Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja amai, ik heb 1000€ minder betaald
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ja blijkbaar moet voor een Honda motor een nogal duur systeem geplaatst worden.

Heb nu 2 prijzen gekregen bij Van Coillie en bij Van Geenen.
      Zit toch 672 euro verschil tussen die 2.

Christophe

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chrismir Bekijk Berichten
        Ja blijkbaar moet voor een Honda motor een nogal duur systeem geplaatst worden.

Heb nu 2 prijzen gekregen bij Van Coillie en bij Van Geenen.
        Zit toch 672 euro verschil tussen die 2.

Christophe
        Wat mag dat systeem dan wel zijn? Je moet natuurlijk appelen met appelen vergelijken, tegenwoordig wordt er doorgaans een gas-injectie aangeboden en dan is dat dus complete onzin! Misschien gaat het om een vloeibaar injectiesysteem maar dan nog is de prijs m.i. véél te hoog...

Een viercylinder is een viercylinder, ook al staat daar nu toevallig Honda op. Laat in elk geval een kopsmering installeren als je doorgaat, kost relatief weinig en beschermt de kleppen.

Ken je deze al? www.lpg-installaties.be, prijzen vanaf 1600€...

Comment

• Kleine toelichting over de kopsmering.
          Ik heb nog het systeem waarbij je de toevoer met de hand moet afstellen.
          Aangezien de viscositeit van de smerende olie afhankelijk is van de temp. moet je dit wel regelmatig eens doen.
          Nu zijn er echter ook die de toevoer elektronisch regelen en dit lijkt me toch een stuk gemakkelijker.
          Ik weet wel niet hoeveel zo een eenheid kost. Mijn 'gewone' eenheid kostte 75€ met het reservoir al eens opgevuld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Semper Bekijk Berichten
            Kleine toelichting over de kopsmering.
            Aangezien de viscositeit van de smerende olie afhankelijk is van de temp. moet je dit wel regelmatig eens doen.
            Nu zijn er echter ook die de toevoer elektronisch regelen en dit lijkt me toch een stuk gemakkelijker.
            Ik weet wel niet hoeveel zo een eenheid kost. Mijn 'gewone' eenheid kostte 75€ met het reservoir al eens opgevuld.
            Da's inderdaad niks te vroeg, ik krijg dat manuele onding niet deftig afgesteld. Gelukkig doet de Galant het prima zonder...

Comment

• De prijs van LPG is toch ook traag maar zeker aan het stijgen heb ik zo de indruk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NicoDV Bekijk Berichten
                De prijs van LPG is toch ook traag maar zeker aan het stijgen heb ik zo de indruk
                En of

Een vergelijking:

€/l op 29.05.2006: 0,357
                €/l op 15.06.2008: 0,553
                Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

De prijs van LPG is toch ook traag maar zeker aan het stijgen heb ik zo de indruk
                  Ja, maar het blijft toch nog stukken goedkoper dan naft en diesel!
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                    En of

Een vergelijking:

€/l op 29.05.2006: 0,357
                    €/l op 15.06.2008: 0,553
                    Zet er effe de stijging van diesel of benzine naast. Dat zal 't beeld wat nuanceren

Comment

't zou toch abnormaal zijn dat ie niet zou stijgen, nee?

De LPG is nu terug aan het stijgen, maar zoals altijd in veel mindere mate dan de andere brandstoffen en ook met een aantal maanden vertraging.

We zitten op dit ogenblik nog altijd onder de helft van de diesel prijs, het is in het verleden al anders geweest...

Comment

• Iedereen met vakantie?

Comment

• Ik laat alles wat bezinken,vind het toch een enorme installatiekost.Ik zal die maar na 2 jaar terug hebben verdiend.Dan is de wagen reeds 4 jaar.

Zit eigenlijk te wachten op een elektrische wagen die betaalbaar is en wat autonomie heeft.Dan kan ik deze opladen met de zonnepanelen op mijn woning.

Christophe

Comment

• Wachtlijsten voor LPG-inbouw :

The world is a changing. Met de huidige benzineprijzen krijgen we een enorme run op hybride voertuigen en ook de vraag naar LPG-ombouw stijgt. Er zijn dus steeds meer automobilisten die over willen stappen op autogas (lpg), dat een stuk goedkoper is. Er zijn echter enorme wachtlijsten… Om je auto op LPG te laten rijden […]

De actualiteitenrubriek van AVROTROS analyseert nieuwsontwikkelingen op een duidelijke manier, die dicht bij de mensen staat. In EenVandaag komen niet alleen deskundigen aan het woord, maar juist ook mensen die direct bij het nieuws betrokken zijn. Onderwerpen uit het hart van de samenleving.

Comment

• In Nederland ja. Hier is 't nog niet zo ver denk ik
                              Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• en in nederland gaat dan je rijtax nog met factor 3 naar boven
                                hier zeuren ze al over 150 euri

Comment

• Waarom moet zo een installatie toch zo duur zijn?
                                  Onze auto is en zal een melkoe blijven

Christophe

Comment

• in frankrijk vragen ze 3500
                                    en wordt 1500 gesponsord door l'etat, c'est moi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      in frankrijk vragen ze 3500
                                      en wordt 1500 gesponsord door l'etat, c'est moi
                                      2000€ ! en +300€ als je een wrak naar het slachthuis brengt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Semper Bekijk Berichten
                                        Kleine toelichting over de kopsmering.
                                        Je kan nu beter kiezen voor de "in water oplosbare" kopsmering dat verdeelt veel beter tussen de cilinders.
                                        A Twist of the Wrist

Comment

• LPG op VW W8

ikzelf heb op aanraden van een vriend mijn installatie laten plaatsen door lpgcenter in mechelen, blijkbaar onbekend hier...

Comment

Working...
                                          X