Euh..wtf is de LPG prijs van plan misschien?? Dat is al de derde stijging in één maand tijd
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobomijn installatie'tje heeft wat kinderziektes ook weer, nog niet in panne gestaan maar na 1 maand perfect rijden doet-ie aardig bij overschakelen naar gas en heb ik 10 km geen kracht meer, gvd...
Comment
-
tis de vijfde kar op lpg, en telkens is het een modernere installatie
ihij valt dood als ik gas geef en ik moet uitzien dat hij niet afslaat, grrrr, ik haat dat
hij heeft het enkel als-ie koud staat en natuurlijk is de installateur ver weg zodat hij niets heeft kunnen doen want de motor staat lekker warm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKaEuh..wtf is de LPG prijs van plan misschien?? Dat is al de derde stijging in één maand tijd
geldt de regel van tussenkomst nog? 'k vond die in elk geval belachelijk, enerzijds geven ze een premie bij installatie, anderzijds betaal je bijkomende lpg-taks...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveldzou de regering iets in de gaten hebben?
geldt de regel van tussenkomst nog? 'k vond die in elk geval belachelijk, enerzijds geven ze een premie bij installatie, anderzijds betaal je bijkomende lpg-taks...
Comment
-
Vraagje:
Een vriend van m'n vader heeft ook een LPG installatie in z'n wagen steken. Één groot verschil (en voordeel) tov die van mij is dat hij gewoon effe 1600rpm moet aantikken en die schakelt meteen over op LPG. Hij start dus op benzine, geeft een dot gas tot 1600rpm en klik dat ding gaat op LPG.
De mijne daarentegen moet éérst 40c° motortemperatuur bereiken, dus dat is 2-3km op benzine rijden voor hij op LPG overschakelt. Ook nog effe 2000rpm raken maar dat is niet het probleem. Wat mij nu vooral stoort is dat rijden op benzine om die temp te pakken te krijgen, wat bij hem niet moet en waardoor hij dus zo goed als niets meer verbruikt aan benzine.
Iemand die mij hier een uitleg voor kan geven?
Comment
-
peeka, in de zomer maakt het idd niet zo veel uit, in de winter heb je met zulke installaties kans dat je verdamper opvriest, zeker als het bvb -10° is
niet dat ik het ooit heb gehad...
we willen steeds beter installaties waarbij we niet hoeven na te denken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKaVraagje:
Een vriend van m'n vader heeft ook een LPG installatie in z'n wagen steken. Één groot verschil (en voordeel) tov die van mij is dat hij gewoon effe 1600rpm moet aantikken en die schakelt meteen over op LPG. Hij start dus op benzine, geeft een dot gas tot 1600rpm en klik dat ding gaat op LPG.
De mijne daarentegen moet éérst 40c° motortemperatuur bereiken, dus dat is 2-3km op benzine rijden voor hij op LPG overschakelt. Ook nog effe 2000rpm raken maar dat is niet het probleem. Wat mij nu vooral stoort is dat rijden op benzine om die temp te pakken te krijgen, wat bij hem niet moet en waardoor hij dus zo goed als niets meer verbruikt aan benzine.
Iemand die mij hier een uitleg voor kan geven?
Een paar kilometer op benzine rijden heeft ook zijn voordelen.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobopeeka, in de zomer maakt het idd niet zo veel uit, in de winter heb je met zulke installaties kans dat je verdamper opvriest, zeker als het bvb -10° is
niet dat ik het ooit heb gehad...
we willen steeds beter installaties waarbij we niet hoeven na te denkenA Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobolijkt me geeneens een slecht systeem, al denk ik dat het veel energie uit je batterij vreet
Edit: Bij sommige motoren heb je al wel gloeikaarsen in het koelwater om de motor sneller op temperatuur te krijgen. Dat zou natuurlijk het probleem van de koelwatertemperatuur oplossen.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKaVraagje:
Een vriend van m'n vader heeft ook een LPG installatie in z'n wagen steken. Één groot verschil (en voordeel) tov die van mij is dat hij gewoon effe 1600rpm moet aantikken en die schakelt meteen over op LPG. Hij start dus op benzine, geeft een dot gas tot 1600rpm en klik dat ding gaat op LPG.
De mijne daarentegen moet éérst 40c° motortemperatuur bereiken, dus dat is 2-3km op benzine rijden voor hij op LPG overschakelt. Ook nog effe 2000rpm raken maar dat is niet het probleem. Wat mij nu vooral stoort is dat rijden op benzine om die temp te pakken te krijgen, wat bij hem niet moet en waardoor hij dus zo goed als niets meer verbruikt aan benzine.
Iemand die mij hier een uitleg voor kan geven?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKaIk dacht dat hij een Lpgsysteem van Stako had steken. Maar moet ik me "druk" maken om die km's die ik nog op benzine moet rijden of is dit zeker geen slechte zaak?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKaEuh..wtf is de LPG prijs van plan misschien?? Dat is al de derde stijging in één maand tijd
Het goedkoopste station in Limburg (15-10-2005) ligt in Kortessem met een LPG-prijs van 0,411€. Dat is maar liefst 21% onder de maximumprijs.A Twist of the Wrist
Comment
Comment