Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Euh..wtf is de LPG prijs van plan misschien?? Dat is al de derde stijging in één maand tijd

    Comment


    • mijn installatie'tje heeft wat kinderziektes ook weer, nog niet in panne gestaan maar na 1 maand perfect rijden doet-ie aardig bij overschakelen naar gas en heb ik 10 km geen kracht meer, gvd...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo
        mijn installatie'tje heeft wat kinderziektes ook weer, nog niet in panne gestaan maar na 1 maand perfect rijden doet-ie aardig bij overschakelen naar gas en heb ik 10 km geen kracht meer, gvd...
        En wat waren de kinderziektes? LPG is nu toch niet zo nieuw, eerder (nog) zeldzaam.

        Comment


        • tis de vijfde kar op lpg, en telkens is het een modernere installatie

          ihij valt dood als ik gas geef en ik moet uitzien dat hij niet afslaat, grrrr, ik haat dat

          hij heeft het enkel als-ie koud staat en natuurlijk is de installateur ver weg zodat hij niets heeft kunnen doen want de motor staat lekker warm

          Comment


          • ...maar zoals steeds, dank je rinus, je hebt niet alleen mij blij gemaakt vanmiddag, maar ook die mevrouw die nog soep moest maken

            de visser repareert niet alleen lpg

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
              Euh..wtf is de LPG prijs van plan misschien?? Dat is al de derde stijging in één maand tijd
              zou de regering iets in de gaten hebben?

              geldt de regel van tussenkomst nog? 'k vond die in elk geval belachelijk, enerzijds geven ze een premie bij installatie, anderzijds betaal je bijkomende lpg-taks...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                zou de regering iets in de gaten hebben?

                geldt de regel van tussenkomst nog? 'k vond die in elk geval belachelijk, enerzijds geven ze een premie bij installatie, anderzijds betaal je bijkomende lpg-taks...
                Nope, da's al 2 jaar gedaan ofzo...

                Comment


                • Vraagje:

                  Een vriend van m'n vader heeft ook een LPG installatie in z'n wagen steken. Één groot verschil (en voordeel) tov die van mij is dat hij gewoon effe 1600rpm moet aantikken en die schakelt meteen over op LPG. Hij start dus op benzine, geeft een dot gas tot 1600rpm en klik dat ding gaat op LPG.

                  De mijne daarentegen moet éérst 40c° motortemperatuur bereiken, dus dat is 2-3km op benzine rijden voor hij op LPG overschakelt. Ook nog effe 2000rpm raken maar dat is niet het probleem. Wat mij nu vooral stoort is dat rijden op benzine om die temp te pakken te krijgen, wat bij hem niet moet en waardoor hij dus zo goed als niets meer verbruikt aan benzine.

                  Iemand die mij hier een uitleg voor kan geven?

                  Comment


                  • peeka, in de zomer maakt het idd niet zo veel uit, in de winter heb je met zulke installaties kans dat je verdamper opvriest, zeker als het bvb -10° is
                    niet dat ik het ooit heb gehad...

                    we willen steeds beter installaties waarbij we niet hoeven na te denken

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                      Vraagje:

                      Een vriend van m'n vader heeft ook een LPG installatie in z'n wagen steken. Één groot verschil (en voordeel) tov die van mij is dat hij gewoon effe 1600rpm moet aantikken en die schakelt meteen over op LPG. Hij start dus op benzine, geeft een dot gas tot 1600rpm en klik dat ding gaat op LPG.

                      De mijne daarentegen moet éérst 40c° motortemperatuur bereiken, dus dat is 2-3km op benzine rijden voor hij op LPG overschakelt. Ook nog effe 2000rpm raken maar dat is niet het probleem. Wat mij nu vooral stoort is dat rijden op benzine om die temp te pakken te krijgen, wat bij hem niet moet en waardoor hij dus zo goed als niets meer verbruikt aan benzine.

                      Iemand die mij hier een uitleg voor kan geven?
                      Heeft hij een elektrische verdamper misschien?

