Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
Op www.goca.be is er een lijst ter beschikking met alle erkende LPG installateurs
onder goca - tools - lpg installateurs
Werkt niet in Firefox, wel in IE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefrasIs die groene 'LPG'-sticker nog steeds verplicht ? 'k Had immers iets opgevangen over een klein stickertje op het voorraam, maar dit is enkel voor de recentere installaties, niet ?A Twist of the Wrist
Comment
-
Daarstraks trouwens mijn wagen weer gaan ophalen bij de installateur, nadat die daar een nachtje is gebleven. Ik zat namelijk met het zeer vervelende probleem dat telkens wanneer ik de eerste maal van de dag op LPG over ging schakelen, dat ik een groot verlies aan vermogen had. Dit gebeurde enkel bij lage toerentallen en lage snelheid, dus voornamelijk vanuit mijn garage en dan in de stad. Dit kon ook vervelende situaties veroorzaken zoals het stilvallen aan een groen licht bij vertrek, een zéér traag vertrekkende wagen, gevaarlijke situaties bij invoegen op 70 of 90 baan bv... je duwde op de gaspedaal en er kwam gewoon niets.
Dit was dus écht niet normaal en m'n installateur heeft het probleem dus gevonden en het ligt dus bij het zogenaamde "flushen" wanneer er een hoeveelheid LPG met de benzine vermengd geraakt voor de overgang. Hij is er dus achter gekomen dat dit blijkbaar een probleem is waar mijn motortype niet mee overweg kan, toeval wil dat er net een zelfde wagen er daarstraks aankwam met identiek hetzelfde probleem. Ook stationair "wipte" mijn toerental nogal onrustig. Dit vraagt gelukkig enkel wat softwarematige aanpassingen en zo zou het probleem van de baan moeten zijn, wat volgens zijn gegevens en testen ook zo was. Hij ging dus wel contact opnemen met de invoerder van het systeem om aparte softwaresettings uit te brengen voor de 1.6 benzine met 105pk uit de VW stal.
Dit alles wel onder garantie en zeer vriendelijk en snel geholpen. Probleem hopelijk opgelost (ik moet het zelf nog ondervinden...)
Comment
Comment