Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik wou weten hoeveel km je per jaar aflegde en hoeveel de wagen verbruikt.
Daarna las ik de openingspost nog eens en je kan er inderdaad aan uit om de LPG te leggen
En sinds vandaag is mijn LPG-installatie een feit. zeer proper geïnstalleerd en goede eerste indrukken. Ik zal eens fotootjes nemen van de installatie als ik eraan denk. De tankdop zit in het onderste (zwarte) gedeelte van m'n bumper dus het valt echt niet op.
Ik snap helemaal niet waarom ze dergelijke politiek hanteren...of is het enkel bij het station hier in de buurt? Heb zo'n vragenformuliertje ingevuld op de website van jet, eens benieuwd of ik antwoord zal krijgen.
EDIT: ik zal blijkbaar niet meteen antwoord moeten verwachten
Thank you for your E-mail. I'm in maternity leave for the next months and I only will be back end of January 2006. Your message will not be forwarded. In urgent cases, you can contact Cindy Doms +32 2 254.16.31. Thank you!
Ik snap helemaal niet waarom ze dergelijke politiek hanteren...of is het enkel bij het station hier in de buurt? Heb zo'n vragenformuliertje ingevuld op de website van jet, eens benieuwd of ik antwoord zal krijgen.
Da's inderdaad geen uitzondering en niet de eerste keer dat ik zoiets hoor. Heel wat tankstations sluiten hun LPG-pomp buiten de openingsuren.
volgens hetgeen ik vernomen van een pomphouder heb is dat wettelijk verplicht als het naftstation onbemand is. dit is eigenlijk (officieus) bedoeld om het mensen onmogelijk te maken om lpggas te gebruiken als kookgas en dus te gaan 'tanken' met een gasbus ipv een auto.
volgens hetgeen ik vernomen van een pomphouder heb is dat wettelijk verplicht als het naftstation onbemand is. dit is eigenlijk (officieus) bedoeld om het mensen onmogelijk te maken om lpggas te gebruiken als kookgas en dus te gaan 'tanken' met een gasbus ipv een auto.
Ik had al zo'n vermoeden dat het die antwoord iets in die richting ging zijn. Op de pomp waar ik nu steeds ga (24/24) staat ook een waarschuwing dat het verboden is flessen te vullen.
En kunt ge al iets zeggen over verbruik, vermogen, algemene indrukken?
Verbruik ligt -zoals verwacht- hoger. Ik schat dat ik met een volle tank ongeveer een kleine 450km kan doen. Inhoud 55l waarvan 80% gevuld dat is zo'n 44l. Gisteren gaan voldoen en heb toen 39,5l getankt na 396km.
Vermogen voel ik een licht verschil, maar daar maak ik me niet druk om omdat het tevoren ook geen prestatiebeest was met z'n 105pk. Geschat vermogensverlies wanneer je op LPG zit hangt rond 2-3%.
Wat me verder ook nog opvalt: zorg dat je installatie overschakelt naar LPG wanneer je voldoende in de toeren zit (+2000rpm) anders gaat hij wat moeilijk doen. Je start sowieso op benzine, tot je motor een temperatuur van 40c° heeft bereikt, dan maakt het computertje dat je op LPG gaat rijden. Nu als dit in de stad gebeurt of voor een rood licht, dan wil hij nogwel eens erg moeilijk gaan doen. De benzinetoevoer wordt dichtgeknepen en LPG moet erdoor komen, maar dat kan best in dat bovenvermeld toerental. Ik ga er toch nog eens voor bellen of dit geheel normaal is, maar ik vermoed van wel. Ik schakel (via het drukknopje op m'n meter) de LPG installatie uit en wacht dan even tot ik op een baan kom waar ik voldoende toeren kan maken, waar ik ze weer inschakel. Als je voldoende toeren maakt, dan merk je van die overschakeling zo goed als niets.
Ik ben er hoedanook tevreden over, want uiteindelijk voel ik het wel echt als ik ga pompen. Ik "sleep" mezelf nu nietmeer naar de pomp toe en ik ga waarschijnlijk toekomen met de kmvergoeding die ik krijg van het werk om mijn maandelijkse tankkosten te betalen, wat tevoren helemáál niet het geval was. Ben nu in een excel-bestandje mijn tankkosten aan het bijhouden om zo een overzicht te bekomen. Je kijkt ook niet echt op een km meer of minder als je op LPG rijd.
Ik rijd met een 2.0 FSI, momenteel met een gemiddeld verbruik van 8.5l ongeveer. Als ik een gemiddelde prijs neem van 1.4€ (euro 9 kom ik aan 11,9€ voor 100km, dus 0,12€ de km enkel aan benzine.
Wat is de kostprijs LPG per km in uw situatie (indicatief is voldoende voor mij)
thanx
Ik had ook LPG in mijn Civic liggen, het was idd wel fijn aan de pomp en als het mengsel te rijk stond dan knalde hem van alle kanten met die open uitlaat . Het is zeker het geld waard om te plaatsen je verdient het snel genoeg terug alsje graag in de wagen zit... vooral nu met die nieuwe LPI installaties vind ik het nog beter.
EDIT: ik zal blijkbaar niet meteen antwoord moeten verwachten
Ik denk dat dat een wettelijke bepaling is : er moet steeds iemand vh tankstation aanwezig zijn tijdens het tanken v LPG .
Dus wss zijn enkel de LPG-tankstations langs snelwegen 24u op 24 en 7 dagen op 7 open .
Comment