraag naar LPG, de constructeurs zullen dan ook niet investeren in de ontwikkeling van voertuigen op LPG....Het is merkwaardig dat diverse overheden hybride-voertuigen promoten en financieel aantrekkelijker maken, daar waar de milieu-vriendelijke brandstof lpg nog steeds stiefmoederlijk wordt behandeld....ik denk dat we (+/- 60 000 belgische lpg rijders) ons daar moeten bij neerleggen...
                                          Er is zeker iets aan te doen aan die tekortkomingen maar heden ten dage bieden de constructeurs het niet meer of niet aan.
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

                                          Comment

                                          Working...
                                          X