                      Een paar kilometer op benzine rijden heeft ook zijn voordelen.
                      A Twist of the Wrist

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                        Heeft hij een elektrische verdamper misschien?
                        dit heb ik nog nooit gezien maar 't zou alleszins een oplossing zijn voor opvriezende verdampers bij koud koelwater

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                          peeka, in de zomer maakt het idd niet zo veel uit, in de winter heb je met zulke installaties kans dat je verdamper opvriest, zeker als het bvb -10° is
                          niet dat ik het ooit heb gehad...

                          we willen steeds beter installaties waarbij we niet hoeven na te denken
                          Of het risico dat je ergens veel peeka's nodig hebt , (bvb bij een krappe inhaalbeweging) en dat je motor niet hard genoeg optrekt omdat je niet genoeg gas krijgt vanuit je verdamper.
                          A Twist of the Wrist

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                            dit heb ik nog nooit gezien maar 't zou alleszins een oplossing zijn voor opvriezende verdampers bij koud koelwater
                            Sommige goedkope verdampers uit nederland hebben dit.
                            A Twist of the Wrist

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                              Sommige goedkope verdampers uit nederland hebben dit.
                              lijkt me geeneens een slecht systeem, al denk ik dat het veel energie uit je batterij vreet

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                lijkt me geeneens een slecht systeem, al denk ik dat het veel energie uit je batterij vreet
                                Ik denk dat het beste systeem een combinatie van beide zou zijn.

                                Edit: Bij sommige motoren heb je al wel gloeikaarsen in het koelwater om de motor sneller op temperatuur te krijgen. Dat zou natuurlijk het probleem van de koelwatertemperatuur oplossen.
                                A Twist of the Wrist

                                Comment


                                • ja, mijn tdi-ke had dat, maar die kon niet met lpg overweg

                                  al bestaat het wel, lpg én diesel

                                  Comment


                                  • Ik dacht dat hij een Lpgsysteem van Stako had steken. Maar moet ik me "druk" maken om die km's die ik nog op benzine moet rijden of is dit zeker geen slechte zaak?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                                      Vraagje:

                                      Een vriend van m'n vader heeft ook een LPG installatie in z'n wagen steken. Één groot verschil (en voordeel) tov die van mij is dat hij gewoon effe 1600rpm moet aantikken en die schakelt meteen over op LPG. Hij start dus op benzine, geeft een dot gas tot 1600rpm en klik dat ding gaat op LPG.

                                      De mijne daarentegen moet éérst 40c° motortemperatuur bereiken, dus dat is 2-3km op benzine rijden voor hij op LPG overschakelt. Ook nog effe 2000rpm raken maar dat is niet het probleem. Wat mij nu vooral stoort is dat rijden op benzine om die temp te pakken te krijgen, wat bij hem niet moet en waardoor hij dus zo goed als niets meer verbruikt aan benzine.

                                      Iemand die mij hier een uitleg voor kan geven?
                                      de Buick die ik in een vrijgevige bui aan Jupke schonk om mee te gaan crossen, kon permanent op lpg blijven staan. 't ding startte koud op benzine, en schakelde quasi direct over op lpg. de installatie is (ooit, in een ver verleden) gebeurd bij De Visser, en had een elektrische verdamper. werkte perfect, en de installatie is veel eenvoudiger. als ik vergelijk met wat in m'n Jag zit...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                                        Ik dacht dat hij een Lpgsysteem van Stako had steken. Maar moet ik me "druk" maken om die km's die ik nog op benzine moet rijden of is dit zeker geen slechte zaak?
                                        de kilometers op benzine zijn dan weer goed voor de klepsmering... 'k zou het mij niet te hard aantrekken, zeker niet als je auto binnen slaapt. als 'ie buiten blijft staan, kan 't wel eens zijn dat het veel kilometers worden voor je kan overschakelen...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
                                          Euh..wtf is de LPG prijs van plan misschien?? Dat is al de derde stijging in één maand tijd
                                          Wat me opvalt is dat de LPG-prijs aan de pomp niet echt de maximumprijs volgt. In mijn omgeving zijn tochwel een 4 à 5-tal stations die prijzen hebben van minder dan 44cent.

                                          Het goedkoopste station in Limburg (15-10-2005) ligt in Kortessem met een LPG-prijs van 0,411€. Dat is maar liefst 21% onder de maximumprijs.
                                          A Twist of the Wrist

                                          Comment

                                          Working...
                                          X